Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Daimler Truck’tan yük taşımacılığında karbon salımını azaltacak adım

Güncelleme :15.02.2024

Mercedes-Benz Türk’ün çatı şirketi Daimler Truck, dünyanın en büyük yenilenebilir enerji yatırımcılarından Masdar Abu-Dabi (BAE) ile yük taşımacılığında karbon salımını azaltma hedefiyle önemli bir iş birliğine gitti.  

Mercedes-Benz Türk’ün çatı şirketi Daimler Truck, 2039 yılına kadar küresel ana pazarları Avrupa, ABD ve Japonya’da tüm kamyon ve otobüs serilerini karbon-nötr hale getirme hedefiyle çalışmalarını sürdürüyor. Bu amaç doğrultusunda Daimler Truck, dünyanın en büyük yenilenebilir enerji yatırımcılarından Masdar Abu-Dabi (BAE) ile Abu Dabi'den Avrupa'ya 2030 yılına kadar sıvı yeşil hidrojen ihracatının uygunluğunu araştırmak üzere bir anlaşma imzaladı. Masdar ile olan girişim Avrupa'da sıvı yeşil hidrojen tedariğini mümkün kılmak için atılan ilk adımı işaret ederken, Avrupa karayolu yük taşımacılığındaki karbondioksit salımını azaltma konusunda potansiyel vadediyor.  

Daimler Truck Paris İklim Anlaşması’na bağlı 

Paris İklim Anlaşması'na bağlı olan ve sürdürülebilir taşımacılığa öncülük eden Daimler Truck, taşımacılığı karbon salımından arındırmak için hidrojen ve batarya elektrikli araçlarla çift yönlü bir strateji izliyor. Karayolu taşımacılığında sıvı hidrojen kullanımının uygunluğunu göstermek amacıyla, şirketin prototip Mercedes-Benz GenH2 kamyonu kısa süre önce Almanya’da gerçek yaşam koşullarında, tek seferlik sıvı hidrojen dolumu ile 1.047 kilometrelik yolculuğu tamamladı. Daimler Truck, 2024 yılının ortalarında kullanıma sunulması beklenen Mercedes-Benz GenH2 kamyonlardan oluşan bir müşteri deneme filosu oluşturuyor. 

Masdar 40’tan fazla ülkede proje geliştirdi 

BAE'nin temiz enerji merkezi ve dünyanın en hızlı büyüyen yenilenebilir enerji şirketlerinden Masdar, yenilenebilir enerji ve yeşil hidrojen teknolojilerinin geliştirilip yaygınlaştırılmasında öncü rol oynuyor. 2006 yılında kurulan Masdar, 40'tan fazla ülkede toplam 20 GW'tan (Gigawatt) fazla elektrik üretim kapasitesine sahip projeler geliştirdi. Daimler Truck ile yapılan anlaşma, BAE’nin 2031 yılına kadar düşük karbonlu hidrojen pazarının lider üreticisi ve tedarikçisi olma hedefini, Avrupa Yeşil Anlaşması emisyon azaltım hedeflerini destekliyor. 

Bu haber 2121 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Mercedes-Benz Türk, Dünya Şoförler Günü’nü Kutladı!... 11.12.2024
TPAO personel yönetmeliğinde değişikliğe gidildi... 11.12.2024
ABB, Engineering Software Steyr'e (ESS) yatırım yapıyor... 11.12.2024
#TekEldenUTTS İstasyon TİM ve TTO Montajları Hız Kesmeden Devam Ediyor!... 11.12.2024
Brisa’nın hızlı bakım servis zinciri Otopratik’ler, UTTS montajı yetkisi aldı... 11.12.2024
TPAO, yurt dışında 6 ülkede 15 proje yürütüyor... 11.12.2024
Türkiye’de Elektrikli Araç Devrimi Hızlanıyor... 11.12.2024
Petrol Ofisi, Tokat’ta ilk bp istasyonunun dönüşümünü gerçekleştirdi ... 11.12.2024
Frigo Nevnak’ın filosu Renault Trucks T520 ile verimliliğini artırıyor... 11.12.2024
Sanayi Sektörü, GES Yatırımları ile AB’nin ‘Sınırda Karbon Engeli’nin Mali Yükümlülüklerini Azaltabilir... 11.12.2024
Metalog’da verimlilikten taviz yok, 29 yeni Tırsan yatırımı... 11.12.2024
SEDAŞ’tan, Adapazarı’nın elektrik altyapısına 166 milyon TL yatırım... 11.12.2024
Elektrikli araçların konutlarda gerekli altyapı olmadan şarj edilmesi risk oluşturuyor... 11.12.2024
Petrol devlerinin karı bu yılın ocak-eylül döneminde yüzde 15,1 düştü... 11.12.2024
OPEC'in petrol üretimi kasım ayında günlük 104 bin varil arttı... 11.12.2024
ABD, 2025 için petrol fiyatı tahminini aşağı yönlü revize etti... 11.12.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.