Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

PÜİS SRC 5 Belgeleri İçin Uzatma Talebinde Bulundu

Güncelleme :16.12.2013

 PÜİS heyeti, Tehlikeli Mal ve Kombine Taşımacılık Düzenleme Genel Müdürü Mehmet Mehdi Gönülalçak’ı ziyaret ederek SRC 5 belgesi zorunluluğunun yaşanacak mağduriyetlerin önlenmesi için en az 6 ay ertelenmesini talep etti.

PÜİS Genel Merkezi Yönetim Kurulu üyelerinden oluşan PÜİS heyeti, Tehlikeli Mal ve Kombine Taşımacılık Düzenleme Genel Müdürü Mehmet Mehdi Gönülalçak’ı ziyaret ederek, 1 Ocak 2014 tarihinde uygulamaya girecek olan SRC 5 belgesi zorunluluğunun, bu konuda yaşanacak mağduriyetlerin önlenmesi için en az 6 ay ertelenmesi ve 1 Ocak 2014 tarihinden itibaren yol kenarı denetimlerinde SRC 5 belgesinin aranmamasını talep etti. PÜİS Genel Sekreteri Alaeddin Kavak, PÜİS Genel Başkan Yardımcısı Fesih Aktaş, PÜİS Genel Merkez Yönetim Kurulu Üyeleri Erol Sözen ve Güner Yenigün’ün Genel Müdüre yaptığı ziyarete daha sonra Genel Müdür Yardımcısı İzzet Işık da katıldı. PÜİS heyeti, Genel Müdür Gönülalçak’a konuya ilişkin bir rapor sundu. Genel Müdür Mehmet Mehdi Gönülalçak, kendilerinin de bir mağduriyet yaşanmasını istemediklerini belirterek, konuyu Müsteşar’a aktaracaklarını ve sonucu hakkında PÜİS’e bilgi vereceklerini ifade etti. PÜİS heyetinin Genel Müdür Gönülalçak’a sunduğu rapor aşağıda bilgilerinize sunulmuştur. 

      Ankara, 13 Aralık 2013 Sayı : 7.06/026 Konu : SRC 5 belgeleri için süre uzatımı talebi hk. Ulaştırma Bakanlığı Tehlikeli Mal ve Kombine Taşımacılık Düzenleme Genel Müdürlüğü ANKARA Bilindiği gibi, “Tehlikeli Maddelerin Karayoluyla Taşınması Hakkında Yönetmelik” 31 Mart 2007 tarih ve 26479 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmış, yürürlük tarihi ise 1 Ocak 2009 tarihi olarak öngörülmüştü. Yönetmelik kapsamında tehlikeli madde taşıyan araç şoförlerinin 1 Ocak 2009 tarihine kadar SRC 5 belgesine sahip olmaları öngörülmüş ve tehlikeli maddelerin taşınması için gerekli olan eğitimlerin, Karayolu Taşımacılık Faaliyetleri Mesleki Yeterlilik Eğitimi Yönetmeliği kapsamında gerçekleştirileceği hüküm altına alınmıştı. Karayolu Taşımacılık Faaliyetleri Mesleki Yeterlilik Eğitimi Yönetmeliği ise, mesleki yeterlilik eğitimi verecek gerçek ve tüzel kişilerin Bakanlıktan “Mesleki Yeterlilik Eğitimi Yetki Belgesi” almalarını zorunlu kılmıştı. Öte yandan, Tehlikeli Maddelerin Karayoluyla Taşınması Hakkında Yönetmeliğin yürürlük tarihi bugüne kadar yapılan değişikliklerle 3 kez ertelenmiş, nihayet 24 Ekim 2013 tarih 28801 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan ve yürürlük tarihi 1 Ocak 2014 olan “Tehlikeli Maddelerin Karayoluyla Taşınması Hakkında Yönetmelik” ile 2007 tarihli yönetmeliğin yürürlükten kaldırılacağı öngörülmüştü. Bu kapsamda tehlikeli madde taşıyan araç şoförlerine getirilen SRC 5 belgesi zorunluluğu da 1 Ocak 2014 tarihinde yürürlüğe girecektir. Aşağıda sıraladığımız nedenlerden dolayı, SRC 5 belgesi zorunluluğunun en az 6 ay ertelenmemesi halinde bu konuda çok büyük mağduriyetler yaşanacaktır. Şöyle ki, 1. 2007 yılında yayınlanan yönetmelik ile tehlikeli madde taşıyan şoförlere SRC 5 belgesi alma zorunluluğu getirilmiş, ancak bu eğitimi verecek kurumlar, Ek’te yer alan tablodan da görüleceği üzere “Mesleki Yeterlilik Eğitimi Yetki Belgesini” 2010 yılında almaya başlamışlardır. 2010 yılında yurt genelinde sadece 3 eğitim kurumu (İstanbul’da) yetki belgesi alabilmiştir. 2011 yılında 2, 2012 yılında ise 5 eğitim kurumu bu yetkiyi almıştır. Bir başka ifadeyle, 2013 yılına gelindiğinde, akaryakıt sektöründe faaliyet gösteren 20 bini aşkın tanker şoförüne eğitim verecek kurum sayısı yurt genelinde İstanbul, Kayseri, İzmir, Mersin ve Ankara’da olmak üzere sadece 10 tanedir. Dolayısıyla 2013 yılı için bu eğitimler için büyük bir yığılma olması kaçınılmaz hale gelmiştir. 2013 yılında yetki belgesi alan 26 eğitim kurumundan 15’inin yılın ikinci yarısından sonra yetki belgesini alması ise bu yığılmaların yoğunluğunu arttırmıştır. 2. Bazı büyük şehirlerdeki eğitim kurumlarının yılda 6 kez, küçük şehirlerdeki eğitim kurumlarının ise yılda 4 kez bu eğitimleri verdiği ve toplamı 36 olan bu eğitim merkezlerinin sadece belirli illerde bulunması da bu eğitimlerin alınmasında önemli bir engel olmuştur. Ayrıca sınavların yeterli sıklıkta yapılmaması bu olumsuzluğu daha da arttırmıştır. 3. Yapılan araştırmalara göre bugüne kadar SRC 5 belgesi almak için bu eğitimlere başvuran 15 bin 200 kişiden, sadece 7 bin 300 kişi SRC 5 belgesine sahip olabilmiştir. 20 bini aşkın tankerin bulunduğu akaryakıt sektörünün yanı sıra, LPG sektörünün ve tehlikeli madde tanımı içinde yer alan diğer sektörlerdeki araç sayıları da dikkate alındığında, tehlikeli madde taşıyan şoförlerin yalnızca %20’si SRC 5 belgesi alabilmiş, %80’isi ise henüz bu belgeleri alamamıştır. Yukarıdaki hususlar göz önüne alınarak, SRC 5 belgesi zorunluluğunun en az 6 ay ertelenmesi ve 1 Ocak 2014 tarihinden itibaren yol kenarı denetimlerinde SRC 5 belgesinin aranmaması hususunu tensiplerinize arz ederiz. Saygılarımızla, Muhsin ALKAN Alaeddin KAVAK Genel Başkan Genel Sekteter Ek: ADR Kapsamında Tehlikeli Madde Taşımacılığı Mesleki Yeterlilik Eğitimi Vermek Üzere Yetkilendirilmiş Eğitim Kurumları Listesi 

Bu haber 5170 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Aksigorta’dan Brisa’nın Lassa ve Bridgestone markalarında geçerli 250 TL indirim fırsatı... 26.12.2024
Brent petrolün varil fiyatı 73,26 dolar... 26.12.2024
Enerji piyasalarında uygulanacak idari para cezalarında artış... 26.12.2024
Vestel’in ürettiği şarj istasyonlarında Plug&Charge dönemi başladı... 26.12.2024
Aytemiz Vaay 4. Yılını Dört Dörtlük Bir Kampanya ile Kutluyor!... 26.12.2024
Petrol hakkına müteallik karar... 26.12.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.