Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları
Cey Group Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı: Liman ve lojistik hizmetlerini birlikte veren tek firmayız Güncelleme :13.11.2012Samsunport Limanı’nı 6 Nisan 2010’da devraldıklarını söyleyen Cey Group Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı, bu limanı devraldıktan sonra çok yoğun bir çalışma gerçekleştirerek çok kısa sürede limanı baştan yarattıklarını ve bu limanın kendileri için çok önemli bir liman olduğunu söyledi.
Cey Group Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı düzenlediği basın toplantısında liman ve lojistik hizmetlerini birlikte veren tek firma olduklarını belirterek çalışmaları ve Samsunport Limanı hakkında açıklamalarda bulundu:
Ceynak lojistik sektöründe faaliyet gösteren bir firma ve Cey Group’un amiral gemisi. Kombine taşımacılıkta oldukça iddialı. Paketleme, yükleme, boşaltma, depolama ve depodan depoya taşıma işlerini başarıyla yapıyor.
Tahıl lojistiğinde ise apayrı bir yeri var Ceynak’ın ve ayrıca bu konuda Türkiye’nin en eskisi. 3 tarafı denizlerle çevrili ülkemizin; Akdeniz, Marmara, Ege ve Karadeniz bölgelerinin önemli ticaret merkezlerinde yatırımları var. Her limanda siloları var ve 800 bin ton kapasitesine ulaştı bu tanklar. Yatay depoları, siloları mevcut. Deniz, kara ve tren yolu ile lojistik hizmeti veren Ceynak; güçlü TIR filosuna da sahip. Ceynak bitkisel yağ depolamasında da iddialı. Bilhassa Mersin Liman Sahası’nda bulunan sıvı yağ tankları ile önemli bir hizmet ifa ediyor.
Samsun Limanı 2010 yılında özelleştirildi ve 125 milyon $ bedelle 36 yıllığına Ceynak Lojistik ve Ticaret AŞ: aldı. 2 senedir Samsunport ismi altında faaliyet gösteriyor. Samsunport için bugüne kadar 35 milyon dolara yakın yatırım yapıldı ve Samsunport oldukça verimli hale getirildi. İki sene içinde yapılan bu yatırım Samsun Limanı’nın çehresini değiştirdi. Hem makine ekipman, hem teknoloji yatırımı gerçekleştirildi, hem de insan kaynakları verimli hale getirdi. Samsunport liman sahasını santim santim değerlendirerek muazzam bir kullanım alanı ortaya çıkardı. Günlük stoklama kapasitesi 300 bin ton oldu mesela. Silo kapasitesi ise 60 bin ton oldu. Daha önce 20 bin tondu.
Bilindiği gibi Samsun Limanı demiryolu ile irtibatlı bir liman ve bunun avantajı her geçen gün artıyor. Samsunport’un başarısı Samsun’un lojistik üssü olmasını hızlandırdı ve gelecekte Kafkaslar, Asya ve Anadolu üzerinden Avrupa arasındaki taşımacılık kapasitesini arttıracak. Türkiye’nin Karadeniz’e açılan limanı ve en büyüğü.
Samsunport da 8 ay önce konteyner taşımacılığı başladı düzenli olarak MSC ve ARKAS konteyner hattı gelmeye başladı. Samsun Ro-Ro taşımacılığında da önemli bir adım atmış oldu. Bugün Samsun Limanı’nda 25 Ro-Ro gemisi çalışıyor ve önümüzdeki günlerde bu sayı artarak devam edecektir.

Cey Group’un 2011 cirosu 100 milyon dolar.
Cey Group Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı, “Liman ve lojistik hizmetlerini birlikte veren tek firma” olduklarını belirtti ve “Bu uygulama maliyetlerin aşağı çekilmesinde önemli rol oynadı” dedi. Ali Avcı, “Genelde talebe göre arz oluşturulur. Biz ise önce arzı oluşturduk. Hizmet çeşidimizi ve kalitesini arttırdık. Sonra da müşterinin ayağına gidip kendilerine nasıl bir imkan sunduğumuzu anlattık. Bu uygulama Samsun Limanı cazibe merkezi yaptı” diye konuştu.
Türkiye’nin 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat gerçekleştirme hedefi olduğuna işaret eden Ali Avcı, “Dış ticaretteki artış beraberinde lojistik ihtiyacını getirecektir. Son yıllarda Türkiye yol ağı ile donatıldı” dedi ve demir yolu özelleştirmelerini beklediklerini söyledi.
Türkiye içi taşımacılığının mutlaka demiryolu ile yapılası gerektiğine dikkat çeken Ali Avcı, “Karayolu en fazla 300-500 kilometre uzaklıklarda verimlidir. Daha uzun taşımacılıkta maliyetler artar” dedi. Demiryolu taşımacılığının mutlaka arttırılması gerektiğine vurgu yapıp özelleştirmenin gecikmeden yapılmasını istedi.
Samsun’un Bafra ve Çarşamba ovalarından yeniden istifade etmeye başladığını belirten Ali Avcı, “Samsun Limanı sağladı onlara bu imkanı” diye konuştu. Samsun şehrinin büyüme trendini yakalamış olmasının kendilerini sevindirdiğini ve şehre bir katkı sağlamış olmanın mutluluğunu yaşadıklarını bildirdi. Aynı fırsatın Amasya, Tokat için de geçerli olduğunu hatırdan çıkarmamak lazım.
Bu haber 7264 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar |
Zorlu Holding’ten açıklama... 02.03.2025 |
2024 yılını güçlü bir performansla kapatan Naturelgaz, temettü kararını açıkladı ... 01.03.2025 |
Petrol Ofisi, “İste Olsun” mottosunda bayileri ile Antalya’da bir araya geldi ... 01.03.2025 |
AB, elektrikli araç talebini artırmak için harekete geçiyor... 01.03.2025 |
ODAŞ, DEİK Webinar’ında Özbekistan yatırımını anlattı... 28.02.2025 |
2024’ün Hızlı Büyüyen Markası Aytemiz, Bayileriyle Bir Araya Gelerek “Güçlü Gelecek, Birlikte Gelecek” Dedi ... 28.02.2025 |
TORA olarak, tüm Türkiye'de Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) montajlarımıza devam ediyoruz!... 28.02.2025 |
Karsan İtalya’nın Campania Bölgesinde Toplu Ulaşımı Elektriklendirecek!... 28.02.2025 |
Ford Türkiye’den Sıra Dışı Ford Evreninde Sıra Dışı Bir Etkinlik... 28.02.2025 |
Türkiye’nin Elektrikli Araç Fuarı “Go Green Türkiye” Mayıs’ta Kapılarını Açıyor! ... 28.02.2025 |
En Yakıt Seyahat Özgürlüğünü İstanbul-İzmir Otoyolu'na Taşıdı... 28.02.2025 |
Volvo Trucks, Sürdürülebilirliği Bir Yaşam Biçimi Olarak Değerlendiriyor!... 28.02.2025 |
Shell, Madeni Yağlar Stratejilerini Türkiye’deki Distribütörleriyle Paylaştı... 28.02.2025 |
Türkiye'nin petrol ithalatı geçen yıl aralıkta yüzde 3,4 azaldı... 28.02.2025 |
LPG ithalatı geçen yıl aralıkta yıllık bazda yüzde 29,9 azaldı... 28.02.2025 |
Doğal gazda mart tarifesinde değişikliğe gidilmedi... 28.02.2025 |
ZF’den otobüs ve raylı sistemler için yenilikçi çözümler... 28.02.2025 |
|
|