Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

OPET’in Temiz Tuvalet Kampanyası “Türkiye’nin Uygarlık Projesi” adıyla kitaplaştı

Güncelleme :20.01.2023

 OPET’in daha sağlıklı bir toplum hedefiyle 2000 yılından bu yana kesintisiz olarak sürdürdüğü “Temiz Tuvalet Kampanyası” kitap oldu. Türkiye’nin en uzun soluklu sosyal sorumluluk projelerinden biri olan kampanyanın toplumsal bir temizlik ve hijyen hareketine dönüşen öyküsü “Türkiye’nin Uygarlık Projesi” kitabı ile ölümsüzleşti.

OPET tarafından hayata geçirilen “Temiz Tuvalet Kampanyası” 23. yılında “Türkiye’nin ‘Uygarlık Projesi’- OPET Temiz Tuvalet Kampanyası’nın Öyküsü” adı ile kitap haline getirildi. Türk medyasının deneyimli isimleri Jale Özgentürk ve Nebil Özgentürk tarafından hazırlanan kitapta; OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk’ün, büyük bir kararlılıkla kamuoyunun gündemine taşıdığı kampanya ile gerçekleştirilen dönüşümün yolculuğu, yazı ve fotoğraflarla ölümsüzleştirildi.

 2000 yılında OPET istasyonlarında başlatılan ve zamanla kamu kuruluşlarının da katılımıyla bir temizlik ve hijyen bilinci hareketine dönüşen kampanya ile bakteri ve virüslerin nasıl üreyip yayıldığı; küçük büyük demeden, kentlerde, kasabalarda ve köylerde Nurten Öztürk ve Opet eğitim ekipleri tarafından bizzat anlatıldı. Hijyen konusu proje ile medyanın, politikacıların ve geniş kesimlerin gündemine girdi. “Türkiye’nin ‘Uygarlık Projesi’ kitabında; projenin 23 yıllık yolculuğu boyunca yaşananları, elde edilen başarılar, kazanılan ödüller, bu büyük değişime tanık olanlar tarafından anlatıldı. 

 Proje ile bugün, birebir eğitim verdiğimiz kişi sayısı 12 milyonu aştı

OPET adını “hijyen”le özdeşleştiren Temiz Tuvalet Kampanyası’nın doğuşuna vesile olan hikayeyi projenin mimarı OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk kitapta şu sözlerle dile getirdi: “Bir bayram arifesinde, Atatürk Havalimanı’ndan Londra’ya gideceğiz. Tuvalete girdim. Tuvaletin kabininde iki yabancı turistin Türkiye’deki anılarını anlatırken temizlik konusundaki eleştirilerini duydum. Tuvalet gerçekten de çok kirliydi. O seyahat boyunca hep, ‘bir şeyler yapmak, bu ülkeyi bu sorundan kurtarmak lazım’ diye düşündüm. Vardığım sonuç şuydu: Bir toplu hareket yaratmak ve bu sorunu çözmeye odaklanmak gerekliydi.”  Bir ‘uygarlık projesi’ olarak tanımlanan ‘Temiz Tuvalet Kampanyası’ ile ana hedeflerinin tuvalet temizliği ve hijyenini Türkiye geneline yaymak olduğunu belirten Öztürk, “Günümüzde marka olabilmek için ürünün sadece fiziksel özellikleri ya da sunulan hizmetlerin toplamı yeterli olmayabilir. Markaların topluma hizmet etmeleri ve sosyal sorumluluklarını gösteren projelere de imza atmaları gerekir. Başlangıçta birçok kişinin gerçekleştirilebileceğine inanmadığı projemiz ile bugün, birebir eğitim verdiğimiz kişi sayısı 12 milyonu aştı. Projeden direkt veya endirekt yararlanan insan sayısı daha da yüksek. İstasyonlarımızda, “Temiz bırakın, temiz bulun” diyoruz. “Bugün harika görünüyorsunuz, ya biz nasılız?” diyoruz. Sürekli olarak bilinçlendirme çalışması yapıyoruz. Biz temizliyoruz elbette ama insanımızı da nasıl temiz tutacağı konusunda bilinçlendirmemiz gerekiyor. En temel hedefimiz konu ile ilgili toplumu eğitmek. Sorun çözülene kadar faaliyetlerimize devam edeceğiz” ifadelerini kullandı. 

 “Türkiye’nin ‘Uygarlık Projesi’- OPET Temiz Tuvalet Kampanyası’nın Öyküsü” kitabına bu link üzerinden erişilebiliyor:   https://www.opet.com.tr/e-kutuphane/4

 

Bu haber 809 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Aksigorta’dan Brisa’nın Lassa ve Bridgestone markalarında geçerli 250 TL indirim fırsatı... 26.12.2024
Brent petrolün varil fiyatı 73,26 dolar... 26.12.2024
Enerji piyasalarında uygulanacak idari para cezalarında artış... 26.12.2024
Vestel’in ürettiği şarj istasyonlarında Plug&Charge dönemi başladı... 26.12.2024
Aytemiz Vaay 4. Yılını Dört Dörtlük Bir Kampanya ile Kutluyor!... 26.12.2024
Petrol hakkına müteallik karar... 26.12.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.