Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

ZF Sensör Gücü: Otonom Sürüşte Bütün Duyular Etkin

Güncelleme :23.01.2019

ZF’nin tam kapsamlı radarı, yeni algılama yetenekleri sağlıyor. LiDAR sensörleri küçük engelleri bile algılayabiliyor Çok fonksiyonlu, dünyanın en küçük tek-mercekli ön cephe kamerası S-Cam4 . Modüler Uzak Kamera Başlıkları ile nesne algılama özelliği de dahil olmak üzere, araç çevresinden 360 derecelik görüntü almak mümkün.ZF’nin iç mekan kamerası, ek konfor ve güvenlik avantajları sunuyor. Sound.AI ile araçlar akustik sinyalleri algılayabiliyor

Friedrichshafen / Las Vegas’ta bu yıl yapılan CES fuarında ZF, araç çevresini hem içeriden hem de dışarıdan daha net algılayan ve bu sayede geleneksel ve otomatik araçlarda güvenliği artıran güçlü sensör portföyünü tanıttı.  Yeni ve tam kapsamlı bir radar olan LiDAR sistemi, yenilikçi kameralar ve akustik sensörleri içeren mimarisiyle güçlü bir sensör sistemi oluşturmak için ZF ProAI ürün ailesinin süper bilgisayarları ile birleştirildi. 

 ZF İleri Mühendislik Sorumlusu ve Zukunft Ventures GmbH Genel Müdürü Torsten Gollewski, bu özelliği “Otonom sürüş sistem mimarimizde, araçların çevrelerini dijital olarak tespit etmeleri için gereken tüm duyulara sahip bir sensör seti geliştirdik.” diyerek açıkladı. “Sistemlerimiz, güvenli ve otomatik sürüş işlevleri sağlamada ihtiyaç duyulan, gerçek zamanlı çevre algılaması ve sinyal işlemlerini daha kesin olarak ve fazlasıyla yerine getirmektedir.” diyerek ekleme yaptı.

 Sensör seti, ZF’nin son nesil kameraları, radarları, LiDAR ve akustik sensörleri ve yazılım olarak da ZF ProAI merkezi kontrol ünitesinde bulunan algılama ve sınıflandırmada kullanılan araç ve algoritmalar ile araç kontrolünden oluşmaktadır. Tüm mimari, aşırı sıcaklık ve titreşimler gibi zorlu otomotiv gereksinimlerini karşılayacak şekilde tasarlanmıştır. Bu son derece gelişmiş sensör sistemleri, ileride uygulamaya konacak güvenlik düzenlemeleri ve NCAP gibi tüketici güvenliği derecelendirmelerine uyum bakımından da önem taşımaktadır.

 Üstün vizyon

ZF’nin, aracın ön tarafına yerleştirilen yüksek çözünürlüklü, tam kapsamlı radarı; hız, mesafe, açı çözünürlüğü ve yükseklik gibi dört farklı boyutta üstün algılama performansı sağlamaktadır. Bu yüksek performanslı 77 GHz sensör, birinci sınıf ADAS (ileri sürücü destek sistemleri) uygulamaları ile ileri seviyede otomatik ve otonom sürüşe uygun şekilde tasarlanmıştır (Seviye 3 ve üstü). Diğer radar sistemlerinde olduğu gibi; elektromanyetik (radyo) dalgalar ileterek nesne aralığını, açısını ya da hızını (eko ilkesi) hedefler ve belirler. Yüksek çözünürlüklü sensörü ise, üç boyutlu çevre görünümü oluştururken yüksekliği daha net olarak ölçer. Radar, ZF’nin ADAS işlevleri sağlayan orta menzilli radarları gibi, birçok kötü hava koşulunda ya da düşük ışık ve kötü görüş koşullarında bile çalışabilir.

 Otomasyona yön veriyor

Yazılım araçlarıyla birleştirilen ve lazer teknolojisine dayalı LiDAR sensörleri, aynı zamanda araç çevresinin 3D modelini de daha net oluşturabilir durumda. Nesneleri ve boş alanları, karmaşık trafik durumları ve hemen hemen tüm aydınlatma koşullarında daha iyi algılamakta. ZF ve Ibeo iş birliğiyle geliştirilen yeni, yüksek çözünürlüklü LiDAR’ı, yayaları ve küçük nesneleri üç boyutlu olarak daha iyi tespit etmektdir. Bu özellikle, Seviye 3 ve üstündeki ileri seviye otomatik sürüşlerde önemli bir rol oynamaktadır. Katı hal teknolojisi sayesinde, bu yenilik önceki çözümlere göre çok daha güçlüdür. Sensörler modüler tasarımı ve görüş alanı seçenekleri sayesinde çeşitli uygulamalarda kullanılabilir. 

Araç kameraları 

ZF tarafından geliştirilen S-Cam4 modeli, S-Cam yelpazesindeki ürünlerin geliştirilmesi ve genişletilmesiyle ortaya çıktı. Bu teknoloji, 100 derecelik görüş alanı ve 1,7 megapiksel Yüksek Dinamik Aralıklı (HDR) görüntü sensörüyle, şehir ortamında yayaları ve bisiklet sürücülerini algılamada yüksek performans sağlamakta. Kameralarda ZF'nin uyarlanabilir hız sabitleyicisi, otomatik ani fren ve şerit takip sistemi için geliştirilen boylamasına ve enine ileri kontrol algoritmalarının yanı sıra diğer fonksiyonlar da mevcuttur. 

 Oldukça küçük yuvalara takılabilen Uzak Kamera Başlıkları, araç çevresini algılayarak sürücüye video görüntüsü aktarır ve nesneleri sınıflandırır. Araç çevresinde 360 derecelik görüntü elde etmek için 12 kamerayı birleştirmek mümkündür. Üreticiler her bir uzak kamera için 1,2 ila 8 megapiksel arasında sensör çözünürlüğü ve 28 ila 195 derece arasında görüş alanı seçebilirler. Bu sayede, müşterinin özel gereksinimlerini karşılayacak çoklu kamera sistemi uyarlanabilir.

 Araç içi kamera: Güven ve konfor

Araçtaki yolcular, ileri seviyede otonom sürüş sayesinde araç içinde daha fazla hareket serbestliği elde ederler. ZF'nin üç boyutlu iç kamerası, konfor ve güvenlikle ilgili yeni avantajlar sağlar. ZF İç Gözlem Sistemi’nin bir parçası olarak, yolcuların boyutu, konumu ve duruşuyla ilgili gerçek zamanlı bilgiler toplar. Sonuç olarak, araçta çeşitli yolcu güvenliği sistemlerinin performansı, acil durumlarda çarpışma etkisini daha da hafifletebilecek şekilde uyarlanabilir.

Sürücü izleme özelliği, sürücü ve otopilot arasındaki geçiş senaryolarında da önemli bir rol oynayacaktır. İç Gözlem Sistemi aynı zamanda sürücünün ellerinin direksiyonda olması, aktif olarak direksiyonu tutması ve kafasının yola dönük olması gibi ayrıntıları takip edebilir.

 Tehlikeye kulak verir

Sound.AI sayesinde ZF, araçlara işitme özelliği de kazandırır. Sistem, diğer özelliklerin yanı sıra, siren sinyallerini de analiz ederek, siren sesine göre ne tür bir acil durum aracının yaklaştığını ve hangi yönden geldiğini belirler. Sistem göstergesi sürücüye "sağa çek" ya da "emniyet şeridine geç" gibi talimatlar da verebilir. Seviye 4'ten itibaren tam otomatik araçlar, bağımsız olarak bu tür manevralar yapabilir. 

 Torsten Gollewski, “Kombine sensörümüzün gücü, gelecekteki ihtiyaçların tek bir tedarikçiden karşılanmasını sağlayabilmektedir. Çevre tanıma sistemlerimiz, hava veya aydınlatma koşulları nasıl olursa olsun, güvenli ve ileri seviye otomatik ve otonom sürüş için gereken hassasiyet ve yedekleme seviyesi ile çalışacak şekilde tasarlanmıştır.” diyor. LiDAR, radar, kamera ve Sound.AI sistemlerinin ürettiği büyük veri hacmi, temiz bir dijital ortam modeline çevrilmelidir. ZF bu amaçla, otomotiv sektöründe bulunan en güçlü merkezi bilgisayarlar olan ZF ProAI ürün ailesini geliştirmiştir.

Bu haber 3212 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Zorlu Holding’ten açıklama... 02.03.2025
2024 yılını güçlü bir performansla kapatan Naturelgaz, temettü kararını açıkladı ... 01.03.2025
Petrol Ofisi, “İste Olsun” mottosunda bayileri ile Antalya’da bir araya geldi ... 01.03.2025
AB, elektrikli araç talebini artırmak için harekete geçiyor... 01.03.2025
ODAŞ, DEİK Webinar’ında Özbekistan yatırımını anlattı... 28.02.2025
2024’ün Hızlı Büyüyen Markası Aytemiz, Bayileriyle Bir Araya Gelerek “Güçlü Gelecek, Birlikte Gelecek” Dedi ... 28.02.2025
TORA olarak, tüm Türkiye'de Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) montajlarımıza devam ediyoruz!... 28.02.2025
Karsan İtalya’nın Campania Bölgesinde Toplu Ulaşımı Elektriklendirecek!... 28.02.2025
Ford Türkiye’den Sıra Dışı Ford Evreninde Sıra Dışı Bir Etkinlik... 28.02.2025
Türkiye’nin Elektrikli Araç Fuarı “Go Green Türkiye” Mayıs’ta Kapılarını Açıyor! ... 28.02.2025
En Yakıt Seyahat Özgürlüğünü İstanbul-İzmir Otoyolu'na Taşıdı... 28.02.2025
Volvo Trucks, Sürdürülebilirliği Bir Yaşam Biçimi Olarak Değerlendiriyor!... 28.02.2025
Shell, Madeni Yağlar Stratejilerini Türkiye’deki Distribütörleriyle Paylaştı... 28.02.2025
Türkiye'nin petrol ithalatı geçen yıl aralıkta yüzde 3,4 azaldı... 28.02.2025
LPG ithalatı geçen yıl aralıkta yıllık bazda yüzde 29,9 azaldı... 28.02.2025
Doğal gazda mart tarifesinde değişikliğe gidilmedi... 28.02.2025
ZF’den otobüs ve raylı sistemler için yenilikçi çözümler... 28.02.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.