Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Bakı Vinç, Allison Şanzıman Donanımlı Grove Vinçleri ile Her Yükün Altından Kalkıyor

Güncelleme :08.03.2021

 Bakı Vinç, Allison 4000 Özel Seri™ tam otomatik şanzıman donanımlı Grove vinçleriyle sanayi alanındaki birçok operasyonun başarı ile tamamlanmasına destek oluyor.

İzmir merkezli Bakı Vinç Hizmetleri, makine parkında bulunan vinçler ile bir çok farklı endüstriyel yük kaldırma operasyonu için araç ve hizmet tedarikçisi oluyor. Bakı Vinç, 220 tondan 300 tona kadar olan farklı Grove vinçlerinde 2012 yılından bu yana Allison tam otomatik şanzıman donanımını kullanıyor. 

Bakı Vinç’in makine parkında bulunan Grove GMK 6300L, GMK6300 ve GMK 5220 model arazi tipi vinçlerin tümünde Allison şanzıman donanımı bulunuyor. En son 2018 yılında GMK 6300L modelini teslim aldıklarını belirten Bakı Vinç Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Kızıl; “Ağır tonajlı yol dışı operasyonlarda vinçlerin dayanıklılığı kadar zorlu arazilerde manevra kabiliyetleri, çekiş gücü, kullanım kolaylığı ve operatör konforu da önemli. Bunları sağlamak için de motor gücünün tekerleklere maksimum oranda ve kontrollü olarak iletilmesi gerekiyor. Bu nedenle müşterilerimizin operasyonlarının sorunsuz devam etmesi için Allison tam otomatik şanzımanların desteği büyük” diye belirtti. 

Maksimum kapasitesi 300 ton ve ana vinç kolu 80 metre olan GMK6300L vinç, 120 metre yüksekliğe kadar ulaşabiliyor. Bu çift motorlu vincin taşıyıcısı, altı vitesli Allison 4500 SP tam otomatik şanzıman donanımı ve 15,6L silindir hacmiyle 430 kW güç üretebilen Mercedes Benz OM473LA motora sahip. Üstyapı için gereken güç ise 210 kW'lık bir Mercedes Benz motor ile sağlanıyor. 

Allison tork konvertörü, yol dışı zorlu arazilerde vinç üstyapısına tamamen sarsıntısız bir ivmelenme sunuyor. Bakı Vinç bünyesinde üç yıldır Allison şanzıman donanımlı 300 tonluk Grove GMK 6300L model vinci kullanan Kenan Kaya, daha önce yarı otomatik (AMT) şanzıman donanımlı bir vinçte de operatörlük yaptıklarını belirterek; “Allison şanzımanlarda vites geçişleri oldukça sarsıntısız. Bu sayede zorlu görevlerimizde sarsıntısız vites geçişleri, büyük avantaj sağlıyor. Binek otomobilin konforunda diyebiliriz. Öte yandan vinçlerimiz, karayollarında 85 km/s maksimum hıza ulaşabilmelerine rağmen, Türkiye’de iş makineleri kategorisinde sayıldıklarından, çalışma sahasına giderken yasal olarak 24 km/s hız limitine uyuyoruz. Yine de kamuya açık yollarda trafik akışını da engellememek gerektiğinden, anlık hızlanmalara ihtiyaç duyabiliyoruz. Bu açıdan da Allison donanımlı Grove vinçlerimizden oldukça memnunuz” şeklinde açıklıyor. 

Vinç uygulamaları, zorlu arazilerde hassas manevra kabiliyeti ve sık dur-kalk ile sürüş gerektiriyor. Bu koşullarda geleneksel kuru debriyajlar, sınırları zorlandığında aşırı ısınabiliyor ve yanabiliyor. Allison tam otomatik şanzımanlarda kuru debriyaj yerine kullanılan tork konvertörünün aşınma riski bulunmuyor. Motorun hareketini tekerleklere hidrolik olarak ileten tork konvertörü, kavrama görevinin yanı sıra torku çoğaltıyor ve motor gücünün en yüksek verimde kullanılmasını sağlıyor. Ayrıca aktarma organlarında daha az aşınma sayesinde bakım onarım gerekliliği ve dolayısıyla maliyetleri de azalıyor, operasyonlar kesintisiz devam edebiliyor. 

Kenan Kaya, tam otomatik şanzımanların ağır operasyon şartlarında sağladığı faydalara değinerek; “Vinçlerimizi çok farklı alanlarda kullanabiliyoruz ve her türlü şartta kullanım kolaylığı ve operatör konforu en üst seviyede oluyor. Vites değiştirmeyi düşünmeden sadece direksiyona ve yola odaklanıyoruz. Allison tam otomatik şanzımanlar, operatör kaynaklı hataların yaşanmaması için de büyük fayda sağlıyor. Bu nedenle araçlarımızın servis ihtiyaçları daha az oluyor ve şanzıman kaynaklı yüksek maliyetli bakım-onarım çalışmalarına gerek duyulmuyor” dedi. 

Allison Transmission’ın 4000 Serisi™, iki yüksek hız ve ikinci bir geri vites de dahil olmak üzere yedi vitese kadar dar veya geniş vites oranları ile sunuluyor. Motor tahrikli ilave güç çıkışı (PTO) gelişmiş araç frenlemesini sağlayan ve fren aşınmasının azaltan entegre bir output retarderi de opsiyonel olarak mevcut. Operasyon, prognostik yeteneklere sahip Allison’ın 5. Nesil gelişmiş elektronik kontrolleri ile daha da güvenilir bir çözüm sunuyor. Bu, 4000 Serisi™'nin en zorlu koşullarda kullanılmasını sağlıyor.

Bakı Vinç’te vinç operatörlüğü görevini sürdüren Armağan Badem ise Allison şanzımanların saha kullanımlarında işlerini kolaylaştırdığını belirtiyor; “Filomuzda otomatikleştirilmiş manuel şanzıman donanımlı vinçlerimiz de bulunuyor. Allison tam otomatik şanzımanlarla kıyasladığımızda bazı farklılıkları deneyimledik. Örneğin çamurlu, bozuk ve eğimli arazilerde Allison donanımlı vinçlerimiz, tekerleklere daha hassas ve kesintisiz güç aktarımı sağlayarak çok daha kontrollü manevra ve yüksek çekiş gücü sağlıyor. Arazinin şartlarına göre, tekerleklerden gelen geribildirim neticesinde yapılan otomatik vites geçişleri ile aracı ve operatörü zorlamadan sarsıntısız bir sürüş sunuyor” diye açıkladı. 

Allison tam otomatik şanzımanlar, vinç uygulamalarında da  güvenilirlikleri ile ön plana çıkıyor. Bu nedenle Grove, 35 yılı aşkın süredir birçok modelinde Allison Transmission donanımını kullanıyor. 

Bu haber 2455 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Mercedes-Benz Türk, Dünya Şoförler Günü’nü Kutladı!... 11.12.2024
TPAO personel yönetmeliğinde değişikliğe gidildi... 11.12.2024
ABB, Engineering Software Steyr'e (ESS) yatırım yapıyor... 11.12.2024
#TekEldenUTTS İstasyon TİM ve TTO Montajları Hız Kesmeden Devam Ediyor!... 11.12.2024
Brisa’nın hızlı bakım servis zinciri Otopratik’ler, UTTS montajı yetkisi aldı... 11.12.2024
TPAO, yurt dışında 6 ülkede 15 proje yürütüyor... 11.12.2024
Türkiye’de Elektrikli Araç Devrimi Hızlanıyor... 11.12.2024
Petrol Ofisi, Tokat’ta ilk bp istasyonunun dönüşümünü gerçekleştirdi ... 11.12.2024
Frigo Nevnak’ın filosu Renault Trucks T520 ile verimliliğini artırıyor... 11.12.2024
Sanayi Sektörü, GES Yatırımları ile AB’nin ‘Sınırda Karbon Engeli’nin Mali Yükümlülüklerini Azaltabilir... 11.12.2024
Metalog’da verimlilikten taviz yok, 29 yeni Tırsan yatırımı... 11.12.2024
SEDAŞ’tan, Adapazarı’nın elektrik altyapısına 166 milyon TL yatırım... 11.12.2024
Elektrikli araçların konutlarda gerekli altyapı olmadan şarj edilmesi risk oluşturuyor... 11.12.2024
Petrol devlerinin karı bu yılın ocak-eylül döneminde yüzde 15,1 düştü... 11.12.2024
OPEC'in petrol üretimi kasım ayında günlük 104 bin varil arttı... 11.12.2024
ABD, 2025 için petrol fiyatı tahminini aşağı yönlü revize etti... 11.12.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.