Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Mercedes-Benz GenH2 kamyon, sıvı hidrojen yakıtıyla tek dolumla 1000 kilometre rekorunu kırdı

Güncelleme :24.10.2023

 Daimler Truck, #HydrogenRecordRun etiketiyle ikili stratejisi kapsamında hidrojen yakıtı ve batarya ile çalışan araçlarıyla yeni bir kilometre taşına ulaştı. Prototip olarak geliştirilen Mercedes-Benz GenH2 Kamyon, 1.047 km mesafe kat etti. 

Dünyanın en büyük ticari araç üreticilerinden Daimler Truck, hidrojen yakıt hücresi teknolojisinin uzun mesafe kara yolu taşımacılığında sıfır karbon hedefine ulaşmada sürdürülebilir bir çözüm olacağını kanıtladı. Prototip araç olarak geliştirilen ve kamuya açık kara yollarında trafiğe çıkma onayı alan Mercedes-Benz GenH2 kamyon, sıvı hidrojen yakıtıyla tek dolumla 1.047 km mesafe kat ederek test sürüşünü tamamladı.   

 “cellcentric” tarafından sağlanan yakıt hücresi sistemiyle çalışan ve sıvı hidrojen yakıt deposu sistemiyle donatılan Mercedes-Benz GenH2 kamyon, gerçek yol koşullarında ve 40 ton toplam brüt ağırlıkla tamamen yüklü bir şekilde hiç karbon salımı yapmadan test sürüşünü başarıyla geçti. 

İkili strateji: Hidrojen ve batarya teknolojisiyle çalışan araçlar 

Daimler Truck, Paris İklim Anlaşması’nı imzalayan şirketlerden biri olarak bu konudaki sorumlulukları yerine getirmek için çalışmalarına devam ediyor. Şirket, 2039 yılına kadar küresel pazarlarda ulaşım faaliyetleri için karbon nötr yeni araçları pazara sunmayı hedefliyor. Elektrik bataryasıyla çalışan kamyonlar, uygun mesafelerde ve şarj seçenekleriyle planlanabilir güzergâhlarda düzenli uygulamaya dayanan dağıtım taşımacılığı ile uzun mesafeli taşımacılık faaliyetleri için ideal seçim olarak görülüyor. Bununla birlikte hidrojen yakıtına dayalı sürüş sistemleri, özellikle ağır hizmet taşımacılığı ve uzun mesafeli taşımacılık alanlarında daha esnek ve zorlu uygulamalar için daha iyi bir çözüm olarak değerlendiriliyor. Daimler Truck, bu enerji talebinin hızlı ve en uygun maliyetle karşılanması için her iki teknolojinin de etkin kullanımıyla mümkün olabileceğine inanıyor. Bu nedenle hidrojen yakıtıyla ve bataryayla çalışan araçlarla tutarlı ikili stratejiyi takip ediyor. Daimler Truck, ilk yakıt hücreli kamyonları önümüzdeki yıllarda müşterilere test ettirmeyi planlıyor. Mercedes-Benz GenH2 kamyonların seri üretim modellerinin ise bulunduğumuz on yılın ikinci yarısında tanıtılması planlanıyor. 

Bu haber 1931 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Shell&Turcas’tan motorsiklet sürücülerine “bir kural bir ömür“ kampanyası... 13.03.2025
ABD, 2025 için petrol fiyatı tahminini aşağı yönlü revize etti... 12.03.2025
Türkiye’deki Chery Teknisyenleri Üstün Yeteneklerini Sergilemeye Hazırlanıyor!... 12.03.2025
Enerji sektörü net sıfır hedeflerini erteliyor... 12.03.2025
Petrol hakkına müteallik karar... 12.03.2025
Küresel elektrikli araç satışları ocak-şubat döneminde yüzde 30 arttı... 12.03.2025
Bakan Bayraktar, ABD'de enerjide işbirliği görüşmeleri gerçekleştirdi... 12.03.2025
EPDK, PALGAZ Doğal Gaz Dağıtım Sanayi ve Ticaret AŞ'ye 10 milyon lira ceza verdi... 12.03.2025
BSH Türkiye’den Yenilenebilir Enerji İçin Büyük Adım ... 12.03.2025
IC Enterra Yenilenebilir Enerji, 2024 yılında 3,1 milyar TL gelir elde etti... 12.03.2025
YASED: Türkiye’ye 1,4 Milyar Dolar Değerinde Uluslararası Doğrudan Yatırım Geldi... 12.03.2025
Enerjisa Enerji, ‘Enerjimi Koruyorum Projesi’nin sosyal etkisini artırdı... 12.03.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.