Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

Seperatörler Hakkında Her Şey

Güncelleme :22.05.2022

Avrupa’da EN-858 (Hafif sıvılar için ayırma sistemleri) standard yağ/yakıt ayırıcıların kurulum ve kullanım bilgilerini detaylandırmakta. Türkiye’de TSE, TS-EN 858 standartını yayınlamıştır.

Seperatörler alıcı ortamları (toprak, yeraltı suyu, yüzey suyu), otoparklarda, bakım alanlarında, endüstriyel tesis genelinde oluşması muhtemel küçük sızıntılardan veya kazara dökülme gibi daha büyük olaylardan kaynaklanan petrol kaynaklı kirlenmelere karşı korumak için ilgili deşarj noktalarına yerleştirilen ekipmanlardır. Suya karışmış her tür yağ ve yağ türevini sudan ayırmak için kullanılan ön arıtma ekipmanı olarak kullanılır.

Avrupa’da EN-858 (Hafif sıvılar için ayırma sistemleri) standard yağ/yakıt ayırıcıların kurulum ve kullanım bilgilerini detaylandırmakta. Türkiye’de TSE, TS-EN 858 standartını yayınlamıştır.

SPCC (Spill Prevention, Control, and Countermeasure), yağ/yakıt ayırıcıları kullanılacakları tesisin ihtiyacına göre

4 ‘e ayırmıştır.

Atık Su Arıtma Tesislerinde kullanımı (CRF14)

İkincil Muhafazalarda kullanımı

Yakıt Üretim Tesislerinde kullanımı

Yağ Geri Kazanım/Geri Dönüşüm Tesislerinde kullanımı

SPCC, yağ/yakıt ayırıcıyı, yakıtların geri kazanılması ve tekrar kullanılmasında kullanmayı önermektedir.

Bunlara ek olarak SPCC, yağ/yakıt ayırıcıların aşağıdaki projelerde de güvenilir bir yöntem olduğunu belirtmektedir.

Aktif bir yeraltı suyu ıslah sahasında

Yağı ve sıvı atıklardan gelen yağların tutulmasında

Depolama sahası sızıntı suyu toplama sistemlerinde

EN858 standartında yapılarına göre üç farklı başlıkta sınıflandırılır. Bypass Tip Seperatörler, Tam Kapasiteli Seperatörler ve İstasyon Tip Seperatörler.

Bypass Tip Seperatörler hazneyi bypass etmek için arıtılımış miktarın üzerinde gelen akışın devam etmesine olanak sağlayan bypass bölmesi ile tasarlanmıştır. Kirlilik riskinin düşük olduğu yerlerde kullanımına izin verilir.

Tam kapasite seperatörler, saatte 65 mm’ye kadar yağışların neden olduğu ve yüksek kirlenme riskinin olduğu tüm akışı kontrol eder ve yağ yakıtı sudan ayırarak arıtılmış suyun alıcı ortama deşarjını sağlayabilir. Bu seperatörler, sudan hafif kirletici maddelerin sudan ayrılması için hazne içinde kirleticilerin, suyun üzerinde birikmesini sağlayacak kadar uzun bir süre bekletir. Mikro parçacıklar toplanır ve kendi başlarına serbestçe yüzebilecek kadar büyük olana kadar birleştirme filtresinde birleştirilir. Tam kapasite seperatörler, örneğin araç tamirhaneleri, otoparklar, limanlar, yakıt ikmal noktaları, hurda toplanma alanları vb. birçok alanda kullanılabilir. 

İstasyon tipi seperatörler, akışın önce birleştirici tertibatından geçmeden üniteden çıkışını engelleyen bir prensiple çalışır. Normal çalışmada, ön savak ayırıcısı, hazne içinde kirleticilerin depolaması için yeterli kapasiteye sahiptir. İstasyon tipi seperatörler büyük bir dökülme durumunda yağın ayırıcıdan çıkmamasını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır.

Tüm ayırıcı tipleri EN858’de çıkış suyu kalitesine göre de iki başlıkta sınıflandırılırlar:

Sınıf 1 Ayırıcılar: Standart koşullar altında, çıkış suyu konsantrasyonu 5 mg/l’den küçük olan ayırıcılardır. Çıkış suyunun dere, nehir, deniz gibi alıcı ortamlara direkt verildiği yerler için tavsiye edilir.

Sınıf 2 Ayırıcılar: Standart koşullar altında, çıkış suyu konsantrasyonu 100 mg/l’den küçük olan ayırıcılardır. Çıkış suyunun kanalizasyon sistemine verildiği yerler için tavsiye edilir.

 Kaynaklar: https://remedicon.com.tr/yag-yakit-ayiricilar-seperator-interseptor/

 

Bu haber 2592 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Petlas’tan Motor Sporlarına Tam Destek!... 03.12.2025
Kâmil Koç, Dünya Şoförler Günü’nü Ankara’da kaptanlarıyla kutladı... 03.12.2025
Enerjisa Üretim ve Güler Legacy, 2.300 Çocuğa Ulaştı... 03.12.2025
FIAT Professional’dan Büyük Bir Adım Daha!... 02.12.2025
Shell Türkiye, Engelsiz Yaşam Vizyonuyla Hayatın Her Alanında Eşitlik ve Kapsayıcılık İçin Çalışıyor... 02.12.2025
Platinum Rent, Çözüm Ortağınız!... 02.12.2025
CDA Lojistik Üst Yönetimine Transfer... 02.12.2025
Goodyear, Avrupa genelinde kış lastiği performansında zirveye yerleşti... 02.12.2025
Allison donanımlı Isuzu Novociti Life midibüsler, Siirt yollarında fark yaratıyor... 02.12.2025
IVECO’dan Kışa Özel Bakım Fırsatı: Ücretsiz Check-Up ve Tüm Modellerde İndirim... 02.12.2025
ZF Aftermarket, Lemförder Markası ile Cam Kaldırma Krikolarını Pazara Sunuyor... 02.12.2025
Mercedes-Benz Vito Mixto modeli yeniden Türkiye’de... 02.12.2025
UND, Albayrak Grubu ve KTZ Arasında Mutabakat Zaptı İmzalandı... 02.12.2025
Rosatom Mısır'daki El Dabaa NGS’ye Ekipman Sevk Etmeye Devam Ediyor... 02.12.2025
Türkiye Pakistan'da petrol ve doğal gaz arayacak... 02.12.2025
Hizmet İhracatının Şampiyonu Yine Mars Logistics... 02.12.2025
Otomobil ve hafif ticari araç pazarı ocak-kasım döneminde yüzde 10,16 büyüdü... 02.12.2025
Elektrik santrallerine 1,4 milyar liralık kapasite mekanizması desteği... 02.12.2025
BOTAŞ, Silivri'deki tesisinde kontrollü gaz çıkışı ve yanma işlemi yapıldığını bildirdi... 02.12.2025
Yeni Citroën Ë-C3 Aircross’un “Uzun Menzil” Versiyonu Türkiye’de!... 02.12.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.