Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları
OKT Trailer Genel Müdürü Hakan Maraş: OKT'nin LPG Sektörüne Yönelik Faaliyetleri Hız Kazandı Güncelleme :05.05.2012*Okt markalı LPG tankerlerini diğerlerinden farklılaştıran özelliklerden birisinin diğer pek çok firmanın dışarıdan satın alma yoluna gittiği şasinin Okt Trailer ’ın kendi bünyesinde üretiliyor olmasıdır.
OKT Trailer’in bünyesindeki değişimleri ve LPG sektörüne yönelik çalışmaları hakkında bilgi veren OKT Trailer Genel Müdürü Hakan MARAŞ, tehlikeli madde taşımacılığında ilk akla gelen firmanın OKT olduğunu belirterek açıklamalarında şu bilgilere yer verdi:
Okt Trailer olarak bu güne dek sürekli değişim ve gelişimin izini sürerek yeniliklerin öncüsü olma görevini misyonumuzun bir parçası haline getirdik. Ürünlerimizde, süreçlerimizde ve vizyonumuzda süre gelen farklılaştırma uygulamaları sektörde yankı uyandırarak sektörel gelişimin de önünü açtı.
Bugün geldiğimiz noktada sektörde yerine oturması gereken bazı taşların, ancak büyük bir değişim sürecinin neticesinde sonuca ulaştırılabileceği anlaşıldı. Bugün sizlerle bu değişim sürecinin başlangıcına tanıklık ediyoruz.
Bazı değişim kararları, ancak büyük bir dünya görüşüne sahip, düşünce tazeliğini kaybetmemiş bilge kafalar ve cesur ruhlar tarafından alınabilir. Bu anlamda Okt Trailer bünyesindeki bu değişimi bugün sizlerle paylaşıyor olmak bizim için oldukça gurur verici.
Okt Trailer’ın sektördeki dinamik yapısı, bugüne değin sahiplendiği hedeflerle mümkün olabilmiştir. LPG sektörüne yönelik hedeflerimiz, geçmişi yıllar öncesine dayanan köklü bir yapıya sahiptir. Bu sektördeki hedeflerimizin zamanlaması her ne kadar şimdiyi göstermiyor idiyse de BP, AYGAZ, İPRAGAZ gibi büyük firmalardan tarafımıza yöneltilmiş olan talep bu zamanlamayı öne çekmemizi gerektirmiştir. Bunun yanı sıra LPG sektöründeki hareketlilik, sektörde dinamik yapıları gereksindiği için, sektördeki faaliyetlerimize hız kazandırma zorunluluğumuz kaçınılmaz hale gelmiştir. 2011 yılı EPDK verilerine göre, bir önceki yıla göre sektördeki büyüklük %16,1 artarak 11,6 milyar TL olmuştur. Bunun yanı sıra LPG ve benzin pazarının 2010 yılında %31,6’sını temsil eden LPG, 2011 yılında %64,3’ünü temsil eder hale gelmiştir. Okt Trailer’ın genç ruhu ve dinamik yapısı, sektördeki böylesi bir hareketliliğe yön verebilecek ölçüdeki esnekliğe sahiptir.
LPG sektörüne yönelik yaptığımız fizibilite çalışmaları, bu sektörde bulunan ciddi boşlukların bir an evvel doldurulmasının zorunlu olduğunu göstermiştir. Tehlikeli madde statüsünde değerlendirilen LPG taşımacılığında kullanılan araçlara yönelik benimsenmiş olan herhangi bir standart bulunmamaktadır. Amacımız, LPG taşımacılığında kullanılan bu araçlar için bir standart oluşturarak bunu sektörde faaliyet gösteren diğer paydaşlarımıza da benimsetebilmektir. Basınçlı kaplar olarak nitelenen ve patlama riski içerdiğinden 97/23/AT yönetmeliğine uygun üretilmesi ve CE uygunluk işaretini taşıması gereken bu araçların üretim süreci ehil olmayan kişilere bırakılamayacak kadar önemlidir.
LPG’nin kompozisyonunun ana bileşenleri olan propan ve bütanın saflığı, kış döneminde aracın rahat çalışması yüksek eğimde performanslı çıkışı gibi kullanım kolaylıkları sağlamak amacıyla mevsime göre değişen propan-bütan oranlarına sahip LPG temin etmemize neden oldu. Otogazın kalitesini korumak amacıyla özel küre tanklarda stokluyor özel tankerlerle taşıyoruz.
Tehlike Madde Taşımacılığı denildiğinde ilk akla gelen marka olan Okt Trailer, bu süreci mümkün olduğunca güvenilir kılmak ve taşımacılığın barındırdığı risklerden arındırmak adına yılların verdiği tecrübeyi doğru üretim metotları ve son teknolojiyle bütünleştirerek kullanıcısına ve sektör paydaşlarına sundu. Herkes tarafından üretim sürecinin çıktıları olarak görünen ürünler ortaya çıktığında sürecin tamamlandığı düşünülür. Bizler açısından üretimlerimiz vücuda geldikten sonraki aşamada bir süreç daha vardır; ürünlerimizin sektör paydaşlarına temas etmesiyle başlayan ve kullanımıyla yaygınlaşan ‘kazanımlar’ süreci. Bu süreçte üretimlerimizin başlı başına bir okul görevi üstlendiğini düşünüyoruz. Kullanılmaya başladığında koltuğundaki şoföre sektörün ötesindeki standartlarını tanıtmaya başlayan, zaman ilerlediğinde bu standartların korunmasının önemini vurgulayan ve nihayet tasarım güvenliği ve üzerinde uygulanan teknoloji ile üst düzeyde can güvenliğini gözeten özellikleri ile yalnızca kullanıcısı için değil rakiplerimizle birlikte diğer paydaşlarımız için de öğretici oluyor. (tamamlanacak)
Bugüne dek, akaryakıt taşımacılığında kullanılan araçların üretiminde ADR regülasyonları kısmi de olsa benimseniyorken LPG taşımacılığında kullanılan araçlar için buna benzer bir standart benimsenmemektedir. Bizim için sosyal sorumluluk meselesi olan tehlikeli madde taşımacılığı, herkes tarafından ihmal edilen bu konunun Okt Trailer’ın tasarım ve teknoloji anlayışı ile bütünleştirilerek vücuda getirilmesini gerekli kılmaktadır.
Okt markalı LPG tankerleri diğerlerinden farklılaştıran özelliklerden biri, diğer pek çok firmanın dışarıdan satın alma yoluna gittiği şasinin Okt Trailer ’ın kendi bünyesinde üretiliyor olması. OKT markalı bu şasi aynı zamanda 2007/46 tip onayını almış olan tek tanker şasisi. Dünya standartlarında üretimi yapılan LPG tankerimizin şasisini 98/91 ADR onayıyla kullanıcılarına sunuyoruz. Bunun yanı sıra hafiflik avantajı sağlayan ve korozyona karşı dayanıklılık gösteren malzemeden ürettiğimiz LPG tankerlerin gövdesinde ADR’li üretim bulunuyor. Okt markalı bu tankerlerimiz, devrilme dengesi ile ilgili ECE R111 regülasyonu kapsamında R111 tip onayıyla sunuluyor. Aracın piyasada bulunan diğer araçlardan farklı olan tasarım özellikleri ilk bakışta göze çarpıyor. Müşterilerimiz, diğer firmalarda henüz bulunmayan konik ve deveboynu gibi farklı tasarım alternatifleri arasından seçimlerini yapabiliyor.
Bu haber 5806 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar |
Mercedes-Benz Türk, Dünya Şoförler Günü’nü Kutladı!... 11.12.2024 |
TPAO personel yönetmeliğinde değişikliğe gidildi... 11.12.2024 |
ABB, Engineering Software Steyr'e (ESS) yatırım yapıyor... 11.12.2024 |
#TekEldenUTTS İstasyon TİM ve TTO Montajları Hız Kesmeden Devam Ediyor!... 11.12.2024 |
Brisa’nın hızlı bakım servis zinciri Otopratik’ler, UTTS montajı yetkisi aldı... 11.12.2024 |
TPAO, yurt dışında 6 ülkede 15 proje yürütüyor... 11.12.2024 |
Türkiye’de Elektrikli Araç Devrimi Hızlanıyor... 11.12.2024 |
Petrol Ofisi, Tokat’ta ilk bp istasyonunun dönüşümünü gerçekleştirdi ... 11.12.2024 |
Frigo Nevnak’ın filosu Renault Trucks T520 ile verimliliğini artırıyor... 11.12.2024 |
Sanayi Sektörü, GES Yatırımları ile AB’nin ‘Sınırda Karbon Engeli’nin Mali Yükümlülüklerini Azaltabilir... 11.12.2024 |
Metalog’da verimlilikten taviz yok, 29 yeni Tırsan yatırımı... 11.12.2024 |
SEDAŞ’tan, Adapazarı’nın elektrik altyapısına 166 milyon TL yatırım... 11.12.2024 |
Elektrikli araçların konutlarda gerekli altyapı olmadan şarj edilmesi risk oluşturuyor... 11.12.2024 |
Petrol devlerinin karı bu yılın ocak-eylül döneminde yüzde 15,1 düştü... 11.12.2024 |
OPEC'in petrol üretimi kasım ayında günlük 104 bin varil arttı... 11.12.2024 |
ABD, 2025 için petrol fiyatı tahminini aşağı yönlü revize etti... 11.12.2024 |
|
|