Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Avrupa’da 600 binin üzerinde kamyon şoförü açığı bulunuyor

Güncelleme :03.05.2023

 Nitelikli kamyon şoförlüğü, mühendislik kadar dünyadan yoğun talep alacak

 Karayolu taşımacılığı, lojistik sektöründe globaldeki liderliğini sürdürüyor. Ürünlerin bir noktadan bir noktaya transferinde, globalde karayolları hala baskın sektör olarak bulunmaya devam ediyor. Dünya ortalamasında yük taşımacılığının %70’i karayolları ile yapılıyor. Avrupa Birliği (AB) ortalaması %75 civarında. Bu oran ABD’de %70, İngiltere’de %60 olarak gerçekleşiyor. Türkiye’de ise taşımanın %90’ı karayollarıyla yapılıyor. Türkiye’yi, %87 ile Polonya, Romanya, Çekya ve %85 ile Hırvatistan takip ediyor. Karayolu taşımanın Avrupa’da en düşük olduğu ülke Hollanda ve karayolu taşımacılığı oranı %40’larda seyrediyor.

“Tırport’la 2022’ye Bakış” raporunda, Uluslararası Karayolu Birliği (IRU)’nun verilerine göre, 2021 itibariyle Avrupa ülkeleri ve ABD dahil dünyada hissedilir oranda nitelikli kamyon şoförü ihtiyacının bulunduğu ve açık pozisyonların artmaya devam ettiği belirtiliyor. Raporda, sadece Almanya, İspanya, Fransa, Romanya, Polonya ve Danimarka’da geçtiğimiz yıl şoför ihtiyacının 100 bini geçtiği ve tüm Avrupa’da 600 binin üzerinde şoför açığı olduğu değerlendiriliyor.  

 Avrupa ülkeleri nitelikli kamyon şoförlerini kazanmak için kolaylıklar sağlayacak 

 Avrupa ülkelerinin dil bilen nitelikli genç kamyon şoförlerini kazanmak için oturma izinleri başta olmak üzere birçok kolaylıklar sağladığını kaydeden Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi:

“Avrupa’nın birçok ülkesinde tecrübeli bir kamyon şoförü ortalama 3 bin Euro civarında net maaş alıyor. Özel taşıma alanında uzmanlığı olan şoförler arasında 5 bin Euro net maaş alanlar var. Eurostat İstatistikleri ve Uluslararası Karayolu Birliği (IRU) verilerine göz atıldığında, ülkeden ülkeye değişmekle birlikte şoförlerin niteliğine ve tecrübesine bağlı olarak, alt ve üst limitler arasında 2 bin Euro’ya varan farklar olabileceği görünüyor. Belçika, Almanya, Fransa gibi ülkelerde maaşı net 3 bin Euro civarında olan bir kamyon şoförünün, işverene maliyeti 6.000-6.500 Euro civarında gerçekleşiyor. Avrupa ülkeleri dil bilen nitelikli genç kamyon şoförlerini kazanmak için oturma izinleri başta olmak üzere birçok kolaylıklar sağlayacaklardır. Nitelikli kamyon şoförlüğü, önümüzdeki yıllarda bir mühendislik kadar iddialı bir meslek olmaya devam edecek ve dünyadan yoğun talep alacaktır. Özellikle, lojistik sektörünün Tırport ile uçtan uca dijitalleştiği, konvansiyonel lojistik firmalarının dijital forwarderlara dönüştüğü, uçtan uca izleme ve raporlamanın daha çok ön plana çıkacağı önümüzdeki yıllarda, teknolojiyle barışık, çevreye duyarlı ve eğitimli kamyon şoförlerini daha çok ve yaygın olarak görmeyi bekliyoruz.” diye konuştu.  

Bu haber 1311 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Zorlu Holding’ten açıklama... 02.03.2025
2024 yılını güçlü bir performansla kapatan Naturelgaz, temettü kararını açıkladı ... 01.03.2025
Petrol Ofisi, “İste Olsun” mottosunda bayileri ile Antalya’da bir araya geldi ... 01.03.2025
AB, elektrikli araç talebini artırmak için harekete geçiyor... 01.03.2025
ODAŞ, DEİK Webinar’ında Özbekistan yatırımını anlattı... 28.02.2025
2024’ün Hızlı Büyüyen Markası Aytemiz, Bayileriyle Bir Araya Gelerek “Güçlü Gelecek, Birlikte Gelecek” Dedi ... 28.02.2025
TORA olarak, tüm Türkiye'de Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) montajlarımıza devam ediyoruz!... 28.02.2025
Karsan İtalya’nın Campania Bölgesinde Toplu Ulaşımı Elektriklendirecek!... 28.02.2025
Ford Türkiye’den Sıra Dışı Ford Evreninde Sıra Dışı Bir Etkinlik... 28.02.2025
Türkiye’nin Elektrikli Araç Fuarı “Go Green Türkiye” Mayıs’ta Kapılarını Açıyor! ... 28.02.2025
En Yakıt Seyahat Özgürlüğünü İstanbul-İzmir Otoyolu'na Taşıdı... 28.02.2025
Volvo Trucks, Sürdürülebilirliği Bir Yaşam Biçimi Olarak Değerlendiriyor!... 28.02.2025
Shell, Madeni Yağlar Stratejilerini Türkiye’deki Distribütörleriyle Paylaştı... 28.02.2025
Türkiye'nin petrol ithalatı geçen yıl aralıkta yüzde 3,4 azaldı... 28.02.2025
LPG ithalatı geçen yıl aralıkta yıllık bazda yüzde 29,9 azaldı... 28.02.2025
Doğal gazda mart tarifesinde değişikliğe gidilmedi... 28.02.2025
ZF’den otobüs ve raylı sistemler için yenilikçi çözümler... 28.02.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.