Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Avrupa’da 600 binin üzerinde kamyon şoförü açığı bulunuyor

Güncelleme :03.05.2023

 Nitelikli kamyon şoförlüğü, mühendislik kadar dünyadan yoğun talep alacak

 Karayolu taşımacılığı, lojistik sektöründe globaldeki liderliğini sürdürüyor. Ürünlerin bir noktadan bir noktaya transferinde, globalde karayolları hala baskın sektör olarak bulunmaya devam ediyor. Dünya ortalamasında yük taşımacılığının %70’i karayolları ile yapılıyor. Avrupa Birliği (AB) ortalaması %75 civarında. Bu oran ABD’de %70, İngiltere’de %60 olarak gerçekleşiyor. Türkiye’de ise taşımanın %90’ı karayollarıyla yapılıyor. Türkiye’yi, %87 ile Polonya, Romanya, Çekya ve %85 ile Hırvatistan takip ediyor. Karayolu taşımanın Avrupa’da en düşük olduğu ülke Hollanda ve karayolu taşımacılığı oranı %40’larda seyrediyor.

“Tırport’la 2022’ye Bakış” raporunda, Uluslararası Karayolu Birliği (IRU)’nun verilerine göre, 2021 itibariyle Avrupa ülkeleri ve ABD dahil dünyada hissedilir oranda nitelikli kamyon şoförü ihtiyacının bulunduğu ve açık pozisyonların artmaya devam ettiği belirtiliyor. Raporda, sadece Almanya, İspanya, Fransa, Romanya, Polonya ve Danimarka’da geçtiğimiz yıl şoför ihtiyacının 100 bini geçtiği ve tüm Avrupa’da 600 binin üzerinde şoför açığı olduğu değerlendiriliyor.  

 Avrupa ülkeleri nitelikli kamyon şoförlerini kazanmak için kolaylıklar sağlayacak 

 Avrupa ülkelerinin dil bilen nitelikli genç kamyon şoförlerini kazanmak için oturma izinleri başta olmak üzere birçok kolaylıklar sağladığını kaydeden Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi:

“Avrupa’nın birçok ülkesinde tecrübeli bir kamyon şoförü ortalama 3 bin Euro civarında net maaş alıyor. Özel taşıma alanında uzmanlığı olan şoförler arasında 5 bin Euro net maaş alanlar var. Eurostat İstatistikleri ve Uluslararası Karayolu Birliği (IRU) verilerine göz atıldığında, ülkeden ülkeye değişmekle birlikte şoförlerin niteliğine ve tecrübesine bağlı olarak, alt ve üst limitler arasında 2 bin Euro’ya varan farklar olabileceği görünüyor. Belçika, Almanya, Fransa gibi ülkelerde maaşı net 3 bin Euro civarında olan bir kamyon şoförünün, işverene maliyeti 6.000-6.500 Euro civarında gerçekleşiyor. Avrupa ülkeleri dil bilen nitelikli genç kamyon şoförlerini kazanmak için oturma izinleri başta olmak üzere birçok kolaylıklar sağlayacaklardır. Nitelikli kamyon şoförlüğü, önümüzdeki yıllarda bir mühendislik kadar iddialı bir meslek olmaya devam edecek ve dünyadan yoğun talep alacaktır. Özellikle, lojistik sektörünün Tırport ile uçtan uca dijitalleştiği, konvansiyonel lojistik firmalarının dijital forwarderlara dönüştüğü, uçtan uca izleme ve raporlamanın daha çok ön plana çıkacağı önümüzdeki yıllarda, teknolojiyle barışık, çevreye duyarlı ve eğitimli kamyon şoförlerini daha çok ve yaygın olarak görmeyi bekliyoruz.” diye konuştu.  

Bu haber 1322 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Shell&Turcas’tan motorsiklet sürücülerine “bir kural bir ömür“ kampanyası... 13.03.2025
ABD, 2025 için petrol fiyatı tahminini aşağı yönlü revize etti... 12.03.2025
Türkiye’deki Chery Teknisyenleri Üstün Yeteneklerini Sergilemeye Hazırlanıyor!... 12.03.2025
Enerji sektörü net sıfır hedeflerini erteliyor... 12.03.2025
Petrol hakkına müteallik karar... 12.03.2025
Küresel elektrikli araç satışları ocak-şubat döneminde yüzde 30 arttı... 12.03.2025
Bakan Bayraktar, ABD'de enerjide işbirliği görüşmeleri gerçekleştirdi... 12.03.2025
EPDK, PALGAZ Doğal Gaz Dağıtım Sanayi ve Ticaret AŞ'ye 10 milyon lira ceza verdi... 12.03.2025
BSH Türkiye’den Yenilenebilir Enerji İçin Büyük Adım ... 12.03.2025
IC Enterra Yenilenebilir Enerji, 2024 yılında 3,1 milyar TL gelir elde etti... 12.03.2025
YASED: Türkiye’ye 1,4 Milyar Dolar Değerinde Uluslararası Doğrudan Yatırım Geldi... 12.03.2025
Enerjisa Enerji, ‘Enerjimi Koruyorum Projesi’nin sosyal etkisini artırdı... 12.03.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.