Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

"10 bin Sürücüden Sadece 3'ü Elektrikli Otomobili Tecrübe Edebildi"

Güncelleme :13.06.2022

 Ülkemizde 300 şarj noktasıyla geniş yayılıma sahip olan şarj operatörü şirketlerinden Sharz.net, elektrikli otomobillerde farkındalık seviyesinin tüketiciler nezdinde çok düşük seviyelerde olduğunu belirtti. Trafiğe kayıtlı 24 milyonun üzerindeki araçtan sadece 7 bininin elektrikli olduğunu kaydeden Sharz.net Genel Koordinatörü Ayşe Ece Şengönül, "10 bin sürücüden sadece 3'ü gerçek anlamda elektrikli otomobili tecrübe edebildi. Sürücülerin büyük bir kısmı halen elektrikli otomobillerin menzili ya da şarj istasyonu yaygınlığı, şarj etme maliyeti ve iki şarj istasyonu arasındaki mesafe gibi kriterler hakkında yeterince bilgi sahibi olmadığından elektrikli otomobillerle yolda kalma endişesi taşıyor. Oysa bugün ortalama bir elektrikli otomobilin menzili 400 km'ye kadar yükselmiş durumda." açıklamasını yaptı. 

Türkiye' deki birçok şarj istasyon ağı işletmecisine yazılım ve donanım teknoloji altyapısı sağlayan ve 300 şarj noktasıyla ülkenin yaygın şarj ağlarından birine sahip olan Sharz.net, tüketicileri aydınlatacak bilgiler paylaştı. Elektrikli otomobiller konusunda Türkiye'nin henüz yolun başında olduğunu, ancak önümüzdeki 2 yıl içinde büyük bir ivme kazanacağını söyleyen Sharz.net Genel Koordinatörü Ayşe Ece Şengönül, "Elektrikli otomobil konusunda sürücülerin aklında halen birçok soru işareti var, ancak endişe duyulacak tüm hususlar artık ortadan kalkıyor. Bu otomobillere ilgiyi artıran ise lüks ve premium markalar oluyor. Elektrikli otomobile yapılacak olası bir ÖTV teşviği ise pazara önemli bir can suyu olur. Ayrıca Türkiye’nin otomobili TOGG'un satışa çıkmasını heyecan ile bekliyoruz." dedi. 

 Elektrikli otomobille Türkiye'de "yolda kalma ihtimali" artık yok

"Bugün yalnız akaryakıt istasyonlarında yakıt alınabilmesine karşılık, elektrikli araçlarla akaryakıt istasyonu yerine birçok farklı alternetif yerde enerji alma imkanına sahibiz." diyen Şengönül, elektrikli araç sürücülerinin yüzde 60'ının konut alanlarında ve iş yerlerinde park halindeyken otomobillerini  şarj ettiğine dikkat çekti. Geri kalan yüzde 40'lık kesimin halka açık şarj istasyonlarında araçlarını şarj ettiğini dile getiren markanın başındaki isim, birçok sürücünün çok nadir olarak şehirler arası yol yaptığını, ancak bu yolculuklarda da yolda kalma ihtimalinin artık kalmadığını söyledi ve ekledi: "Şehirlerarası yollarda hızlı şarj istasyonları aktif olarak hizmet veriyor, ancak şu an için sayısı kısıtlı; özellikle İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Adana gibi büyük şehirler arasında yeterli şarj istasyonu ağı mevcut olup Sanayi Bakanlığı teşvik kapsamı da göz önünde bulundurulduğunda, 1 yıl içerisinde 1500 adet ekstra şarj istasyonu hayatımıza girecek."

Menziller her geçen yıl uzuyor 

Elektrikli otomobillerle ilgili en büyük endişenen halen yolda kalma riski olduğunu  dile getiren Sharz.net Genel Koordinatörü Ayşe Ece Şengönül "Sürücülerin çok önemli bir kısmı elektrikli otomobilleri tecrübe etmediği için halen yolda kalma endişesi taşıyorlar. Oysa bugün elektrikli otomobillerin menzili ortalama 350 km seviyesinde ve büyük şehirlerdeki taksiler bile günde ortalama 200 km kullanım yapmakta." yorumunda bulundu.

Şehirlerarası yollarda hızlı şarj ile ortalama 60 dakika sürede dolum olabiliyor

Türkiye'de hali hazırda yaklaşık 2000 üzerine şarj istasyonu dışında her elektrikli araç sürücüsünün ev ve işyerlerine şarj istasyonu kurdurduğunu hatırlatan Şengönül, "Gerekli ön çalışma sonrasında evinize ya da işyerinize bir şarj istasyonu kurulumu gerçekleştirebiliyoruz. Değişkenlik gösterse de istasyon kurulum maliyeti 20 bin TL ile 25 bin TL arasında bir seviyede. Ortalama bir elektrikli araç, 70 kW'lik bataryasını evde  yüzde yüz şarj ile    200 TL'ye doldurabiliyor ve ortalama 300 km yol alabiliyor. Bu durumda kilometrede ortalama 0,6 TL harcamış oluyor. Bugün yine ortalama bir benzinli otomobilin 45 litrelik deposunun 1250 TL'ye dolduğu ve ortalama 550 km yol alabildiği göz önünde bulundurunca kilometrede 2,2 TL harcayacağını göz önünde bulundurunca, en ekonomik alternatif elektrikli otomobil oluyor. Ayrıca elektrikli otomobilin servis ihtiyacı da 3 kat azalıyor. Örneğin en basiti elektrikli araçlarda motor freni etkisiyle fren balataları 60.000 km'de bir değişiyor." dedi.

Bu haber 2447 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Polat Group Holding’e TAİDER’den Büyük Ödül... 28.05.2025
Danimarkalı enerji ve lojistik şirketleri Türkiye'de yatırım fırsatı kolluyor... 28.05.2025
Başkent Lojistik’ten Renault Trucks C520 ile zorlu yükler için güçlü adım... 28.05.2025
Kâmil Koç, 100. yılına Mercedes-Benz Türk otobüsleriyle ilerliyor... 28.05.2025
Enerji depolama ekosistemi Ankara’da buluştu... 28.05.2025
Stellantis’in Yeni CEO’su Antonio Filosa 23 Haziran’da Göreve Başlıyor! ... 28.05.2025
Astor Enerji, İSO 500 listesinde 13 basamak yükselerek 74'üncü sıraya çıktı... 28.05.2025
Turizm bölgesinin elektrik altyapısı teknoloji ve inovasyon odaklı yatırımlarla dönüşüyor... 28.05.2025
Schneider Electric'ten sürdürülebilirlik ve enerji yönetimi alanında yapay zeka girişimi... 28.05.2025
Kıraç Turizm, Mercedes-Benz Tourismo ile Yolculuk Deneyimini Yeniden Tanımlıyor... 28.05.2025
Togg bu yıl da en değerli ve güçlü markalar arasına girdi... 28.05.2025
Üniversite, güneş enerjisi yatırımıyla hem çevreye hem bütçeye katkı sağladı... 28.05.2025
Türkiye'nin ilk yüzer gaz üretim platformu İstanbul'un fethinin yıl dönümünde Boğaz'dan geçecek... 28.05.2025
CW Enerji’den Hem Üretime Hem İstihdama Dev Katkı... 28.05.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.