Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Renault Trucks E-Tech T, 2025'ten itibaren 600 km menzil ile sunuluyor

Güncelleme :03.12.2024

Renault Trucks, 2025'ten itibaren menzili uzatılan yeni versiyon E-Tech T modeli için sipariş almaya başlayacak. Tek bir şarjla 600 km menzile sahip olan bu araç, uzun mesafe taşımacılığının karbon salınımını azaltma konusunda yeni fırsatlar sunuyor.

Taşımacılık profesyonelleri tarafından halihazırda 30 milyon kilometre kullanılan Renault Trucks elektrikli kamyonlar, 29.000 ton CO₂ emisyonundan tasarruf sağladı. Renault Trucks, bu yeni versiyon ile müşterilerinin enerji dönüşümünü desteklemek amacıyla sürdürülebilir taşımacılık çözümleri yelpazesini daha da genişletiyor.

Performansı yönlendiren yenilikçi teknoloji

Renault Trucks E-Tech T'nin artan menzili, yeni bir bileşen olan elektrikli aksın entegrasyonuyla sağlanıyor.

E-aks teknolojisi, güç aktarma sisteminin tüm bileşenlerinin - elektrik motorları ve şanzıman - aracın arkasında bir araya getirilmesini sağlayarak, yan bileşenler arasında ek batarya paketlerine yer açmak için alan yaratıyor. E-aks ile donatılan Renault Trucks E-Tech T, tek bir şarjla 600 km yol kat edebiliyor.

Renault Trucks Elektromobilite Kıdemli Başkan Yardımcısı Emmanuel Duperray, konuyla ilgili olarak; "Bu elektrikli kamyonun geliştirilmesi, elektrikli mobiliteye geçişi hızlandıracak. Tek bir şarjla 600 km menzil, 2026 yılına kadar özellikle ortak girişimimiz olan Milence aracılığıyla kamusal şarj altyapı ağlarının geliştirilmesiyle birleştiğinde, müşterilerimizin beklediği [dizel teknolojisiyle] operasyonel eşitliği sağlama hedefimize ulaşacağımıza inanıyoruz" açıklamasında bulunuyor.

Mevcut ürün yelpazesini tamamlayan bir versiyon 

Uzun yol taşımacılığı için tasarlanan Renault Trucks E-Tech T, genişletilmiş menziliyle Renault Trucks’ın mevcut çözümlerini değiştirmeden elektrikli portföyünü geliştiriyor. Renault Trucks, özel kullanımlar için geliştirilen otonom araçlar, konfigürasyonlar ve ekipmanları geniş bir yelpazede sunmaya devam ediyor. Taşımacılık profesyonellerinin ideal çözümleri bulmalarına yardımcı olmak için Renault Trucks, her elektrikli kamyonun müşterilerin özel ihtiyaçlarına göre yapılandırılmasını sağlayan gelişmiş simülasyon araçları da sunuyor.

Emmanuel Duperray; "Tek bir şarjla otonom yarışına girmeyi düşünmüyoruz. Büyük batarya sistemleri, yük kapasitesini düşürüyor, toplam işletme maliyetlerini yükseltiyor ve çevresel ayak izini artırıyor. Temelde, elektrikli bir kamyon içten yanmalı bir araçtan daha pahalı oluyor. Düşük karbonlu lojistiği yeniden düşünmemiz, başka bir deyişle, araçların kullanımını optimize etmek ve dolayısıyla kilometre başına maliyeti düşürmek için taşımacılık modelleri geliştirmemiz gerekiyor" diyor. 

Renault Trucks, müşterilerini bataryaların boyutunu gerçek ihtiyaçlarına göre ayarlamaya teşvik ediyor ve şarj stratejisi de dahil olmak üzere çözümün optimize edilmesinde destek sağlıyor. Emmanuel Duperray; “Bu yaklaşım, seri üretim Renault Trucks E Tech T modelimizle günlük 700 kilometrenin üzerinde menzile ulaşmamızı sağlıyor” diye belirtiyor.

Bu yeni aracın siparişleri, 2025 yılında alınmaya başlanacak. Üretimi ise 2023 yılı sonundan bu yana Renault Trucks’ın yüksek kaliteli elektrikli modellerini ürettiği Bourg-en-Bresse tesisinde gerçekleştirilecek.

Bu haber 2008 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Şanlıurfa’da Direk Hırsızları Bölgeyi Elektriksiz Bıraktı... 03.12.2025
TEXACO Team AMS, Türkiye Pistlerindeki Tüm Şampiyonlukları Kazandı... 03.12.2025
Form Endüstri Ürünleri, Toyotetsu projesiyle 1600 ton karbon emisyonunun önüne geçti... 03.12.2025
Enerjisa Üretim ve Güler Legacy, 2.300 Çocuğa Ulaştı... 03.12.2025
Petlas’tan Motor Sporlarına Tam Destek!... 03.12.2025
Kâmil Koç, Dünya Şoförler Günü’nü Ankara’da kaptanlarıyla kutladı... 03.12.2025
Petrol devi Lukoil'in Bulgaristan'daki mallarına el konuldu ... 03.12.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.