Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Volvo kamyonlar kaygan kış yollarında da yüksek güvenlik sağlıyorlar

Güncelleme :26.12.2013

 Volvo Kamyon, yeni kombine fren sistemi ile sürücülerin zorlu mücadele verdiği kaygan yollarda sürüş güvenliğini en üst seviyeye çıkartıyor. Treylerin fren sistemiyle entegre çalışan kombine fren sistemi, araçların denge kaybı yaşamasını ve treylerin savrulma tehlikesini ortadan kaldırıyor.

Zorlu hava şartlarına tanık olduğumuz bu kış günlerinde, özellikle yokuş aşağı sürüşlerde kamyonun aniden şeritten çıkmasının, sürücü aracın kontrolünü yeniden kazanmayı başarsa bile, hem karşı şeritten gelen araçlar hem de kamyon sürücüsü için son derece tehlikeli bir durum yarattığı bir gerçek. Bu tip durumları en aza indirmek için Volvo Kamyon tarafından geliştirilen kombine fren sistemi, kaygan ve yokuş aşağı yollarda treyleri elektronik olarak stabilize ederek aracın dengesinin korunmasını sağlıyor ve kazaların minimize edilmesi hedefliyor. Trafik güvenliği alanında uzmanlaşan Volvo Trucks Kaza Araştırma Ekibi’nin yaptığı araştırmaya göre geçtiğimiz yıl yalnızca İsveç’te yaşanan kamyon kazalarının yaklaşık 60’ının kombine fren sistemiyle önlenebilir olması ise bu hedefi daha anlamlı kılıyor.1. Geliştirdiğimiz etkin kombine fren sistemi, stabilite ve çarpışma uyarı sistemleri sayesinde sürücülerin zorlu sürüş koşullarında riskli durumlardan kaçınmalarına yardımcı oluyoruz. Kombine fren de, trafik güvenliğini arttırma ve kamyonların sebep olduğu kazaları azaltma yönündeki uzun vadeli çalışmalarımızın en önemli parçalarından sadece biri. Kombine fren sistemimizi deneyen sürücüler, sistemi etkileyici buldular. Bu frenler  çekici ve treyler araçlarda kullanılmaya başlandığında, daha da fazla sürücü zorlu yokuşları güvenli ve basit bir biçimde aşma fırsatı bulacaktır” dedi.

 Volvo Trucks Trafik ve Ürün Güvenliği Direktörü Carl Johan Almqvist, “Her ne kadar azalma eğiliminde olsa da kamyon kazaları, Avrupa’da her yıl yaşanan 30 bin ciddi trafik kazasının yaklaşık yüzde 15’ini oluşturmayı sürdürüyor.

 Kombine fren, dünyada yine ilk kez Volvo Kamyon tarafından kamyonlarda kullanılmaya başlanan elektronik stabilite programı (ESP) ile birlikte çalışıyor. ESP sistemi yüksek hızda verim gösterirken, kombine fren sistemi ise 40 km/s’nin altındaki hızlarda dahi aktif kalarak iki sistem bir arada çalıştığında aracın dengesini ve direksiyon hâkimiyetini arttırıyor.

 Volvo Kamyon Fren Uzmanı Mats Sabelström, kombine fren sistemini ESP’nin düşük hızlarda çalışan bir versiyonu olarak açıklıyor. Araç, ineceği yokuşun başına yaklaştığında, sürücü sistemi manuel olarak devreye sokuyor. Sürücü ayağını gaz pedalından çektiğinde treylerin frenleri otomatik olarak devreye giriyor ve araç yokuşun sonuna ulaşana dek düzenli aralıklarla fren uyguluyor.

Kombine fren sistemi Volvo FH kamyon römorklarda ilk kez 2012 yılında, Volvo FM modelinde ise 2013 yılında kullanılmaya başladı. Sistem, Volvo FH ve Volvo FM yarı römork çekicilerdeyse 2014 yılında kullanılmaya başlanacak.

 Kombine fren hakkında

•         Fren, özellikle kaygan yollarda ve virajlarda yokuş aşağı sürüş güvenliğini arttırıyor. 

•         Treyler frenlerini kısa aralıklarla uyguluyor

•         Aracın sürüş doğrultusunu düzelterek direksiyon hakimiyetini arttırıyor ve savrulma riskini azaltıyor.

•         Kombine fren,  40 km/s altında devreye giriyor. 

•         Volvo FH kamyon römorklarda ilk kez 2012 yılında, Volvo FM kamyon römorklarda ise 2013 yılında kullanılmaya başlandı. Yarı römork çekicilerdeyse 2014 yılında kullanılmaya başlanacak.

Bu haber 3691 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Mercedes-Benz Türk, Dünya Şoförler Günü’nü Kutladı!... 11.12.2024
TPAO personel yönetmeliğinde değişikliğe gidildi... 11.12.2024
ABB, Engineering Software Steyr'e (ESS) yatırım yapıyor... 11.12.2024
#TekEldenUTTS İstasyon TİM ve TTO Montajları Hız Kesmeden Devam Ediyor!... 11.12.2024
Brisa’nın hızlı bakım servis zinciri Otopratik’ler, UTTS montajı yetkisi aldı... 11.12.2024
TPAO, yurt dışında 6 ülkede 15 proje yürütüyor... 11.12.2024
Türkiye’de Elektrikli Araç Devrimi Hızlanıyor... 11.12.2024
Petrol Ofisi, Tokat’ta ilk bp istasyonunun dönüşümünü gerçekleştirdi ... 11.12.2024
Frigo Nevnak’ın filosu Renault Trucks T520 ile verimliliğini artırıyor... 11.12.2024
Sanayi Sektörü, GES Yatırımları ile AB’nin ‘Sınırda Karbon Engeli’nin Mali Yükümlülüklerini Azaltabilir... 11.12.2024
Metalog’da verimlilikten taviz yok, 29 yeni Tırsan yatırımı... 11.12.2024
SEDAŞ’tan, Adapazarı’nın elektrik altyapısına 166 milyon TL yatırım... 11.12.2024
Elektrikli araçların konutlarda gerekli altyapı olmadan şarj edilmesi risk oluşturuyor... 11.12.2024
Petrol devlerinin karı bu yılın ocak-eylül döneminde yüzde 15,1 düştü... 11.12.2024
OPEC'in petrol üretimi kasım ayında günlük 104 bin varil arttı... 11.12.2024
ABD, 2025 için petrol fiyatı tahminini aşağı yönlü revize etti... 11.12.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.