Haber Ekonomi


Haberler > Yenilenebilir Başlıkları

E.ON’a göre Almanya’da yeşil hidrojen gelişimi zayıf

Güncelleme :01.12.2024

Alman enerji şirketi E.ON, Almanya'da yeşil hidrojen pazarının gelişiminin hâlâ büyük ölçüde kamu harcamalarına bağlı olduğunu ve kamu sübvansiyonlarına rağmen hidrojen gelişiminin zayıf kaldığını duyurdu.

Almanya’nın 2032 yılına kadar boru hatları ve nakliye yoluyla yılda 2.700 TWh’ye kadar hidrojen ithal edebileceği tahmin ediliyor. Enerji şirketi E.ON ise ülkedeki hidrojen ekonomisinin gelişiminin olması gerekenden yavaş ilerlediğine işaret etti.

Alman enerji şirketi E.ON yaptığı açıklamada, Almanya’da hidrojen ekonomisinin yükselişinin zayıf kaldığını kaydetti. Yalnızca IPCEI fonunun (Ortak Avrupa Çıkarına Yönelik Önemli Projeler için) finansman kararlarının üretim kapasitesi ve yatırım kararlarına destek sağladığı belirtilen açıklamada, “İnşaat halindeki veya yatırım kararı alınmış projelerin payı, 2030 yılına kadar planlanan üretim kapasitesinin yaklaşık yüzde üçünden yüzde dokuzuna yükseldi” denildi. 

KATI KURALLAR VAR

Mevcut elektroliz kapasitesi de Şubat 2024’ten bu yana %68 artarak 111 MW seviyesinde bulunuyor. Büyük ölçekli projelerin bu kapasiteyi artırması bekleniyor. Ancak yeşil hidrojenin katı kuralları ve karmaşık tanımı rekabet gücünü kısıtlıyor.

Hidrojenle çalışan otomobillerin elektrikli araçlar karşısında zayıf seyri de hidrojen ekonomisindeki penetrasyonu düşürüyor. Ağır taşımacılıkta ise hidrojenle çalışan kamyonlarda artış görülüyor.

2700 TWh’LİK İTHALAT ÖNGÖRÜSÜ

Köln Üniversitesi Enerji Ekonomisi Enstitüsü (EWI) yaptığı araştırmada, Almanya‘nın 2032 yılına kadar boru hatları ve nakliye yoluyla yılda 2.700 TWh’ye kadar hidrojen ithal edebileceğini tahmin ediyor.

UYGUN FİYAT OLUŞMADI

E.ON Hydrogen Genel Müdürü Gabriël Clemens yaptığı açıklamada, “Bazı endüstriler için hidrojene geçiş karbondan arındırmanın tek yolu. Yeşil hidrojenin çok dar ve karmaşık tanımı, elektrik tedarik maliyetinde anlamsız bir artışa ve hidrojen fiyatlarının yükselmesine yol açıyor. Bu nedenlerden ötürü endüstri için hâlâ uygun fiyatlı teklifler bulunmuyor. Başarılı bir pazar yükselişi için doğru fiyatın oluşması gerekli” dedi.

Bu haber 1607 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
IVECO’dan Kışa Özel Bakım Fırsatı: Ücretsiz Check-Up ve Tüm Modellerde İndirim... 02.12.2025
BOTAŞ, Silivri'deki tesisinde kontrollü gaz çıkışı ve yanma işlemi yapıldığını bildirdi... 02.12.2025
Shell Türkiye, Engelsiz Yaşam Vizyonuyla Hayatın Her Alanında Eşitlik ve Kapsayıcılık İçin Çalışıyor... 02.12.2025
Platinum Rent, Çözüm Ortağınız!... 02.12.2025
CDA Lojistik Üst Yönetimine Transfer... 02.12.2025
Goodyear, Avrupa genelinde kış lastiği performansında zirveye yerleşti... 02.12.2025
Yeni Citroën Ë-C3 Aircross’un “Uzun Menzil” Versiyonu Türkiye’de!... 02.12.2025
FIAT Professional’dan Büyük Bir Adım Daha!... 02.12.2025
ZF Aftermarket, Lemförder Markası ile Cam Kaldırma Krikolarını Pazara Sunuyor... 02.12.2025
Mercedes-Benz Vito Mixto modeli yeniden Türkiye’de... 02.12.2025
UND, Albayrak Grubu ve KTZ Arasında Mutabakat Zaptı İmzalandı... 02.12.2025
Rosatom Mısır'daki El Dabaa NGS’ye Ekipman Sevk Etmeye Devam Ediyor... 02.12.2025
Türkiye Pakistan'da petrol ve doğal gaz arayacak... 02.12.2025
Hizmet İhracatının Şampiyonu Yine Mars Logistics... 02.12.2025
Otomobil ve hafif ticari araç pazarı ocak-kasım döneminde yüzde 10,16 büyüdü... 02.12.2025
Elektrik santrallerine 1,4 milyar liralık kapasite mekanizması desteği... 02.12.2025
Allison donanımlı Isuzu Novociti Life midibüsler, Siirt yollarında fark yaratıyor... 02.12.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.