Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Ceva Lojistik 2013’te yüzde 10 büyüdü

Güncelleme :05.12.2013

CEVA, 2013 yılında hızlı yükselişini sürdürerek yılsonunu yüzde 10 büyüme ile kapatmaya hazırlanıyor. Türkiye’deki genişleme stratejisini dış ticaretle de birleştiren CEVA, 2014 yılında uluslararası ticarette yüzde 50 büyüme hedefliyor.

CEVA Türkiye ve Balkanlar Genel Müdürü Fuat Adoran düzenlediği basın sohbet yemeğinde CEVA Türkiye’nin 2013 yılı sonuçlarını ve 2014 yılı hedeflerini açıkladı. CEVA Türkiye olarak 2012 yılında yaptıkları depo, altyapı ve bilgi teknolojileri yatırımlarını, 2013 yılında imzalanan yeni kontrat anlaşmaları ile devam ettiklerini belirten Adoran, “2013 yılında mevcut müşterilerimizin yanı sıra kimya, ısıtma-soğutma ve ilaç sektöründeki yeni kontrat anlaşmalarımızla daha da büyüdük. İlaç sektöründe değişecek yönetmeliğe uyumlu olan yapımız ile 2014 yılında ilaç ve tekstil sektörlerinde yeni kontratlar ile mevcut müşteri yelpazemizi daha da artırmak istiyoruz” dedi.

Uluslararası taşımacılıkta yüzde 50 büyüme hedefi

2014 yılı için en önemli ikinci hedeflerinin uluslararası lojistik alanında olacağını belirten Adoran, “2014 yılında, Çin’den deniz yolu ile ithalat, Ortadoğu ve özellikle Irak’a kara yolu ile ihracat ve Dubai başta olmak üzere Asya ülkeleri ile hava kargo konusundaki yeni yatırımlarımız ile mevcut dış ticaret ciromuzu yüzde 50 oranında artırmayı hedefliyoruz. CEVA’nın en büyük yapılanmalarından biri olan Çin pazarında Türkiye ile lojistik çalışmalarını artırmak üzere merkez kuruldu. 2013 yılında da özellikle teknoloji alanındaki yeni anlaşmalarımızla hızlı bir büyüme yakaladık. 2014 yılında bu büyümeyi daha da artıracağız” değerlendirmesi yaptı.

Adoran 2014 yılında tehlikeli madde taşıması konusunda yürürlüğe girecek yeni yönetmeliğe de dikkat çekerek, “CEVA olarak yeni ADR yönetmeliği çerçevesinde mevcut sistemimizi yeniliyoruz. Bu konudaki yatırımlarımız ile sistemimiz yeni yönetmeliğe hazır hale getiriliyor” bilgisini verdi.

Adoran, “2013 yılını yüzde 10 büyüme ile sektör ortalamasının üzerinde kapatmayı hedefliyoruz. Amacımız, her yıl yüzde 10-15 oranında organik büyüme gerçekleştirmek. Türkiye’deki stratejik konumumuzu güçlendirmeyi planlıyoruz. CEVA Türkiye olarak 5 yıllık büyüme stratejimizi de belirledik. 2017 yılı hedefimiz Türkiye’nin en beğenilen şirketlerinden biri olmak ve ciro büyüklüğü olarak da Türkiye’de ilk 100 şirket arasında yer almak. Ayrıca 5 yıl içinde CEVA Türkiye olarak, globalde en karlı ilk 3 şirketten biri olmayı da hedefliyoruz. Bu amaçla lojistik sektörünün en hızlı büyüyen uluslararası şirketlerinden biri olup hizmet vermeye başladığımız tüm bölgelerde yatırımlar yaparak büyüyoruz." dedi.

CEVA 2014 yılsonunda 720 bin metrekare depolama alanına ulaşacak

CEVA Lojistik olarak globalde 170 ülkede, bini aşkın lokasyonda, 51 binin üzerinde çalışan ile faaliyet gösterdiklerinin altını çizen Adoran, Türkiye'nin Çin ile birlikte CEVA globalde en hızlı büyüyen ve gelişen ülkesi olduğunun altını çizdi. CEVA Türkiye'nin ağırlıklı olarak otomotiv-lastik, madeni yağ, teknoloji, dayanıklı tüketim, sağlık, endüstri, spor aletleri, oyuncak sektörleri olmakla birlikte FMCG sektörlerine hizmet verdiğini aktaran Adoran, 2014 yılında 70 bin metrekarelik yeni depo yatırımı yapacaklarını da söyledi.

Adoran sözlerine şöyle devam etti: “2013 yılını toplamda 650 bin metrekare depolama alanı ile kapayacağız. 2014 yılsonunda ise 720 bin metrekare depolama alanına ulaşmayı hedefliyoruz.”

Adoran, CEVA Türkiye’nin geçtiğimiz yıl yüzde 10’luk büyüme yakaladığını, bu yıl da yatırımlarını hızlandırarak, globaldeki stratejik konumunu güçlendireceğini belirtti. 

2023 yılında lojistik pazarı 3 kat artacak

Türkiye'nin 2023 hedeflerinin lojistik sektöründe yeni hesapların yapılmasında etkili olduğunu ifade eden Adoran, gelişmeleri şöyle aktardı: "2023 yılında dünyanın ilk 10 ekonomisi arasına girme ve yaklaşık 1.2 trilyon dolarlık dış ticaret hacmine ulaşma hedefi, tüm sektörlerde geniş yankı uyandırdığı gibi lojistik sektörünü de harekete geçirdi. Bu denli büyük ticaret hacmini omuzlayacak kapasiteye ulaşılması, Türkiye lojistik sektörünün en önemli önceliği haline geldi. Mevcut dış ticaret hacminin dört kat büyümesi anlamına gelen bu hedefle birlikte, lojistik potansiyelinin de artacağı  ve 2023 yılında lojistik pazarının bugüne kıyasla üç kat büyüyeceği tahmin ediliyor. Büyüyen lojistik pazarında karayolu taşımacılığında İki buçuk kat, demiryolu ve denizyolu taşımacılığında ise dört kat artış bekleniyor."

Bu haber 4464 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Mercedes-Benz Türk, Dünya Şoförler Günü’nü Kutladı!... 11.12.2024
TPAO personel yönetmeliğinde değişikliğe gidildi... 11.12.2024
ABB, Engineering Software Steyr'e (ESS) yatırım yapıyor... 11.12.2024
#TekEldenUTTS İstasyon TİM ve TTO Montajları Hız Kesmeden Devam Ediyor!... 11.12.2024
Brisa’nın hızlı bakım servis zinciri Otopratik’ler, UTTS montajı yetkisi aldı... 11.12.2024
TPAO, yurt dışında 6 ülkede 15 proje yürütüyor... 11.12.2024
Türkiye’de Elektrikli Araç Devrimi Hızlanıyor... 11.12.2024
Petrol Ofisi, Tokat’ta ilk bp istasyonunun dönüşümünü gerçekleştirdi ... 11.12.2024
Frigo Nevnak’ın filosu Renault Trucks T520 ile verimliliğini artırıyor... 11.12.2024
Sanayi Sektörü, GES Yatırımları ile AB’nin ‘Sınırda Karbon Engeli’nin Mali Yükümlülüklerini Azaltabilir... 11.12.2024
Metalog’da verimlilikten taviz yok, 29 yeni Tırsan yatırımı... 11.12.2024
SEDAŞ’tan, Adapazarı’nın elektrik altyapısına 166 milyon TL yatırım... 11.12.2024
Elektrikli araçların konutlarda gerekli altyapı olmadan şarj edilmesi risk oluşturuyor... 11.12.2024
Petrol devlerinin karı bu yılın ocak-eylül döneminde yüzde 15,1 düştü... 11.12.2024
OPEC'in petrol üretimi kasım ayında günlük 104 bin varil arttı... 11.12.2024
ABD, 2025 için petrol fiyatı tahminini aşağı yönlü revize etti... 11.12.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.