Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

2020’de Türkiye’de hibrit araç sayısı 22.722'ye yükseldi

Güncelleme :12.01.2021

Türkiye Elektrikli ve Hibrit Araçlar Derneği Başkanı Berkan Bayram, yaptığı açıklamada, Türkiye'de daha fazla elektrikli otomobil trendine paralel olarak elektrikli araç şarj altyapısının genişlediğini söyledi.

Türkiye Elektrikli ve Hibrit Araçlar Derneği Başkanı Berkan Bayram,, Türkiye'de gelişen elektrikli araç (EV) endüstrisinin, 2011 ve 2020 yılları arasında kullanımda olan mütevazı 2.500 adet olan% 100 elektrikli arabaları artırmak için güçlü bir altyapıya ve destekleyici bir müşteri planına ihtiyacı var dedi.

Uluslararası Enerji Ajansı'na (IEA) göre, 2019'da küresel otomobil satışlarının % 2,6'sını ve küresel otomobil stokunun yaklaşık% 1'ini oluşturan dünya çapında elektrikli otomobil satışları, 2019'da 2,1 milyona ulaşarak elektrikli otomobil stokunu 7,2 milyona yükseltti. Global EV Outlook 2020 raporu, 2020 ortalarında yayınlandı.

Türkiye, benzinli veya dizel motoru elektrik motoruyla birleştiren hibrit araç sayısında 2020 yılı sonu itibarıyla 22.722'ye yükseldi.

Türkiye Elektrikli ve Hibrit Araçlar Derneği Başkanı Berkan Bayram, yaptığı açıklamada, Türkiye'de daha fazla elektrikli otomobil trendine paralel olarak elektrikli araç şarj altyapısının genişlediğini söyledi.

"Türk müşterilerinin, dizel motor yerine kiralama yerine satın alma seçeneği varsa elektrikli otomobil veya hibrit modellere yöneldiğini gözlemledik" dedi.

Ancak, elektrikli otomobil satın almak için teşvik eksikliğinin onları başka seçenekleri tercih etmeye zorladığını da sözlerine ekledi.

Covid-19 salgınının ardından hükümetlerin nasıl tepki vereceğini, gelecekteki bireysel araç sahipliklerinin sayısını ve ulaşım elektrifikasyon çabalarını ikiye katlama yönünde motive edilirlerse EV'lere geçişin hızını etkileyeceğini söyledi.

Kısmen, salgının ikinci dalgasından ekonomik olarak kurtulma yeteneği ve hızı da otomobil üreticileri ve otomobil alıcıları için stratejileri belirlemede bir faktördür.

Mevcut krizden kaynaklanan davranış değişikliklerinin, petrol fiyatlarını da dikkate alarak taşımacılığı ve ulaşım türünü de etkileyebileceğini söyledi.

"Elektrikli otomobillerin 2021 yılında otomobil endüstrisinin geri kalanından çok daha iyi bir yıl geçirmesi muhtemeldir çünkü bazı ülkelerde toplam sahip olma maliyeti temelinde giderek daha rekabetçi hale gelirler."

Bayram'a göre, Aralık 2019'da Türkiye'nin ilk yerli ve tamamen elektrikli otomobil üretimi için açıklanan planlar, ülkedeki elektrikli araçların üretiminin ve kullanımının artırılmasında büyük rol oynayacak.

Ülke Aralık 2019'da ilk yerli ve tamamen elektrikli otomobil prototipini açıkladı.

Otomobil konsorsiyum grubu (TOGG), 2030 yılına kadar beş farklı otomobil modeli üretecek.

Bu haber 7198 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Alfa Romeo 33 Stradale ve Tonale Los Angeles Otomobil Fuarı’nı İtalyan Cazibesiyle Renklendirdi!... 27.11.2025
Brisa ve Enerjisa Üretim'den karbon yönetiminde yapay zeka destekli çözüm... 27.11.2025
Petrol Ofisi Grubu'nun yeni marka yüzü Kenan Doğulu oldu... 27.11.2025
İmperial Group Enerji, operasyonel gücünü 10 MAN çekiciyle büyüttü... 27.11.2025
BMW iX3 ve BMW M5 Touring Almanya’da “Altın Direksiyon” Ödülünü Kazandı... 27.11.2025
Güler Nakliyat ve Lojistik’e 50 Adet Scania Super Çekici Teslim Edildi... 27.11.2025
Sungrow, Yeni Enerji Depolama Sistemi PowerKeeper’ı Tanıttı... 27.11.2025
15. Türkiye Enerji Zirvesi İçin Geri Sayım Başladı ... 27.11.2025
CW Enerji Yüksek Verimli Güneş Panelleriyle Enerji Dönüşümüne Güç Katıyor... 27.11.2025
Küresel hidrojen pazarının 2035'e kadar 1 trilyon dolara ulaşması bekleniyor... 27.11.2025
Bitkisel atık yağ istişare toplantısı TOBB’da gerçekleştirildi... 27.11.2025
Elektrikli araç şarj altyapısında 1,2 milyar dolarlık yatırıma ihtiyaç olduğu hesaplanıyor... 27.11.2025
UTİKAD’ın 43. Olağan Seçimli Genel Kurul Toplantısı Gerçekleşti... 27.11.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.