Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Serin ADR'li tankerde yeni teknolojisiyle daha çok seyir güvenliği sağlıyor

Güncelleme :14.04.2013

Serin tankerlerinin ağırlık merkezinin aşağıda olması sebebiyle yol tutuşunun çok daha iyi olduğunu dile getiren Recep Serin, çelik tankere ağırlık vereceklerini vurguladı.

Serin Treyler Yönetim Kurulu Üyesi Recep Serin, Tehlikeli Maddelerin Karayolu ile Taşınması Hakkındaki Yönetmelik’in 1 Ocak 2014’de uygulanma girecek olmasını değerlendirdi. Bugüne kadar ADR’nin yasalaşması için çok önemli katkılar verdiklerini hatırlatan Serin, “Her platformda Türkiye’nin bu Konvansiyona katılmasının faydalarını anlattık. Trafiğimizin yürüyen tekerlekli bombalardan kurtulacağını dile getirdik. Neresinden bakarsanız bakın ADR ile beraber lojistiğimizin çehresi değişecek.” dedi.

Yönetmeliğinin devreye girişi bu konuda faaliyet gösteren birçok sektörü ilgilendirmesinin yanında özellikle “Treyler ve Üst Yapı” imalat sanayini de yakından ilgilendirdiğini belirten Serin, ADR’nin taşımacılığın güvenli yapılabilmesi için konulmuş standartlar zinciri gibi düşünülmesi gerektiğini, treyler üreticilerine de önemli sorumluluklar düştüğünü açıkladı. 

ADR standartlarının, tankerin üretiminden önce parça tedarikinde başladığını dikkat çeken Serin, “Taşınacak ürünler ve sınıfları belirleniyor. Ekipmanlar tanımlanıyor, tasarım hesapları yapılıyor. Tasarım dosyası, yetkili onay kuruluşu tarafından onaylandıktan sonra üretime başlanıyor. Bunun gibi üretimde de birçok kurallar var. Kullanılan her parçanın sertifikası var. Kaynakçınızın dahi sertifikalı olması gerekiyor.” dedi.

Serin, sözlerine şöyle devam etti: “Tüm kaynak dikişlerinin gözle kontrolünün ve buna ek olarak tank gövdesi kaynaklarının gözle görülmesi mümkün olmayan iç hatalarını tespit edebilmek amacıyla bu kaynaklardan film çekilerek radyografik (x-ray) olarak kontrolü yapılmakta, böylece kaynak dikişlerinin kalitesi garanti altına alınıyor.

Kullanılan tüm malzeme ve ekipmanlarının uygunluk belgeleri ile birlikte temini ve izlenebilirliğinin sağlanması zorunluluk olup, tankerlerde kullanılan ekipmanlarla ilgili uluslararası normlara uygunluk belgesi istenmekte böylece bu ekipmanların oluşturabileceği riskler ortadan kaldırılıyor. Basınç ve sızdırmazlık testlerinde; hesaplamalarda esas alınmış basınç değerlerinde her bölme ayrı ayrı test edilmekte böylece tasarım doğrulanıyor. Bu testlere ek olarak tüm ekipmanlar bağlanıp araç bittikten sonra sızdırmazlık ve hacim doğrulama testleri yapılıyor. Tüm bu kriterler doğrultusunda yapılan çalışmalardan sonra imalatı tamamlanan araç, son kontrolden sonra yetkili makamlarca onaylanıyor.”

Serin Treyler olarak ADR regülasyonlarını karşılayan ve Türkiye’de zorlu koşullara göre üretilmiş ADR’li tankerine çok güvendiklerini hatırlatan Recep Serin, geçiş sürecinde taşımacıların çelik tankeri tercih edeceklerini öngördüklerini ve kendilerinin de bu yönde strateji belirlediklerini söyledi. 

Daha iyi yol tutuş ve denge

Çelik ve alüminyum tankeri üretebilen birkaç firmadan biri olduklarının altını çizen Serin, ADR’li tankerde de ‘Serin kalitesi’ni sunmanın gururunu yaşadıklarını söyledi.

Serin tankerlerinin ağırlık merkezinin aşağıda olması sebebiyle yol tutuşunun çok daha iyi olduğunu dile getirerek, “Bildiğiniz gibi tankerlerdeki sıvı maddeler virajlarda veya aracın manevralarında  tankerin yan yatmasına, devrilmesine veya sürücülerin aracın hakimiyetini kaybetmesine neden oluyor. Serin mühendisleri önemli bir çalışmaya imza atarak aracın ağırlık merkezini aşağı çektiler. Bu sayede çok daha iyi bir yol tutuş ve denge sağlanıyor. Bu da diğer ürünlerde olduğu gibi rakiplerimizden ayıran önemli bir artı değer olarak hanemize yazılıyor.” şeklinde konuştu.

Bu haber 4061 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Alper Kalaycı: “Yerli Enerjiyi İthal Ekipmanla Üretmeyelim”... 04.12.2024
ŞA-RA Enerji’den Konya Çevre Yolunda Güvenliği Artıracak Çelik Otokorkuluk Projesi... 04.12.2024
Aytaç’ın Güneş Enerjisi Santrali, Yıldız Holding’in Yeşil Dönüşümüne Güç Katacak ... 03.12.2024
Brent petrolün varili 72,04 dolar... 03.12.2024
TURKCHEM 13 Bin 897 Sektörel Ziyaretçi Ağırladı... 03.12.2024
Henkel büyüme ivmesini devam ettirdi ... 03.12.2024
ODAŞ’ın Gönüllülük Hareketine Toplumsal Fayda Ödülü... 03.12.2024
Entek Elektrik, 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayınladı... 03.12.2024
YEKA RES-2’nin ikinci santrali işletmeye geçti... 03.12.2024
Eyüp Lojistik YKB. Eyüp Bartık, Gaziantep Üniversitesi’nde Öğrencilerle Buluştu... 03.12.2024
Türkiye EN-VERİM 100 Araştırması Sonuçlandı... 03.12.2024
Enerji depolama yatırımlarının 2025'te hızlanması bekleniyor... 03.12.2024
Mercedes-Benz Otomotiv’in yeni eğitim merkezinden yılda 500’den fazla kişi yararlanacak... 03.12.2024
Renault Trucks E-Tech T, 2025'ten itibaren 600 km menzil ile sunuluyor... 03.12.2024
HESİAD Başkanı Elvan Tuğsuz Güven “2035’e Kadar 11 GW Yeni HES Kurabiliriz!”... 03.12.2024
Türkiye pistlerinin yeni şampiyonları: TEXACO Team AMS ve genç yetenek Zekai Özen... 03.12.2024
“Geleceğe Yeşil Işık Yak” Projesi’nde Yeni Dönem: İlk Durak Nevşehir!... 03.12.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.