Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Renault Grubu Satışlarını %18,7 Artırdı

Güncelleme :16.07.2021

Renault Grubu’nun küresel satışları, 2021’in ilk yarısında 2020’ye kıyasla %18,7 artış gösterdi.

Grup, yüksek kârlılıkla büyümeyi destekleyen özel satış politikasını sürdürüyor.

Renault markası %18,5 artış kaydetti. Avrupa’da satılan dört Renault binek otomobilinden biri E-TECH olurken, Arkana için her iki satıştan biri E-TECH versiyonu olarak gerçekleşti.

Başta Avrupa’da perakende pazarının en çok satan aracı Yeni Sandero olmak üzere ürün gamını yenilenen Dacia markası, %24,5 büyüme kaydetti.

Grup, 2021 yılında CAFE hedeflerine ulaşma yolunda ilerliyor.

 COVID-19 pandemisinin etkilerinin devam ettiği bir ortamda Renault Grubu, 2021’in ilk yarısında 1.422.600 araç satışı gerçekleştirdi. Bu adetler 2020 yılına kıyasla %18,7 artışa işaret etse de 2019’un ilk yarısına kıyasla %24,2 düşüş anlamına geliyor.

Renault Grubu ilk yarıyıl boyunca çeşitli pazarlarda yüksek kârlılıkla büyümeyi destekleyen özel satış politikalarını sürdürmeye devam etti.

Renault’da tüm önemli pazarlarda büyüme yeniden başladı

Renault markası, 2020'nin ilk yarısında %18,5 artışla dünya çapında 901.500 araç satışına ulaştı. Tüm önemli pazarlarda büyüme yeniden başladı. Avrupa satışlarının payı %59 oldu. Beş temel Avrupa ülkesindeki (Fransa, Almanya, İspanya, İtalya ve Birleşik Krallık), perakende satışların payı, kriz öncesi olan 2019’a kıyasla yaklaşık 2 puan artarak %40’a ulaştı.

Renault markası, Avrupa’da 532.161 araç (%+13,2) satarak %7 pazar payına ulaştı. Bu performans, elektrikli E-TECH ve elektrik destekli binek otomobil satışlarındaki büyümeye dayanıyor (%149 artışla 91.869 araç). Ayrıca, üç aylık satış sürecinde yaklaşık 20.000 siparişle Arkana, C segmentine başarılı bir dönüş sağladı. %42,3 büyüyen hafif ticari araç pazarında Renault, pazar payını 0,4 puan artırarak %14,4’e yükseltti.

Renault markası Avrupa dışındaki önemli pazarlarda da başarılı lansmanlar sayesinde tekrar büyüme kaydetti: Hindistan’da Kiger (%86,6 artış), Rusya’da Duster (%36 artış) ve Brezilya dahil olmak üzere Latin Amerika’da (%15,9 artış)

Dacia satışları %24,5 artış gösterirken LADA Rusya’da %23 pazar payı elde etti 

Dacia markası, Avrupa’da en çok satan perakende model olan yeni Sandero’nun da katkısıyla 262.814 araç (+%24,5) sattı. Uygun fiyatlı elektrikli otomobil Dacia Spring, şimdiden verilen 15.000’in üzerinde siparişle iyi bir başlangıç yaptı. İlk teslimatların bu sonbaharda yapılması planlanıyor. Dacia tüm ürün gamını yenilemeye devam ediyor. 2020’nin sonunda Yeni Sandero ve Logan’ın ardından Haziran 2021’de yeni Duster tanıtıldı. Marka, Eylül ayında Münih Otomobil Fuarında aile kullanımına yönelik çok amaçlı, 7 koltuklu yeni bir model daha tanıtacak.

LADA markası, Rusya’da 200.219 araç (+51%) sattı ve son on yılın en iyi sonucu olan %23’lük pazar payı ile ilk sıradaki konumunu güçlendirdi. Dört LADA modeli, Rusya satışlarında ilk 10 sırada yer alıyor: Granta ilk sırada (72.787 araç), Vesta ikinci sırada (57.031 araç), yeni Travel modeli dahil NIVA ve Mart ayında satışa sunulan yeni Largus.

Bu haber 2127 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Shell&Turcas’tan motorsiklet sürücülerine “bir kural bir ömür“ kampanyası... 13.03.2025
ABD, 2025 için petrol fiyatı tahminini aşağı yönlü revize etti... 12.03.2025
Türkiye’deki Chery Teknisyenleri Üstün Yeteneklerini Sergilemeye Hazırlanıyor!... 12.03.2025
Enerji sektörü net sıfır hedeflerini erteliyor... 12.03.2025
Petrol hakkına müteallik karar... 12.03.2025
Küresel elektrikli araç satışları ocak-şubat döneminde yüzde 30 arttı... 12.03.2025
Bakan Bayraktar, ABD'de enerjide işbirliği görüşmeleri gerçekleştirdi... 12.03.2025
EPDK, PALGAZ Doğal Gaz Dağıtım Sanayi ve Ticaret AŞ'ye 10 milyon lira ceza verdi... 12.03.2025
BSH Türkiye’den Yenilenebilir Enerji İçin Büyük Adım ... 12.03.2025
IC Enterra Yenilenebilir Enerji, 2024 yılında 3,1 milyar TL gelir elde etti... 12.03.2025
YASED: Türkiye’ye 1,4 Milyar Dolar Değerinde Uluslararası Doğrudan Yatırım Geldi... 12.03.2025
Enerjisa Enerji, ‘Enerjimi Koruyorum Projesi’nin sosyal etkisini artırdı... 12.03.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.