Haberler > Akaryakıt Başlıkları Shell, petrol üretiminde yıllık % 5 düşüş planlıyorGüncelleme :15.04.2021Firma, 2021 enerji geçiş stratejisinin 2030'a kadar petrol üretim yatırımlarında kademeli olarak% 1-2 düşüş içerdiğini duyurduŞirket Perşembe günü yaptığı açıklamada, enerji devi Royal Dutch Shell'in 2021 enerji geçiş stratejisinin bir parçası olarak petrol ve gaz endüstrisinde petrol ve gaz rezervuarlarından üretimi yılda yaklaşık% 5 oranında artırmayı hedeflediğini duyurdu.Duyuru, toplumun, ortalama küresel sıcaklıktaki artışı 1,5 ° C ile sınırlandırma Paris Anlaşması hedefine doğru ilerlemesiyle birlikte, şirketin 2050 yılına kadar net sıfır emisyonlu bir enerji işi haline gelme uzun vadeli hedefini yansıtıyor."Emisyonlarımızın% 90'ından fazlası, sattığımız yakıtların ve diğer enerji ürünlerinin kullanımından kaynaklanıyor, bu nedenle bu enerji kullanıldığında emisyonlarını azaltmak için müşterilerimizle birlikte çalışmalıyız. Bu, onlara düşük karbonlu ürünler sunmak anlamına gelir ve Shell raporda, yenilenebilir elektrik, biyoyakıt, hidrojen, karbon yakalama ve depolama ve doğa temelli dengelemeler gibi ihtiyaç duydukları hizmetler. "dedi.Shell, bu amaç doğrultusunda ham petrol sektöründeki yatırımlarını sınırlandırmayı planlıyor ve petrol üretim yatırımlarında elden çıkarmalar da dahil olmak üzere 2030 yılına kadar yılda yaklaşık% 1-2 oranında kademeli bir düşüş bekliyor. Bunun yerine şirket, geçiş işletmelerindeki yatırımlarını sürdürmeyi planlıyor.Şirket, bu amaca ulaşmak için, 2015 yılında 2,2 milyar dolar olan yıllık arama harcamalarını 2021 ile 2025 arasında 1,5 milyar dolara düşürmeyi planlıyor.Şirketin bu on yılın ilk yarısında "çekici keşif fırsatları" olarak tanımladığı şeyden yararlandıktan sonra, 2025'ten sonra yeni sınır keşif pozisyonlarına girişleri durduracağını söyledi.Ayrıca, hidrokarbon üretiminde gazın payının 2030 yılına kadar% 55'te kalması bekleniyor.Sıfır karbon enerjisine ulaşmak için yapısal değişiklik gerekliShell, enerji sisteminin karbondan arındırılmasının, enerjinin son kullanımında yapısal bir değişikliğin yanı sıra enerji ürünleri arzında değişiklikler gerektirdiğini söyledi. Enerji kullanıcılarının, karbon bazlı enerjiyi daha verimli kullanabilmeleri veya düşük ve sıfır karbonlu enerjiye geçebilmeleri için ekipmanı iyileştirmelerini, güncellemelerini veya değiştirmelerini gerektirir."Örneğin, ulaşım sektöründe, karbondan arındırma, içten yanmalı motorlu araçların elektrikli ve hidrojenli araçlarla değiştirilmesini içerir. Endüstride, petrol ve kömürle çalışan fırınları elektrikli fırınlarla değiştirmek bir çözüm olacaktır, karbon tutma ve depolama başka bir çözüm olacaktır. binalar, gazlı ısıtma sistemlerini elektrikli ısıtma sistemleriyle değiştirmek de karbondan arındırmaya katkıda bulunacaktır. "dedi.Şirketin kısa, orta ve uzun vadede enerjiyi karbondan arındırmak için belirlediği altı kaldıraç arasında; varlıklarında operasyonel verimliliği sürdürmek, doğal gaza geçmek, düşük karbonlu bir enerji işini büyütmek, biyoyakıtlar ve hidrojen gibi düşük karbonlu yakıtlar sağlamak, karbon yakalama ve depolamayı geliştirmek ve doğal yutaklar kullanmak.Şirket, bu hedefler doğrultusunda Hollanda'daki Moerdijk petrokimya kompleksine 16 eski ünitenin yerine sekiz yeni kraker fırını kurduğunu söyledi. Bunun, sahanın enerji tüketimini azaltması ve 2019'a kıyasla sera gazı emisyonlarını yaklaşık% 10 düşürmesi bekleniyor.ABD'de, Pennsylvania kimyasal tesisinde yerel evlere elektrik sağlayacak 250 megawatt'lık bir kojenerasyon tesisi inşa ediyor. Kimyasallar tesisi, aynı zamanda yakıt kaynağı olarak hidrojeni de kullanacak, enerji tasarruflu bir gaz kırıcı ile tasarlanmıştır.'Toplumun çok ilerisinde değil' düşük karbonlu enerjiye yatırım yapmakŞirket, düşük karbonlu enerjiye geçişin de "toplumun çok ilerisine" gitmeden son kullanıcıların talebiyle uyumlu olması gerektiğini söyledi."Örneğin, sürdürülebilir havacılık yakıtı üretimine yatırım yapsaydık ve bunu Shell'in bugün hizmet verdiği tüm havalimanlarında ticari şartlarda kullanıma sunarsak, bu yatırım bizim veya toplumun karbon emisyonlarını önemli ölçüde azaltmazdı. Çoğu uçak henüz 100'de uçmak için onaylanmadı. % sürdürülebilir havacılık yakıtı ve yakıtın maliyeti geleneksel jet yakıtından önemli ölçüde daha fazladır, bu da onu havayolları için rekabetçi olmayan bir seçim haline getirmektedir. "dedi.Şirket, sürdürülebilir havacılık yakıtı talebini canlandırmak ve hızlandırmak için uçak üreticileri, havayolları, havaalanları, büyük havayolu kullanıcıları ve hükümetler dahil olmak üzere ortaklarıyla işbirliği içinde düşük karbonlu yatırımları artırmayı hedefliyor."Örneğin, karayolu taşımacılığı sektöründe, dekarbonizasyon yollarını belirlemek için nakliye şirketleri, kamyon üreticileri ve politika yapıcılar ile çalışıyoruz. Yakın vadede, düşük karbonlu biyoyakıt üretimini artırmaya devam edeceğiz. Ve biyogaz ve Avrupa, Çin ve ABD'deki müşterilere kamyonlar için LNG. Daha uzun vadede nakliye için hidrojen satışlarımızı artırmayı planlıyoruz "dedi. |
Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ. |