Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

Avrupa Parlamentosu ‘biyoyakıt kullanımına sınır’ kararı aldı

Güncelleme :13.09.2013

Avrupa’daki biyoyakıt talebinin tüm dünyada gıda fiyatlarını yükselttiği iddiaları ve bazı biyoyakıt türlerinin en az geleneksel fosil yakıt türleri kadar iklime zarar verdiğne işaret eden bilimsel çalışmalar karşısında Avrupa Komisyonu geri adım attı.

 Avrupa Parlamentosu, gıda fiyatlarını artırabileceği ve iklime zarar verebileceği gerekçesiyle gıda bazlı tarım ürünlerinden elde edilen yakıtların kullanımına sınırlama getirme yönünde oy kullandı.

Avrupa Parlamentosu üyeleri, Avrupa Birliği’nde ulaşımda kullanılan toplam yakıtta bu tür yakıtların payını 2020′ye kadar yüzde 6 ile sınırlama kararı aldı.

AB, 2009 yılında ulaşımda kullanılan enerji için yenilebilirlerin payını yüzde 10′a çıkarma hedefi koymuştu ve bunun neredeyse tamamının da birinci nesil biyoyakıtlardan temin edilmesi planlanıyordu.

Ancak Avrupa’daki biyoyakıt talebinin tüm dünyada gıda fiyatlarını yükselttiği iddiaları ve bazı biyoyakıt türlerinin en az geleneksel fosil yakıt türleri kadar iklime zarar verdiğne işaret eden bilimsel çalışmalar karşısında Avrupa Komisyonu geri adım attı.

AP’deki tartışmaya öncülük yapan Fransız Liberal milletvekili Corrine Lepage, ‘Güneydeki ülkeler ve gıda fiyatları üzerinde bu kadar olumsuz etkiye sahip bir politikaya destek veremeyiz’ dedi.

Birinci nesil biyoyakıt tüketimi şu anda AB’deki talebin yüzde 5 kadarını karşılıyor ve kıtada nerdeyse yüzde 10 hedefinin yakalanmasını sağlayacak kadar kurulu tesis bulunuyor. Yüzde 5-6 oranında bir tavan limit, sektörün daha fazla büyümesinin önüne geçecek ve bazı tesislerin de kapanmasına yol açacak.

Enerji şirketlerinin bundan böyle tarımsal gıda bazlı biyoyakıtların sebep olduğu dolaylı karbon emisyonlarını, yani tarımsal arazi talebindeki artışın yağmur ormanlarının tarıma açılmasına sebep olmasını da hesaba katması gerekecek.

Böylece kanola, soya ve palmiye yağından elde edilen biyodizelin kullanımına pratikte yasak getirilmiş olacak.

Biyodizel sektörü ise AB’nin baz aldığı bilimsel modellerin son derece belirsiz ve hatalı varsayımlara dayandığını söylüyor.

AP, birinci nesil biyoyakıtlardan açılan boşluğun gelişmiş, tarım bazlı olmayan yakıtlarla telafi edilmesi gerektiği yönünde görüş bildirdi.

Avrupa İklim Vakfı’nın da aralarında bulunduğu sektör ve çevre örgütleri, tarımsal ve orman atıklarının tam olarak sürdürülebilir kullanımıyla bu yakıtların, 2020 yılında AB’nin ulaşımdan kaynaklanan yakıt talebinin yüzde 13′ünü sağlayabileceklerini söyledi.

AP üyeleri aynı zamanda karar AB ülkeleriyle görüşmelere açılmadan önce konu üzerinde daha fazla tartışılması çağrısında bulundu.

AB ülkeleri henüz bir ortak tutum üzerinde anlaşabilmiş değil. Eğer anlaşma o zamana kadar sağlanamazsa Mayıs ayında yapılacak seçimler sebebiyle AP’den çıkan kararın yasalaşması 2015′i bulabilir.

 

Bu haber 3713 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Aksigorta’dan Brisa’nın Lassa ve Bridgestone markalarında geçerli 250 TL indirim fırsatı... 26.12.2024
Brent petrolün varil fiyatı 73,26 dolar... 26.12.2024
Enerji piyasalarında uygulanacak idari para cezalarında artış... 26.12.2024
Vestel’in ürettiği şarj istasyonlarında Plug&Charge dönemi başladı... 26.12.2024
Aytemiz Vaay 4. Yılını Dört Dörtlük Bir Kampanya ile Kutluyor!... 26.12.2024
Petrol hakkına müteallik karar... 26.12.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.