Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Optifuel Lab 3, Yakıt Tüketimini Yüzde 13 Azaltmayı Hedefliyor

Güncelleme :16.10.2018

Renault Trucks, dizel kamyonların enerji verimliliğini arttırmaya yönelik çalışmalarına devam ediyor. FALCON projesinin bir parçası olarak geliştirilen laboratuvar aracı Optifuel Lab 3 ile Renault Trucks, çekici-treyler kombinasyonunda yakıt tüketimini yüzde 13 oranında azaltmayı hedefliyor. Optifuel Lab 3, aerodinamik, yuvarlanma direnci, sürücü yardımı, enerji yönetimi ve güç aktarma sistemleri ile ilgili teknolojileri birleştiriyor.
 

Optifuel Lab 3, standart bir Renault Trucks T ve treylere kıyasla yakıt tüketiminde yüzde 13'lük bir tasarrufa ulaşılabileceğini göstermeyi amaçlıyor. Renault Trucks, Faurecia, Michelin, Total, FRUEHAUF, Wezzoo, Benomad, Styl'Monde, Polyrim, Enogia, the IFP, Énergies nouvelles, the École centrale de Lyon (LMFA) ve the IFSTTAR’dan (LTE; LESCOT) oluşan bir konsorsiyum tarafından geliştirilen yenilikçi teknolojileri bir araya getiriyor. Optifuel Lab 3, FALCON (Düşük Yakıt Tüketimi için Esnek ve Aerodinamik Kamyon) projesinin bir parçası olarak dikkat çekiyor.

Optifuel Lab 3'ün teknolojik gelişmeleri, geliştirilmiş bir güç aktarma sisteminin yanı sıra optimize edilmiş çekici treyler kombinasyon aerodinamiğine, düşük yuvarlanma dirençli lastiklere, öngörülü enerji tasarrufu sağlayan sürüş yardımına ve enerji yönetimi fonksiyonlarına odaklanıyor.

Optimize edilmiş çekici-treyler kombinasyon aerodinamiği

Amaç, özellikle değişken geometrili bir treyler ile yakıt tüketimini büyük ölçüde azaltmak için kombinasyonun aerodinamiğini önemli ölçüde iyileştirmek oluyor. Kaplama için FRUEHAUF tarafından Styl'Mond ile birlikte geliştirilen bu “adaptif” treyler, kontrol ve kumanda sistemi ile sensörler sayesinde boş yükleme alanını kullanarak otomatik olarak optimize edilmiş bir şekilde yük almayı hedefliyor.

Çekicinin aerodinamiği, kameralarla yan aynalarının değiştirilmesiyle ve Lyon'daki Akışkan ve Akustik Mekanik Laboratuvarı'ndan gelen bir doktora tezine dayalı yeni tasarlanmış bir A sütunlu kabinle de iyileştiriliyor. Ayrıca hava akımı, ön taraf, kapı ve hava akış yolu olan tekerlek kemerleri genişletilerek optimize ediliyor. Çekici ve treyler arasında süreklilik sağlamak için yan deflektör uzantıları gibi yan kaplamalar da daha büyük ve Polyrim esnek malzemeden yapılacak.

Düşük yuvarlanma dirençli lastikler
Uzun mesafeli yolculuklarda, yakıt tüketiminin yaklaşık yüzde 25'i lastik yuvarlanma direncinden kaynaklanır. Michelin, araştırma projelerinden elde edilen yenilikçi teknolojileri entegre ederek laboratuvar aracı için düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler geliştirecek.

Renault Trucks ve Michelin ayrıca bağlı lastiklere monteli sensörlerden elde edilen verileri kullanacak.

Öngörülü enerji tasarrufu sağlayan sürücü yardımı ve enerji yönetim özellikleri

Optifuel Lab 3'den alınan navigasyon ve trafik (Benomad), meteoroloji (Wezzoo) ve lastik (Michelin) verileri, optimize edilmiş hız ve soğutma sistemi kontrolleri tarafından kullanılacak. Bu son sistem, enerji tasarrufunu en üst düzeye çıkarmak için yeni aktüatörlerle donatılacak.

Bu gelişmelere, enerji tasarruflu, verimli ve sürücü için kullanıcı dostu bir sürücü destek sistemi sağlamak için IFSTTAR ile birlikte geliştirilen yeni bir İnsan-Makine Arayüzü de eşlik edecek.

Elektrik enerjisi üretimi ve içten yanmalı motor yakıt tüketimi arasındaki dengeyi optimize etmek için alternatör kontrolü daha da akıllı hale getirilecek.

Optifuel Lab 3 için, çift akülü cihazda, beklenen büyük bir ağırlık düşüşü ve start aküsü için iyileştirilmiş soğuk çalıştırma performansı, artan kapasite ve akü kullanım ömrü ile birlikte kapsamlı bir çalışma yapılacak.

Güç aktarma sistemi: düşük viskoziteli yağlar ve Rankin atık ısı geri kazanım sistemi
Tüm aktarma mekanizması, azaltılmış sürtünme için Total tarafından geliştirilen yeni nesil düşük viskoziteli yağlar kullanacak.

Ayrıca test tezgahlarında performans çalışmaları yapılacak ve Rankin termodinamik çevrimine dayanan iki tip atık ısı geri kazanım sistemi mimarisi için entegrasyon çalışmaları yapılacak. Araştırma Renault Trucks, Faurecia, IFPEN ve Enogia tarafından ortaklaşa yürütülüyor.
________________________________________
Renault Trucks ve ortakları, tipik bir uzun mesafe taşımacılığında yakıt tüketiminde yüzde 13 oranında bir azalma hedefliyor. Optifuel Lab 3, ilk yol testlerini 2019'da gerçekleştirip, 2020'de tüketim tasarrufunda dair değerlendirmelerini tespit edecek.

 

Bu haber 2859 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Zorlu Holding’ten açıklama... 02.03.2025
2024 yılını güçlü bir performansla kapatan Naturelgaz, temettü kararını açıkladı ... 01.03.2025
Petrol Ofisi, “İste Olsun” mottosunda bayileri ile Antalya’da bir araya geldi ... 01.03.2025
AB, elektrikli araç talebini artırmak için harekete geçiyor... 01.03.2025
ODAŞ, DEİK Webinar’ında Özbekistan yatırımını anlattı... 28.02.2025
2024’ün Hızlı Büyüyen Markası Aytemiz, Bayileriyle Bir Araya Gelerek “Güçlü Gelecek, Birlikte Gelecek” Dedi ... 28.02.2025
TORA olarak, tüm Türkiye'de Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) montajlarımıza devam ediyoruz!... 28.02.2025
Karsan İtalya’nın Campania Bölgesinde Toplu Ulaşımı Elektriklendirecek!... 28.02.2025
Ford Türkiye’den Sıra Dışı Ford Evreninde Sıra Dışı Bir Etkinlik... 28.02.2025
Türkiye’nin Elektrikli Araç Fuarı “Go Green Türkiye” Mayıs’ta Kapılarını Açıyor! ... 28.02.2025
En Yakıt Seyahat Özgürlüğünü İstanbul-İzmir Otoyolu'na Taşıdı... 28.02.2025
Volvo Trucks, Sürdürülebilirliği Bir Yaşam Biçimi Olarak Değerlendiriyor!... 28.02.2025
Shell, Madeni Yağlar Stratejilerini Türkiye’deki Distribütörleriyle Paylaştı... 28.02.2025
Türkiye'nin petrol ithalatı geçen yıl aralıkta yüzde 3,4 azaldı... 28.02.2025
LPG ithalatı geçen yıl aralıkta yıllık bazda yüzde 29,9 azaldı... 28.02.2025
Doğal gazda mart tarifesinde değişikliğe gidilmedi... 28.02.2025
ZF’den otobüs ve raylı sistemler için yenilikçi çözümler... 28.02.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.