Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

2020’de Türkiye’de hibrit araç sayısı 22.722'ye yükseldi

Güncelleme :12.01.2021

Türkiye Elektrikli ve Hibrit Araçlar Derneği Başkanı Berkan Bayram, yaptığı açıklamada, Türkiye'de daha fazla elektrikli otomobil trendine paralel olarak elektrikli araç şarj altyapısının genişlediğini söyledi.

Türkiye Elektrikli ve Hibrit Araçlar Derneği Başkanı Berkan Bayram,, Türkiye'de gelişen elektrikli araç (EV) endüstrisinin, 2011 ve 2020 yılları arasında kullanımda olan mütevazı 2.500 adet olan% 100 elektrikli arabaları artırmak için güçlü bir altyapıya ve destekleyici bir müşteri planına ihtiyacı var dedi.

Uluslararası Enerji Ajansı'na (IEA) göre, 2019'da küresel otomobil satışlarının % 2,6'sını ve küresel otomobil stokunun yaklaşık% 1'ini oluşturan dünya çapında elektrikli otomobil satışları, 2019'da 2,1 milyona ulaşarak elektrikli otomobil stokunu 7,2 milyona yükseltti. Global EV Outlook 2020 raporu, 2020 ortalarında yayınlandı.

Türkiye, benzinli veya dizel motoru elektrik motoruyla birleştiren hibrit araç sayısında 2020 yılı sonu itibarıyla 22.722'ye yükseldi.

Türkiye Elektrikli ve Hibrit Araçlar Derneği Başkanı Berkan Bayram, yaptığı açıklamada, Türkiye'de daha fazla elektrikli otomobil trendine paralel olarak elektrikli araç şarj altyapısının genişlediğini söyledi.

"Türk müşterilerinin, dizel motor yerine kiralama yerine satın alma seçeneği varsa elektrikli otomobil veya hibrit modellere yöneldiğini gözlemledik" dedi.

Ancak, elektrikli otomobil satın almak için teşvik eksikliğinin onları başka seçenekleri tercih etmeye zorladığını da sözlerine ekledi.

Covid-19 salgınının ardından hükümetlerin nasıl tepki vereceğini, gelecekteki bireysel araç sahipliklerinin sayısını ve ulaşım elektrifikasyon çabalarını ikiye katlama yönünde motive edilirlerse EV'lere geçişin hızını etkileyeceğini söyledi.

Kısmen, salgının ikinci dalgasından ekonomik olarak kurtulma yeteneği ve hızı da otomobil üreticileri ve otomobil alıcıları için stratejileri belirlemede bir faktördür.

Mevcut krizden kaynaklanan davranış değişikliklerinin, petrol fiyatlarını da dikkate alarak taşımacılığı ve ulaşım türünü de etkileyebileceğini söyledi.

"Elektrikli otomobillerin 2021 yılında otomobil endüstrisinin geri kalanından çok daha iyi bir yıl geçirmesi muhtemeldir çünkü bazı ülkelerde toplam sahip olma maliyeti temelinde giderek daha rekabetçi hale gelirler."

Bayram'a göre, Aralık 2019'da Türkiye'nin ilk yerli ve tamamen elektrikli otomobil üretimi için açıklanan planlar, ülkedeki elektrikli araçların üretiminin ve kullanımının artırılmasında büyük rol oynayacak.

Ülke Aralık 2019'da ilk yerli ve tamamen elektrikli otomobil prototipini açıkladı.

Otomobil konsorsiyum grubu (TOGG), 2030 yılına kadar beş farklı otomobil modeli üretecek.

Bu haber 7177 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Mercedes-Benz Türk, Cumhuriyetin 102. Yılını “Cumhuriyet Yolunda” Filmiyle Kutluyor... 28.10.2025
Küresel gaz piyasalarında 2030’a kadar köklü değişimler bekleniyor... 28.10.2025
Naturelgaz ilk dokuz ayda net karını 533 milyon TL’nin üstüne çıkardı... 28.10.2025
Rus petrol şirketi Lukoil yaptırımlar nedeniyle uluslararası varlıklarını satacak... 28.10.2025
Doğal gaz ithalatı Ağustos ayında yüzde 3,3 arttı... 28.10.2025
Tesla YKB, Musk'ın 1 trilyon dolarlık ödeme paketi için hissedarlardan destek istedi... 28.10.2025
Doğalgazda yeni dönem: Teminat kalkıyor, taksit sayısı artıyor... 28.10.2025
CW Enerji ISK-SODEX 2025’te Teknoloji ve Kalitedeki Gücünü Ortaya Koydu... 28.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.