Haber Ekonomi


Haberler > LPG Başlıkları

5 Milyona Yakın LPG’li Araç Sahibi Kapalı Otopark Yasağının Kalkmasını Bekliyor

Güncelleme :01.07.2020

 Avrupa Birliği (AB) ve ülkemizde uygulanan ‘ECER 67.01’ standartlıyla üretilen LPG dönüşüm sistemleri sızdırmazlık, dış darbeler ve yangın testleriyle araçları güvence altına alıyor. ECER 67.01 standardının uygulanmaya başlanmasıyla AB üyesi ülkelerde LPG’li araçların kapalı otoparkları alınmasının önünde hiçbir engel bulunmazken, ülkemizde kapalı otopark yasağı devam ediyor. Çevreci ve ekonomik oluşuyla tüm dünyada desteklenen LPG’li araçların önündeki bu engel 4 milyon 770 bin LPG’li araç sahibini olumsuz etkiliyor. Geçtiğimiz yıl Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ve Çevre Şehircilik Bakanlığı’nın duyurduğu ‘Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik’in LPG’li araçların kapalı otoparklara girilebileceği yönündeki değişiklik hakkında henüz bir adım atılmadı. 

Çevreci ve ekonomik oluşuyla tüm dünyada devlet teşvikleriyle desteklenen LPG’li araçlar yalnızca Türkiye’de uygulanan ‘kapalı otopark yasağı’ nedeniyle olumsuz etkileniyor. Geçtiğimiz yıl Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ve Çevre Şehircilik Bakanlığı’nın ortak çalışmayla duyurduğu ve LPG’li araçların kapalı otoparklara girmesini engelleyen ‘Binaların Yangından Korunması Hakkındaki Yönetmelik’teki değişiklik, 4 milyon 770 bin LPG’li araç sahibi tarafından merakla bekleniyor. 

‘KAPALI OTOPARK YASAĞI YALNIZCA ÜLKEMİZDE UYGULANIYOR’

LPG’li araçların Avrupa Birliği tarafından belirlenen ‘ECER 67.01’ standardına uygun ekipmanlarla donatıldığını bu nedenle AB üyesi ülkelerde LPG’li araçların ‘LPG yakıtını kullandığını’ belirten etiket taşıma zorunluluğunun bulunmadığını ve kapalı otopark yasağının uzun yıllar önce iptal edildiğine dikkat çeken Müstakil Likit Petrol Gazcıları Kit Satıcıları ve Otogaz Bayileri Derneği (MUSLPGDER) Yönetim Kurulu Başkanı Av. Ahmet Yavaşçı, “ECER 67.01 standardı AB üyesi ülkelerde ve Türkiye’de zorunlu olarak uygulanmaktadır. Aynı güvenlik testlerine tabi tutulan Avrupalı araçlar kapalı otoparkları kullanabilirken, ülkemizde kapalı otopark yasağı devam etmektedir. Yalnızca ülkemizde uygulanan kapalı otopark yasağı ile LPG’li araçlara destek değil, köstek oluyoruz” açıklamalarında bulundu. 

‘ECER 67.01 STANDARDI NELERİ DEĞİŞTİRİYOR?’ 

LPG dönüşüm sistemlerinde uygulanan ‘ECER 67.01’ standardının güvenlik özelliklerini anlatan MUSLPGDER Yönetim Kurulu Başkanı Av. Ahmet Yavaşçı, “LPG’li araçlarda kullanılan ekipmanlar her türlü testten geçirilmiş onaylı ürünlerden oluşmaktadır. Güvenlik ve emniyet katsayıları çok yüksek seviyededir. Tank üzerinde bulunan çoklu valf tanktan gaz çıkışını kontrol eder. Bu çoklu valfin üzerinde, çıkış borularının bir kaza sonucu kopup kırılması sonucunda gaz akışını otomatik olarak durduran aşırı akım valfleri mevcuttur. Ayrıca aracın kontağı kapatıldığında elektrikli bir valf otomatik olarak gaz çıkışını kapatarak güvenliğini sağlamaktadır” dedi. LPG’li araçların sızdırmazlık önlemlerinin hem montajı gerçekleştiren firmaların yetkili teknik mühendisleri hem de TÜV-TÜRK tarafından kontrol edildiğini belirten Ahmet Yavaşçı, LPG yakıt tanklarının çalışma basıncının çok üzerinde olan 67,5 Bar patlama basıncına uygun olacak şekilde 3 milimetrelik ‘DIN EN 10120’ çelik sac malzemeden üretildiğinin altını çizdi. 

DÜNYADA UYGULAMA NASIL? 

LPG’li araçların kapalı otoparklara girebilmesi için dünyada gerçekleştirilen uygulamaları sıralayan dünyanın en büyük alternatif yakıt sistemleri üreticisi BRC’nin Türkiye CEO’su Kadir Örücü ise, “ABD’nin Ulusal Sağlık Kütüphanesi’nde yer alan akademik çalışmalar ve Avrupa Birliği’nin kapalı otoparklar için belirlediği standartlara göre, LPG’li araçların kapalı otoparkları güvenli bir şekilde kullanabilmesi için gerekli uygulamalar basit bir 

havalandırma sistemi ve araçların ECER 67.10 standardında belirtilen emniyet valfi ile sınırlandırılıyor. Jet havalandırma sistemi olarak adlandırılan havalandırma cihazı sayesinde olası bir sızdırma olsa dahi ortam sürekli hava değişimine uğradığından havadaki LPG gazı herhangi bir tehlike teşkil etmiyor. Uygulaması kolay olan bu sistem sayesinde ayrıca kapalı otoparklarda biriken egzoz gazları kolayca tahliye ediliyor. AVM otoparkları gibi araçların sıklıkla hareket ettiği kapalı mekânlarda temiz hava sağlanıyor” şeklinde konuştu. 

Bu haber 8665 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Continental, Lastik Aşınma Parçacıklarını Analiz Etmek İçin Vakum Teknolojisine Geçiyor... 01.12.2025
Karadeniz'de görev yapacak 6. sondaj gemisi çarşamba günü Mersin'de olacak... 01.12.2025
Eurorepar Car Service 300’üncü Servis Noktasını Hizmete Açtı... 01.12.2025
Mercedes-Benz Türk’ün Bayi Ağı ve Yetkili Servis Yeniden Yapılanma Süreci Koluman Ankara ile Tam Gaz Devam Ediyor ... 01.12.2025
Toyota Pilotu Ogier WRC’deki 9. Dünya Şampiyonluğu’nu İlan Etti... 01.12.2025
Otokar’a 83,6 Milyon USD’lik COBRA II Siparişi... 01.12.2025
CW Enerji Spora Destek Olmaya Devam Ediyor... 01.12.2025
SOCAR Fiber’e TSKB’den Dijital Altyapı Yatırımı İçin 10 Milyon Dolarlık Finansman... 01.12.2025
SEDAŞ Genel Müdürü Gökay Fatih Danacı, Vizyon Buluşmalarında Konuşmacı Olarak Yer Aldı... 01.12.2025
Alparslan Bayraktar, Türkiye Enerji Zirvesi’nde enerji piyasasıyla buluşuyor... 01.12.2025
Schneider Electric, AVEVA ve ETAP "OpenUSD İttifakı"na katıldı... 01.12.2025
Şanlıurfa’da Kaçak Elektrik Denetimleri Sıklaştırıldı: Bir Haftada 2 bin 626 Abone Tespit Edildi ... 01.12.2025
BYD’nin Elektrikli Kompakt Şehirli SUV’u ATTO 2 Rekabetçi Fiyatı ile Aralık Ayında Türkiye’de!... 01.12.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.