Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Türkiye Pazarı, Ağır Ticari Araçlarda Avrupa’da İlk Beşte Yer Aldı

Güncelleme :01.02.2021

 Renault Trucks, kamyon ve çekicilerinin yanı sıra sunduğu toplam çözümler ile pandemi dönemine rağmen büyüyen ticari araçlar pazarında başarılı bir yıl geçirdi.  

Renault Trucks, kamyon ve çekicilerinin performansını, üstün yakıt tasarrufunu, dayanıklılıklarını, sürüş konforu ve güvenliğini, sunduğu finansal çözümler ve satış sonrası hizmetleri ile optimize ediyor. 2020 yılında Covid-19 pandemi döneminde yaşanan tüm zorluklara rağmen araçları ve sunduğu satış sonrası hizmetleri sayesinde Renault Trucks, filoların en ideal toplam sahip olma maliyeti ile operasyonlarını yürütmelerine destek olmayı başardı.  

Renault Trucks Türkiye Başkanı Sebastien Delepine, 2020 yılında 16 ton üzeri ticari araçlar pazarını değerlendirerek; “Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de bu yıl farklı dinamikler yaşandı. Aslında ticari araçlar sektöründe son beş yılda düşüş gösteren eğilim, pandemi sürecinde birçok etken ile yükselişe geçti. 2020 yılı 16 ton üzeri ağır ticari araç pazarı, 7300 adetten 16.270’e yükselerek bir önceki yıla göre %122,9 oranında arttı. 2020’nin ilk iki ayı yüksek satış adetleriyle başlayarak güzel bir yıl olacağı sinyalini verdi. Ancak Mart 2020 itibariyle Türkiye’de de Covid-19 pandemi etkileri başladı ve tüm dünyada araç üreticilerinin ortalama iki ay boyunca üretimlerinin durduğu bir süreç yaşandı. Bu süreçte ikinci el değerleri de yükseldi. Üretimlerin başlamasına rağmen ikinci el değerlerinin düşmemesi, uygulanan düşük faiz oranları ve arzın da düşük seyretmesi nedenleriyle ertelenen talepler, satış olarak yansıdı. Bu arada pandemi sürecinde değişen tüketici alışkanlıkları ile lojistiğin öneminin daha da artması bu duruma ayrı bir ivme kattı” diye belirtti. 

Değişen tüketici alışkanlıkları, lojistik sektörüne de yansıdı 

Yaşanan tüm sıkıntılara rağmen e-ticaret başta olmak üzere tüm lojistik alanlarında büyüme yaşandığına değinen Delepine; “Özellikle karantina dönemi ve çalışma şekillerinin değişmesi ile e-ticaret ve eve teslimatlar büyük bir önem kazandı. Bu da dağıtım alanına yansıdı ancak lojistikte tüm halkalar iç içedir. Dolayısıyla tüm zorluklara rağmen değişen eğilimler, lojistiğin halkalarına pozitif talep olarak döndü” dedi. 

Delepine; “Türkiye’de kamyon pazarında önemli bir oyuncu olarak güçlü bayi ağımız ile büyümeye devam edeceğiz. Pandemi dönemi de dahil olmak üzere son dört yıldır yükselen satış grafiğimiz bizleri daha da motive ediyor. Tabi ki en önemli taahhütlerimizden biri, müşteri memnuniyeti ve müşterilerimizle yakın olarak çözümler üretmek. Pandemi döneminde de müşteri memnuniyeti asıl önceliğimizdi ve 7/24 hizmet vererek müşterimizin yanında olmayı başardık” şeklinde açıkladı.  

Uzun yol lojistiği kadar dağıtım alanı da önem kazandı 

Sebastien Delepine, açıklamasında; “Araçlarımızın performansı, yakıt tasarrufu ve avantajlı toplam sahip olma maliyetleri sayesinde Türkiye pazarında en iyi lojistik çözümleri sunarak Renault Trucks markası olarak ön plana çıkmayı başardık.  Renault Trucks T serisi uzun yol çekicilerimiz, sektörde önemli bir yere sahip. 2021 yılında D serisi dağıtım kamyonlarımız için de aynı başarıyı göstermek üzere odaklanacağız. Şehir içi ve şehirler arası dağıtım segmentinde üstün avantajlar sunan D serisi kamyonlarımızı, yollarda daha çok göreceğiz” dedi. 

 13 litrelik çekicilerimizin başarısı devam edecek 

Delepine; “Renault Trucks 13 litre T serisi çekicilerimiz, segmentinde çok özel bir konuma sahip ve lojistik sektöründe yüksek talep gören araçlar olmasıyla Türkiye’de de ön plana çıkıyor.  Bu grafiğin 2021 yılında da devam etmesini bekliyoruz. T serisi çekicilerimiz, üstün özellikleri, yüksek performansı, yakıt tasarrufu ve konforu ile hem lojistik şirketlerinin operasyonlarına hem de sürücülerin konfor ve verimliliğine katkı sağlıyor” şeklinde açıkladı. 

Bu haber 3327 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Shell&Turcas’tan motorsiklet sürücülerine “bir kural bir ömür“ kampanyası... 13.03.2025
ABD, 2025 için petrol fiyatı tahminini aşağı yönlü revize etti... 12.03.2025
Türkiye’deki Chery Teknisyenleri Üstün Yeteneklerini Sergilemeye Hazırlanıyor!... 12.03.2025
Enerji sektörü net sıfır hedeflerini erteliyor... 12.03.2025
Petrol hakkına müteallik karar... 12.03.2025
Küresel elektrikli araç satışları ocak-şubat döneminde yüzde 30 arttı... 12.03.2025
Bakan Bayraktar, ABD'de enerjide işbirliği görüşmeleri gerçekleştirdi... 12.03.2025
EPDK, PALGAZ Doğal Gaz Dağıtım Sanayi ve Ticaret AŞ'ye 10 milyon lira ceza verdi... 12.03.2025
BSH Türkiye’den Yenilenebilir Enerji İçin Büyük Adım ... 12.03.2025
IC Enterra Yenilenebilir Enerji, 2024 yılında 3,1 milyar TL gelir elde etti... 12.03.2025
YASED: Türkiye’ye 1,4 Milyar Dolar Değerinde Uluslararası Doğrudan Yatırım Geldi... 12.03.2025
Enerjisa Enerji, ‘Enerjimi Koruyorum Projesi’nin sosyal etkisini artırdı... 12.03.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.