Haberler > Akaryakıt Başlıkları
Pegasus Hava Yolları, Türk sivil havacılık tarihinin en büyük uçak siparişine imza attı Güncelleme :19.12.2012Pegasus Hava Yolları, Airbus’a 12 milyar USD* değerinde verdiği A320neo ve A321neo’dan oluşan 100 uçaklık siparişi ile bir rekora imza atarak, Türk Sivil Havacılık tarihinin en büyük uçak siparişini verdi.
1 Kasım 2005 tarihinde başladığı tarifeli uçuşlarla “geleceğin filosunu” kurmak üzere harekete geçen Pegasus Hava Yolları’nın 2023 vizyonu çerçevesinde filosuna katacağı yeni uçakların siparişi; Pegasus’un Aeropark’taki Yeni Yönetim Merkezi’nde düzenlenen bir imza töreni ile kamuoyuna duyuruldu.
Türkiye Cumhuriyeti Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın katılımı ve Pegasus Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı ve Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Sertaç Haybat ev sahipliğinde gerçekleştirilen imza törenine; Airbus Avrupa ve Asya Kıdemli Başkan Yardımcısı Christopher Buckley , ulaştırma, sivil havacılık ve iş dünyasının temsilcileri katıldı.
Törenin açılış konuşmasını Pegasus Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı ve Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Sertaç Haybat birlikte gerçekleştirdi. Pegasus olarak Türkiye’yi uçmanın kolay yolu ile tanıştırmak amacı ile imza attıkları ilklere bir yenisini daha eklemekten gurur duyduklarını belirten Sabancı ve Haybat sözlerine; “Pegasus olarak yola çıktığımız 1 Kasım 2005 tarihinde bu yolun uzun bir yol olduğunu biliyorduk. İlk günden itibaren ülkemiz sivil havacılık sektörünü yeniliklerle tanıştırdık; büyüdük, yenilendik, değiştik, değiştirdik…. Yine durmuyoruz ve bir kez daha “Bu da yetmez” diyerek ilerlemeye devam ediyoruz.” şeklinde başladılar.
Haybat: “Hızla Büyüdük, 2011’de Avrupa’nın En Hızlı Büyüyen Hava Yolu Olduk”
Türkiye’yi uçmanın kolay yolu ile tanıştırdıklarını ve ilk uçmaya başladıklarından bu yana toplam 49 Milyon misafir uçurduklarını belirten Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Sertaç Haybat konuşmasında; “Operayonumuz sayesinde misafirlerimizi düşük maliyetli hava yolu taşımacılığı ile tanıştırdık. Yola çıkarken misafirlerimize şu 3 temel noktanın sözünü vermiştik: uygun fiyatla uçabilmeleri, gidecekleri yere zamanında varabilmeleri ve seyahatlerini yeni uçaklarla yapabilmeleri... Geçen bu yedi yıllık süre içerisinde bu sözümüzü tuttuk ve misafirlerimizi sürekli yenilikçi uygulamalar ile tanıştırdık. Yedi yılı geride bırakırken haftada 1.700 tarifeli uçuş gerçekleştiren, Aralık 2012 itibari ile filo yaşı 3,86 olan, 42 uçaklık bir filoya sahip, ilk günden bu yana 49 milyon misafire hizmet etmiş, 26 ülkede toplam 62 destinasyona uçan Avrupa’nın En Hızlı Büyüyen Havayolu**’na dönüştük. Pegasus olarak Türkiye’de havacılığı biz başlatmadık ama modelimiz, gerçekleştirdiğimiz yenilikçi uygulamalar ile biz değiştirdik” dedi.
Sabancı: “Türk Sivil Havacılık Tarihi’nin en büyük uçak siparişini veriyoruz”
Pegasus Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı ise konuşmasında; “İlk uçuşa başladığımızda o zaman için Türk özel sivil havacılık tarihinin en büyük siparişine imza atmıştık. Şimdi, gelecek 10 yıla baktığımızda bir havayolunun insan kaynakları dışındaki en önemli değerinin uçak filosu olduğu gerçeğinden hareketle bir kez daha kendimize ‘bu da yetmez’ diyerek filomuzu genişletmek üzere bugün tarihi bir uçak siparişine imza atıyoruz. Bu sefer, sadece özel sektörün değil, Türk Sivil Havacılık Tarihi’nin en büyük siparişini veriyor ve dünyanın önde gelen uçak üreticisi Airbus ile 12 milyar dolar değerinde toplam 100 adetlik A320neo ve A321neo uçak siparişi anlaşmamızı büyük bir coşku ile imzalıyoruz. Pegasus olarak yaptığımız bu yatırım, verdiğimiz bu 100 uçak siparişi ile Türk sivil havacılığının gelişmesinde elimizi taşın altına koyuyoruz.” ifadesini kullandı.
Airbus Avrupa ve Asya Kıdemli Başkan Yardımcısı Christopher Buckley ise konuşmasında; “Türkiye hızla Avrupa’nın en dinamik ticari havacılık pazarı haline geliyor ve Pegasus da bu dönüşümün önemli oyuncuları arasında yer alıyor. Pegasus Hava Yolları’nın böyle büyük bir sipariş ile Airbus’ın yeni müşterisi olmasından büyük gurur duyuyoruz ve A320neo filoları ile yeni başarılara imza atmalarını diliyoruz. Ortaklığımızın uzun yıllar sürmesini umuyoruz” dedi.
Konuşmaların ardından, 12 milyar USD’lik Airbus A320neo ve A321neo’dan oluşan 100 adetlik uçak siparişinin imza töreni; Türkiye Cumhuriyeti Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın şahitliğinde gerçekleştirildi.
Binali Yıldırım; imza töreni esnansında gerçekleştirdiği konuşmasında şunları söyledi;
“Herkese tabildot yemegi sunmak artık mumkun değil. Dinamizm icin ensenizde nefesini hissettiginiz bir rakibiniz olmalı olmazsa kendinizi geliştiremezsiniz. Oturduk para kalktık para su içtik para, bedava hic bir hizmet yok; bundan şaşmayın bu doğru; her bedava verilen hizmet 75 milyona bölünüyor.
100 uçak ben göreve başladigimda ticari filonun yüzde 67sini oluşturuyordu. Bugün bir şirketimiz 2023’e bir hedef koyuyor. 12 milyarlik bir anlaşmanin altına imza atıyor. Bu ülkedeki siyasi iradenin ülkeyi ne noktaya getirdigini gösteriyor. Dünyanın en büyük havalimanını Türkiye’ye yapıyoruz; bugünlerde de ihaleye çıkıyoruz. 3-4 yılda devreye geldiginde kimsenin sorunu kalmıyor. Ne dedik; hava yolu halkin yolu; havayolunun kalkınmasının halkımızın birliğinin beraberliğinin sağlanmasına da katkısı var.”
Türk Sivil Havacılık tarihinin en büyük siparişi niteliğindeki 100 uçaklık siparişin ilk uçağının tesliminin 2015–2016 itibarı ile, son uçağının tesliminin ise 2022 yılı sonlarında gerçekleştirilmesi öngörülüyor.
Airbus A320neo ve A321neo Hakkında Teknik Bilgi:
A320neo’lar tek sınıfta 180 koltuk kapasitesi ile azami kalkış ağırlığı 79.000 kg, 37.57 m uzunluğunda 5.200 km menzile sahip, sınıfının en yeni uçaklarıdır. A320neo uçaklar, yeni motorları sayesinde 1.2 ton daha fazla yük taşıyabilmektedirler.
A321neo’lar ise tek sınıfta 220 koltuk kapasitesi ile azami kalkış ağırlığı 93.500 kg olan, 44.51 m uzunluğunda 5.000 km menzile sahip, sınıfının en yeni uçaklarıdır. Yeni motorları sayesinde A321neo uçaklar da 2.7 ton daha fazla yük taşıyabilmektedirler.
A320neo ve A321neo daha verimli yeni nesil motorları ve “sharklet” (kıvrık kanat uçları) sayesinde; yıllık uçak başına %13 yakıt tasarrufu sağlamaktadır. Her uçak için yılda 3.600 ton daha az karbondioksit salınımı ile karbon emisyonunda da çift haneli azalma sağlayan uçaklarda motor gürültü seviyesine de azaltılmıştır.
*Teslim tarihindeki liste fiyatları baz alınarak hesaplanmıştır.
** Official Airline Guide’ın ( OAG) 2011 Raporu’nda 2010-2011 karşılaştırmalı kapasite verilerine göre Pegasus Hava Yolları, Avrupa’nın En Büyük 25 Hava Yolu arasında “Avrupa’nın En Hızlı Büyüyen Hava Yolu” olarak yer almaktadır.
Airbus
Airbus 100 ile 500 koltuk kapasitesindeki uçak pazarında en modern ve en kapsamlı uçakları sunan dünyanın lider uçak üreticisidir. Airbus uçakları bugüne kadar dünyada 330’dan fazla operatöre satılmış ve 1970’lerin başında şirketin kurulmasından bu yana 7 binden fazla uçak teslim edilmiştir. Airbus bir EADS şirketidir.
Pegasus Hava Yolları
Türkiye'nin en köklü özel havayolu şirketi olarak 1990 yılında havacılık sektörüne giriş yapan PEGASUS, günümüzde Sabancı ailesi fertleri tarafından kurulan ve havacılığın yanı sıra, sağlık ve gıda sektörlerinde de faaliyet gösteren ESAS Holding şirketlerinden biridir. Ali Sabancı’nın yönetim kurulu başkanlığını, Sertaç Haybat’ın da genel müdürlüğünü yürüttüğü Pegasus Hava Yolları, iç hat tarifeli uçuşlarına 1 Kasım 2005 tarihinde başladı. Havayolunda hayata geçirdiği "low cost modeli" uygulamalarla Türkiye'de bir ilke imza atan PEGASUS, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nı ana üs olarak seçti ve Türk halkını ekonomik fiyatlar ve uçmanın kolay yolu ile tanıştırdı. Yurt dışında 38, yurt içinde 24 noktaya uçuşları olan Pegasus Hava Yolları, toplamda 26 ülkede toplam 62 noktaya uçuyor. Uçuş güvenliği ve teknoloji konularında gerçekleştirdiği “High Cost” yatırımlarla misafirlerine ekonomik, güvenli ve tam zamanında seyahat imkanı sunan PEGASUS, 22.3 milyon USD değerindeki son 2 teknolojik yatırımı ile dünya havacılık tarihinde de bir ilke imza attı. Türkiye’nin en yeni simülatörüne sahip uçuş eğitim merkezini kuran PEGASUS, satın aldığı simülatör ile dünyadaki 582 havayolu arasında simülatör sahibi olan yüzde 10 havayolu şirketi arasında yerini alırken, çift yönlü data aktarımını gerçekleştiren Wireless Groundlink End to End Network Solutions sistemini de filosuna entegre eden dünyadaki ilk havayolu şirketi oldu. Artan rekabet ortamında Türkiye'nin en yenilikçi ve en hızlı firmalarını bulma hedefiyle yolunda hızla ilerliyor. Pegasus Hava Yolları'nın da sahibi olan ESAS Holding, Nisan 2009'da Almanya'nın ikinci, Avrupa'nın beşinci büyük havayolu şirketi olan Air Berlin'in yüzde 16.48 hissesini satın alarak en büyük ikinci hissedarı oldu. Bu haber 5878 kere okunmuştur.
|
|