Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

WoodMac, günlük ortalama 650.000 varil Rus petrolünün taşınmasını bekliyor

Güncelleme :05.04.2022

 Ajans, mevcut Ural indirimlerinde yeniden yer değiştirmenin cazip olduğunu ancak rafinerilerin Orta Doğulu üreticilerle sözleşme yükümlülükleriyle ilgili zorluklarla karşı karşıya olduğu konusunda uyarıyor.

Danışmanlık Wood Mackenzie yaptığı açıklamada, gelişmiş ekonomilerden günde yaklaşık 650.000 varil (bpd) Rus ham petrolünün taşınmasının beklendiğini söyledi.

Danışmanlığa göre, kendi kendini onaylayan gelişmiş ekonomiler ile gelişmekte olan piyasalar arasındaki bu ham takas taktiği, küresel ham petrol ticaretini yeniden dengelemeye hazırlanıyor.

ABD'nin Rus ham petrolüne uyguladığı yaptırımların ardından, Avrupalı şirketler 'kendi kendine yaptırım' uygulamaya başladı ve bunun sonucunda günde 1,2 milyon varil (bpd) orta dereceli Ural ham petrolünün yerini aldı.

WoodMac, Japonya ve Güney Kore'deki benzer hareketin, bir başka orta dereceli ham petrol olan ESPO'nun haftalık ihracat hacimlerinde 25 Mart'ta sona eren haftada keskin düşüşlerle sonuçlandığını, ancak ihracat hacimlerinin 1 Nisan'da sona eren haftada toparlandığını söyledi.

AB, Japonya ve Güney Kore gibi gelişmiş ekonomilerin günde yaklaşık 650.000 varil Rus ham petrolü - 400.000 bpd Ural, 170.000 bpd ESPO ve 80.000 bpd Doğu Rus petrolü - ağırlıklı olarak Orta Doğu'dan benzer kalite ve hacimlerle takas edebileceğini tahmin ediyoruz. Doğu, Çin ve Hindistan tarafından tedarik edildi” dedi.

Sun, bu değişikliğin mevcut Ural indirimlerinde cazip olduğunu söyledi, ancak yakın vadede rafinerilerin Orta Doğulu üreticilerle sözleşme yükümlülükleriyle ilgili zorluklarla karşı karşıya olduğu konusunda uyardı.

Çin, özellikle ESPO ve Urallar gibi orta dereceli ham petrol ihracatı için Rusya'nın önemli bir pazarı. İlki, boru hattı bağlantısı ve su yoluyla teslimat için yakınlık nedeniyle hem devlete ait işletmeler hem de özel rafineriler tarafından tercih edilmektedir.

Urallar, Çin rafinerilerinin büyük hacimlerde işlediği Orta Doğu ham petrolüne benzer bir kaliteye sahiptir. Ek olarak, Urallardaki yüksek indirimler, Çin'in azalan stratejik rezervlerini doldurma fırsatından yararlanmasına izin verdi.

“Rusya-Ukrayna çatışması, Rus notlarını ticari olarak cazip hale getirdi, ancak geçtiğimiz haftalarda gözlemlediğimiz gibi, az katılım nedeniyle ihaleler iptal edildi. Ayrıca Çin'in Avrupa Ural kargolarını aldığını da görmedik. Doğu sınıfları için bile, bir dizi işlem artık özel hale geldi” dedi.

WoodMac, Rus ham petrolü için önemli bir pazar olmasına rağmen, Çin'in işgal başladığından beri büyük miktarlarda Ural satın almadığının altını çizdi.

Çin birçok Orta Doğu tedarikçisiyle uzun vadeli sözleşmeler yaptı ve yaptırımlar, Orta Doğu ham petrollerine kıyasla Urallar için uzun nakliye süreleri göz önüne alındığında ham navlun pahalı hale getirdi. Ödeme yöntemleri ve sigorta ile ilgili zorluklar da Çin'in Rus Uralları ithalatındaki düşüşe katkıda bulundu.

Çin ve Hindistan, uzun vadeli sözleşmelerle, Rus Urallarına benzer kalitede Orta Doğu'da günde yaklaşık 5 milyon varil işliyor.

Ajans, her iki pazarın da Rusya'daki hacim artışına uyum sağlamak için Afrika ve ABD'den yapılan ham petrol ithalatının yerini alması gerektiğini açıkladı.

“% 10'luk bir sözleşme esnekliği, Çin ve Hindistan'a günde 500.000 varil Rus ham petrolü için alan yaratabilir. Ancak Asya'daki diğer pazarlara taşınması gereken günde yaklaşık 150.000 varil Ural ve Doğu Rusya petrolü var" denildi.

Bu haber 1494 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
UND Başkanı Şerafettin Aras: “Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum” ... 15.10.2025
Küresel elektrikli araç satışlarında eylülde 2 milyon eşiği aşılarak rekor kırıldı... 15.10.2025
FIAT Küresel Ürün Gamının İlk Modeli “Grande Panda” Türkiye’de... 15.10.2025
Enerji ve Sanayi sektörleri III. Yeşil Enerji Zirvesi’nde buluştu... 15.10.2025
Enerjisa Üretim Agrivoltaik Tarım Uygulamaları ile 5 Ton Hasat Yaptı... 15.10.2025
Rosatom, Çin ile Kuzey Denizi Rotası Üzerindeki İşbirliğini Geliştiriyor... 15.10.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Ali Türkkan ile WRC’de Şampiyonluk Yarışına Çıkıyor... 15.10.2025
ABB, ETUK 2025’te Enerjinin Geleceğini Şekillendiren Çözümleriyle Yerini Alacak ... 15.10.2025
2026’da 350 Adet Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Açacak... 15.10.2025
“Aklın yolu” elektrikli araçları EN YAKIT’a çıkarıyor... 15.10.2025
CHARGE Europe 2025, SOCAR Türkiye Ev Sahipliğinde İstanbul’da Gerçekleşti... 15.10.2025
MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi... 15.10.2025
EPDK, enerji piyasalarında şeffaflığa ilişkin yönetmelik taslağını görüşe açtı... 15.10.2025
Raylı sistemlerin enerji geleceği ASPİLSAN'da konuşuldu... 15.10.2025
Chery Marka Kullanıcı Zirvesi, Marka Gecesi ve Küresel Kullanıcı Hikayeleriyle Güçleniyor! ... 15.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.