Haberler > Akaryakıt Başlıkları
Kenan Yavuz, EXPO için ABD'de 6 dışişleri bakanı ile görüştü Güncelleme :02.10.2013Socar Türkiye Başkanı I (CEO) ve Petkim Yönetim Kurulu Üyesi Kenan Yavuz, İzmir iş dünyasını temsilen 6 ülkenin dışişleri bakanları ile biraraya geldi,güçlü destek işareti aldı.
İzmir’in EXPO 2020 adaylığının oylanacağı 27 Kasım 2013 tarihine sayılı günler kala, 6 ülkenin Dışişleri Bakanı İzmir’e güçlü destek işaretleri verdi.
SOCAR Türkiye Başkanı (CEO) ve EXPO 2020 İzmir İşadamları Komitesi Başkanı Kenan Yavuz, New York’un ünlü Waldorf Astoria Oteli’nde SOCAR tarafından kiralanan salonda EXPO görüşmelerini gerçekleştirdi.
Hırvatistan Başbakan Yardımcısı ve Dışişleri Bakanı Vesna Pusiç, Azerbaycan Dışişleri Bakanı Elmar Memmedyarov, Makedonya Dışişleri Bakanı Nikola Poposki, Bosna Hersek Dışişleri Bakanı Zlatko Lagumdzija, Gürcistan Dışişleri Bakanı Maia Panjikidze, Arnavutluk Dışişleri Bakanı Ditmir Bushati, Yunanistan Dışişleri Bakan Yardımcısı Dimitris Kourkoulas, Avrupa Birliği Orta Asya Özel Temsilcisi Büyükelçi Patricia Flor ve diplomatik heyetlerinin katıldığı görüşmelerde, Kenan Yavuz tarafından İzmir’in EXPO adaylığına ilişkin bilgilendirme yapıldı. Yunanistan’ın dışında görüştükleri tüm ülke delegasyonlarından, İzmir’e güçlü destek işareti aldıklarını belirten Kenan Yavuz, temasları hakkında şu bilgileri verdi:
“Birleşmiş Milletler’in 68. Genel Kurulu, EXPO adaylık sürecimizde çok büyük bir fırsat sundu. Tüm ülkelerin karar vericileri şu anda New York’ta bulunuyor. Biz de bu fırsattan istifade ederek çok önemli bir etkinlik gerçekleştirdik. Bu etkinlikte Gürcistan, Makedonya, Bosna Hersek, Arnavutluk ve Hırvatistan Dışişleri Bakanları, Yunanistan Dışişleri Bakan Yardımcısı ve Avrupa Birliği Başkan Yardımcısı ile biraraya gelerek EXPO için destek istedik. Yunanistan dışındaki ülkelerin pozitif yaklaşımlarının devam ettiğini görmekten son derece mutlu oldum. Yunanistan’ın ise rakibimiz Dubai ile ilgili angajmanı ne yazık ki doğru. Yunan Bakan Yardımcısı’na İzmir gibi Yunanistan ile her anlamda entegre olan bir şehirde yapılacak EXPO’da, ekonomik ve kültürel ilişkilerimizin varlığına rağmen Dubai’yi desteklemelerinin bizlerde ve İzmir kamuoyunda büyük hayal kırıklığı yarattığını ifade ettim. EXPO için İzmir’e gelecek milyonlarca ziyaretçinin, Yunanistan için de büyük kazanç olacağını belirterek, Yunan hükümetinin bu kararını gözden geçirmesini rica ettim. ”
İzmir’in EXPO 2020’ye aday 4 şehir arasında, bu dev organizasyonu en çok hak eden kent olduğunu kaydeden EXPO 2020 İzmir İşadamları Komitesi Başkanı Kenan Yavuz, şöyle devam etti:
“Rakiplerimiz olan Dubai, Sao Paulo ve Yakaterinburg ile İzmir’i kıyasladığmızda avantajlarının önde olduğunu görüyoruz. Bu görüşlerimizi altı ülkenin Dışişleri Bakanlarına tüm ayrıntılarıyla anlattık. Dost ve kardeş ülkemiz Azerbaycan, desteğini çok önceden açıklamıştı. Diğer ülkelerin de güçlü destek işaretleri, umudumuzu daha da artırdı.”
“İNCİRALTI TARTIŞMALARI, RAKİPLERİN ELİNİ GÜÇLENDİRİYOR”
Sonucun 27 Kasım’da Paris’te yapılacak oylamada belli olacağını hatırlatan Yavuz, 2020 yılına kadar geçecek altı yılda milyarlarca dolar yatırım yapılacak İzmir’in büyük bir ivme yakalayacağına dikkat çekti. EXPO alanı olarak seçilen İnciraltı ile ilgili bitmeyen tartışmaların ise rakiplerin elini güçlendirdiğini kaydeden Yavuz, şöyle devam etti:
“Lokasyon tartışmasının halen bitmemiş olması en zayıf noktamız olarak görülüyor. Her zaman söylediğim bir gerçeği muhataplarımıza da ifade ettim: İzmir; sanayi, ticaret, turizm, hizmet, tarım gibi sektörlerin birbirini engellemeden yaşayabileceği Türkiye’deki tek şehirdir. EXPO’yu alırsak muhteşem bir iş çıkaracağız. İzmir’i dönüştürecek ve dünya ligine çıkaracak bir etkinlik olacak. Oylama öncesi son iki ayda tam bir EXPO seferberliğine ihtiyaç var. Tüm sivil toplum örgütleri ve iş dünyası konuyu sahiplenmeli ve lobi faaliyetlerinde toplu temaslar ile birlikte bire bir markaj temaslara da önem verilmelidir. 27 Kasım’da oy kullanacak 160 BIE delegesinin, aday şehirler arasında objektif bir değerlendirme yapmasının yanında, önümüzdeki iki aylık süreçte etkin bir kampanya yapmamız halinde kazanacağımıza inanıyorum.”
Bu haber 3396 kere okunmuştur.
|
|