Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

Yakıt teknolojilerinin tedarik zinciri üzerindeki etkileri incelendi

Güncelleme :04.10.2024

 Yeniden kullanılabilir ambalaj çözümlerinde dünya lideri olan CHEP, “5 Alternatif Yakıt ve Otomotiv Tedarik Zinciri Üzerindeki Etkileri" başlıklı beşinci Tedarik Zinciri Trend Raporu’nda mevcut ve yakın zamanda ticarileştirilecek yakıt teknolojilerini kapsamlı şekilde ele alıyor.

Petrol ve dizel, dünya çapında araçlara güç sağlamak için kullanılan geleneksel ürünler olmaya devam ediyor, ancak bu yakıtların içten yanmalı motorlarda yakılması, azot dioksit ve karbon monoksit gibi zararlı yan ürünler yaratıyor ve karbondioksit yayarak küresel ısınmayi artiriyor. 2022 yılında, özel araçlar ve hafif ticari araçlar küresel enerji kaynaklı karbondioksit emisyonlarının yaklaşık yüzde 10’una, ağır vasıtalar ve otobüsler ise karayolu taşımacılığından kaynaklanan doğrudan karbondioksit emisyonlarının yüzde 35’inden fazlasına sebep oldu. 

İklim değişikliği acil bir tehdit haline geldikçe, hükümetler, enerji sağlayıcılar ve orijinal ekipman üreticileri (OEM'ler) alternatif çözümler arayışına girdiler. CHEP’in en son trend raporu, mevcut ve yakında ticarileştirilecek yakıt teknolojilerini (elektrik, doğalgaz, hidrojen, biyoyakıtlar ve e-yakıtlar) ve bu yakıtların otomotiv tedarik zinciri üzerindeki etkilerini arastiriyor.

Sürdürülebilirlik için ambalajın rolü artıyor

Otomotiv tedarik zinciri evrildikçe, ambalajın da buna uyum sağlamasının zorunlu olduğunu belirten CHEP Otomotiv Orta ve Doğu Avrupa Direktörü Funda Şimşirel, “Ambalajın esneklik ve koruma sağlaması gerekirken, aynı zamanda atık ve boşa katedilen mesafeler gibi tedarik zinciri verimsizliklerini azaltma ihtiyacından asla ödün vermemesi gerekmektedir. Yeşil taşımacılık arayışında, daha sürdürülebilir bir otomotiv tedarik zinciri inşa etme fırsatı her zamankinden daha önemlidir. Farklı teknolojiler, örneğin bataryalar ve hidrojen yakıt hücreleri, taşınması zor ve hassas parçalar gerektirmektedir. Sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak, batarya üretimi ve çelik imalatı gibi süreçlerde mümkün olduğu gibi, lojistik ve ambalajlama gibi süreçlerde de önemli etkiler yaratabilir” ifadelerini kullandı. 

Raporun tamamını okumak için https://www.chep.com/uk/en/blog/5-alternative-fuel-technologies-and-their-impact-automotive-supply-chain- linkini tıklayabilirsiniz. 

Bu haber 2675 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
UND Başkanı Şerafettin Aras: “Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum” ... 15.10.2025
Küresel elektrikli araç satışlarında eylülde 2 milyon eşiği aşılarak rekor kırıldı... 15.10.2025
FIAT Küresel Ürün Gamının İlk Modeli “Grande Panda” Türkiye’de... 15.10.2025
Enerji ve Sanayi sektörleri III. Yeşil Enerji Zirvesi’nde buluştu... 15.10.2025
Enerjisa Üretim Agrivoltaik Tarım Uygulamaları ile 5 Ton Hasat Yaptı... 15.10.2025
Rosatom, Çin ile Kuzey Denizi Rotası Üzerindeki İşbirliğini Geliştiriyor... 15.10.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Ali Türkkan ile WRC’de Şampiyonluk Yarışına Çıkıyor... 15.10.2025
ABB, ETUK 2025’te Enerjinin Geleceğini Şekillendiren Çözümleriyle Yerini Alacak ... 15.10.2025
2026’da 350 Adet Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Açacak... 15.10.2025
“Aklın yolu” elektrikli araçları EN YAKIT’a çıkarıyor... 15.10.2025
CHARGE Europe 2025, SOCAR Türkiye Ev Sahipliğinde İstanbul’da Gerçekleşti... 15.10.2025
MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi... 15.10.2025
EPDK, enerji piyasalarında şeffaflığa ilişkin yönetmelik taslağını görüşe açtı... 15.10.2025
Raylı sistemlerin enerji geleceği ASPİLSAN'da konuşuldu... 15.10.2025
Chery Marka Kullanıcı Zirvesi, Marka Gecesi ve Küresel Kullanıcı Hikayeleriyle Güçleniyor! ... 15.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.