Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

MOL Group, Tuna Rafinerisi'nde biyoyakıt üretimine başladı

Güncelleme :24.03.2021

MOL Group Downstream İcra Başkan Yardımcısı Gabriel Szabó: “Tuna Rafinerisi'nde 2030 yılına kadar 100.000 ton biyoyakıt üretmeyi planlıyoruz" dedi.

Birkaç yıl süren araştırma ve geliştirmenin ardından MOL, Tuna Rafinerisi'ne yatırım yaparak değer zincirini hızlandırdı ve bir biyoyakıt üreticisi haline geldi.

Biyolojik hammadde, yakıt kalitesini olumsuz etkilemeden yakıtların yenilenebilir payını artıran ve CO2 emisyonunu 200.000 ton / yıla kadar düşüren fosil malzemelerle birlikte işlenecektir.

MOL Group Downstream İcra Başkan Yardımcısı Gabriel Szabó: “MOL Group, harmanlama için 500.000 tondan fazla biyoyakıt (biyoetanol ve biyodizel) satın alarak bir biyoyakıt kullanıcısı olmuştur. MOL Grup bünyesinde ilk kez sürdürülebilir dizel üretmeye başladık ve biyoyakıt üreticisi olduk. Yakın zamanda güncellenen stratejimiz olan "SHAPE TOMORROW" doğrultusunda, 2030 yılına kadar 100.000 ton biyoyakıt üretmeyi planlıyoruz, "dedi 

Tuna Rafinerisi'nde ortak işleme sırasında, biyo-hammadde, dizel yakıt üretiminde fosil malzeme ile birlikte işleniyor. Bitkisel yağlar, kullanılmış yemeklik yağlar ve hayvansal yağlar da bu amaçla kullanılabilir. Sonuç olarak, üretilen gazyağı, tamamen ham petrolden üretilen dizele kıyasla herhangi bir kalite değişikliği olmaksızın kısmen yenilenebilir. Bu yenilikçi yöntemin temel avantajı, elde edilen biyodizelin yine de dizel standartlarına uygun olarak biyo-hammadde bazlı yakıtın maksimum yüzde 7'si ile harmanlanabilmesidir ve bu da benzinin biyolojik payının daha yüksek olmasını sağlar.

Avrupa Birliği'nin ve MOL Grubu'nun temel hedeflerinden biri 2050 yılına kadar net sıfır CO2 emisyonuna ulaşmaktır. Ulaşım yakıtının yenilenebilir pay yükümlülükleri sürekli artmakta, buna bağlı olarak MOL Group'un akaryakıt pazarlarında biyo bileşen içerik beklentileri de artmaktadır, Şimdiye kadar ağırlıklı olarak biyoetanol ve biyodizelin harmanlanmasıyla karşılanmıştır.

Önümüzdeki beş yıl içinde MOL, Orta ve Doğu Avrupa’da döngüsel ekonomide kilit bir oyuncu olmak ve 2050 yılına kadar net sıfır CO2 emisyonu hedefine yaklaşmak için yeni, düşük karbonlu ve sürdürülebilir projelere 1 milyar USD harcayacak.

Bu haber 2229 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
UND Başkanı Şerafettin Aras: “Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum” ... 15.10.2025
Küresel elektrikli araç satışlarında eylülde 2 milyon eşiği aşılarak rekor kırıldı... 15.10.2025
FIAT Küresel Ürün Gamının İlk Modeli “Grande Panda” Türkiye’de... 15.10.2025
Enerji ve Sanayi sektörleri III. Yeşil Enerji Zirvesi’nde buluştu... 15.10.2025
Enerjisa Üretim Agrivoltaik Tarım Uygulamaları ile 5 Ton Hasat Yaptı... 15.10.2025
Rosatom, Çin ile Kuzey Denizi Rotası Üzerindeki İşbirliğini Geliştiriyor... 15.10.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Ali Türkkan ile WRC’de Şampiyonluk Yarışına Çıkıyor... 15.10.2025
ABB, ETUK 2025’te Enerjinin Geleceğini Şekillendiren Çözümleriyle Yerini Alacak ... 15.10.2025
2026’da 350 Adet Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Açacak... 15.10.2025
“Aklın yolu” elektrikli araçları EN YAKIT’a çıkarıyor... 15.10.2025
CHARGE Europe 2025, SOCAR Türkiye Ev Sahipliğinde İstanbul’da Gerçekleşti... 15.10.2025
MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi... 15.10.2025
EPDK, enerji piyasalarında şeffaflığa ilişkin yönetmelik taslağını görüşe açtı... 15.10.2025
Raylı sistemlerin enerji geleceği ASPİLSAN'da konuşuldu... 15.10.2025
Chery Marka Kullanıcı Zirvesi, Marka Gecesi ve Küresel Kullanıcı Hikayeleriyle Güçleniyor! ... 15.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.