Haber Ekonomi


Haberler > Elektrik Başlıkları

Elektrik Dağıtım Sektörü Zorlu Kış Şartlarına Hazır

Güncelleme :14.02.2021

 Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği – ELDER, Meteoroloji tarafından yapılan yoğun kar yağışı uyarısına karşı elektrik dağıtım sektörü olarak hazırlıklı olduklarını açıkladı. 

 ELDER Yönetim Kurulu Başkanı Serhat Çeçen, “Sektör olarak, zorlu kış şartlarına hazırlıklıyız. Olumsuz hava koşullarına karşı başta Marmara bölgesinde hizmet veren elektrik dağıtım şirketlerimiz olmak üzere sektör olarak 81 ilin tamamında teyakkuza geçtik. Ekiplerimiz 7/24 esasına göre zorlu şartlarda destek vermeye hazır bekliyor olacak.”  

 Türkiye’nin tamamını kapsayan 21 elektrik dağıtım şirketinin çatı örgütü olan Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği – ELDER, Meteoroloji Genel Müdürlüğü tarafından Marmara Bölgesi için yoğun kar yağışı uyarısına ilişkin bir açıklama yaptı. Kar yağışı, don, buzlanma ve ani sıcaklık düşüşü nedeniyle yaşamın olumsuz etkilenebileceği belirtilen açıklamada, olumsuz hava koşullarına karşı elektrik dağıtım sektörünün hazırlıklarını tamamlandığı belirtildi.

 ELDER Yönetim Kurulu Başkanı Serhat Çeçen tarafından yapılan açıklamada,Türkiye’nin 81 iline hizmet veren 21 Elektrik Dağıtım Şirketinin tamamının seferber olduğu ifade edildi. Meteoroloji Genel Müdürlüğü tarafından yapılan ilk uyarıyla birlikte tüm hazırlıkların hızlı bir şekilde tamamlandığını ve şirketlerin alarm hâlinde olduğunu dile getiren Çeçen şunları ifade etti:

 “Sektör olarak, zorlu kış şartlarına hazırlıklıyız. Olumsuz hava koşullarına karşı başta Marmara bölgesindeki şirketlerimiz olmak üzere tüm elektrik dağıtım şirketlerimiz teyakkuza geçti.  Ekiplerimiz 7/24 esasına göre faaliyetlerini sürdürüyor. Kesintisiz elektrik arzına yönelik tüm senaryolarımızı hazırladık ve müdahale planlarımızı belirledik.

 Olumsuz hava koşullarını gözeterek acil müdahale ekiplerimizin izinlerini iptal ettik. Ülke genelinde etkisini gösterecek olumsuz hava şartları için yaklaşık 4 binin üzerinde personel ve 3 binin üzerinde arazi aracı ile önlemlerimizi aldık. Acil durumlar için jeneratörlerimizi ve mobil trafolarımızı hazırda bekletiyoruz. Meteoroloji uyarılarını yakından izleyerek arıza ekiplerimizin vardiyalarını belirliyor ve gerekli durumlarda sayıları hızla artırılabilecek şekilde planlama yapıyoruz.”

 ALO 186 EKİPLERİMİZ 7/24 HAZIR BEKLİYOR

Alo 186 Çağrı Merkezi ile vatandaşların arıza ihbarlarının yanı sıra talep ve önerilerinin de alındığını ve hızlı müdahale için anında saha ekiplerine yönlendirildiğini vurgulayan Çeçen, “İnteraktif Sesli Yanıt Sistemi ile müşteriler, ihtiyaçlarıyla ilgili seçimi yaparak, doğrudan ilgili müşteri hizmetleri yetkilisine bağlanabiliyor.” dedi. Çeçen, tüketicilerin arıza ihbar süreçlerinde şirketlerin mobil uygulamalarını da kullanabileceklerini sözlerine ekledi.

 

Bu haber 2393 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Elektrikli araç şarj soket sayısı mayısta yüzde 4 arttı... 01.07.2025
Osmangazi Köprüsü 9 yılda 108 milyar liralık tasarruf sağladı... 01.07.2025
TP Petrol Dağıtım A.Ş.'den Yönetimsel Değişiklik Açıklaması... 01.07.2025
Atlas Copco, elektrikli araç batarya montajında zorluklara karşı dozajlama çözümleri sunuyor... 01.07.2025
Binalarda enerji verimliliğinde yeni dönem başladı... 01.07.2025
TotalEnergies İstasyonları ve Akbank’tan chip-para kampanyası... 01.07.2025
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Türkiye’nin en çok ihracat yapan 2’inci şirketi oldu... 01.07.2025
Madencilik, Çevre ve Tarım Arasında Siyaset Üstü Bir Denge Arayışı... 01.07.2025
CALL Energy ile hedef 1.000 MW’lık yatırım... 01.07.2025
GÜRİŞ Holding Son İki Yılda 674 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesine İmza Attı... 01.07.2025
Shell Filo Çözümleri’nden Türkiye’de Bir İlk: Shell Filo Yıkama Kartı... 01.07.2025
ATSO ve CK Enerji Akdeniz Elektrik’ten, Antalya’nın enerjisi için stratejik buluşma... 01.07.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.