Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Volvo Dinamik Direksiyon ile çalışırken yaralanma oranları düşüyor

Güncelleme :03.03.2014

 Volvo Kamyon tarafından gerçekleştirilen bir çalışmaya göre, Avrupa'daki kamyon sürücülerinin yarısından fazlasında sırt, boyun ve omuz ağrısıyla ilgili sorunlar var. Yeni Volvo Dinamik Direksiyon, bir kamyonu minimum eforla kontrol etmeyi mümkün kılarak sürücü için yaralanma riskini azaltıyor.

Direksiyon başındaki uzun günler, birçok kamyon sürücüsünün sırtının üst kısmında ağrı hissetmesine neden oluyor. 27 yaşındaki Henrik Gustafsson bu sürücülerden biri. Beş yıl önce varış yeri Norveç olan bir uzun yol sürüşünde, sol omzunun arkasındaki kaslardan birinde bir sorun oluştu. Bu sorun yüzünden Henrik uzun yol sürücülüğünü bıraktı ve babasıyla birlikte ormanda kereste taşımacılığı yapmaya başladı. Fizik tedavi uygulanmasına rağmen sorun tamamen ortadan kalkmadı. Ancak bir buçuk yıl önce Henrik, Volvo Dinamik Direksiyon özelliğine sahip yeni Volvo FH'ı saha testlerinde kullanma imkanı buldu. O andan itibaren de sırtı çok daha iyi bir duruma geldi.

Henrik Gustafsson, "Volvo'nun yarattığı fark sayesinde endişelenmeme ve korunarak sürüş yapmama gerek kalmadı. Volvo Dinamik Direksiyon ile sürüş son derece dengeli" diyor.

Her saniye sürücüler sorunlarla karşılaşıyor

Sektördeki yaralanmalarla ilgili sorunlar uzun süredir biliniyor. Volvo Kamyon’un Avrupa’da 160 kamyon sürücüsüyle yaptığı bir çalışmada, sürücülerin yarısından fazlasında sırt, omuz ve boyun ağrıları olduğu görüldü. 2011 ve 2012'de gerçekleştirilen çalışmada, katılımcıların çoğunluğu uzun yol sürücüsü olan erkeklerdi.

Avrupa İş Sağlığı ve Güvenliği Ajansı tarafından 2011'de gerçekleştirilen başka bir çalışmada, Avrupa'da taşımacılık sektöründeki kadınların yüzde 54'ünde, erkeklerinse yüzde 37'sinde kas ve iskelet sorunları olduğu görüldü. Bu sorunlar genellikle sürücülerin sırt, omuz ve boyun bölgelerinde yoğunlaşıyor.

Taşımacılık Araştırma Enstitüsü'nde sağlık ve güvenlik sorunlarıyla ilgili araştırmalar yürüten Peter Bark bunun nedenini şöyle açıklıyor:

“Tekrarlanan hareketlerle birlikte kollar ve boyundaki kasların kasılması, belirli kas gruplarında büyük bir gerilmeye yol açar. Aracı sürerken direksiyonun sıkı bir şekilde tutulmasının daha da büyük bir gerginliğe yol açtığını düşünüyorum. Biseps gibi daha büyük kaslar o kadar duyarlı değildir, ancak parmaklara ve ellere bağlanan bazı kaslar ve ön kol gerildiğinde, yorgunluk hissetme riski doğuyor. Omuzların gerilmesi de daha sonrasında boynun arkasına sıçrayabilen bir yorgunluğa yol açıyor.”

Volvo Dinamik Direksiyon ile çok daha az titreşim

Yeni Volvo Dinamik Direksiyon, yoldaki bozuklukların neden olduğu direksiyon simidi hareketlerini önemli oranda azaltıyor. Sürücü için direksiyon kullanımı daha kolay ve daha konforlu hale getirmekle kalmıyor, aynı zamanda uzun vadede kaslar ve eklemler üzerindeki etkiyi azaltıyor.

Volvo Dinamik Direksiyon ile normal yollarda ve düşük hızlarda sürüş yapmak, direksiyonu döndürmek için gereken eforu yaklaşık yüzde 75 oranında azaltıyor. Bozuk zeminli yollarda ise sarsıntıların neredeyse tamamını (yüzde 95-100 oranında) ortadan kaldırıyor. Volvo Dinamik Direksiyon'un otomatik I-Shift şanzımanla bir araya gelmesiyse sürücü üzerindeki basıncın çok büyük oranda azaltılması anlamına geliyor. Volvo Kamyon'da Ürün Özelliği ve Kârlılığı Müdürü Jonas Nordquist, “Sürücünün başına kamyonun dışındayken gelebilecek her şey hariç tutulduğunda, yoldaki bozukluklar, direksiyon kullanma ve vites değiştirme gibi tekrarlanan hareketler (‘tüm vücut titreşimi’ adı verilir) mesleki yaralanmaların en büyük nedenidir. Bir yol hiçbir zaman tamamen düzgün olmaz ve vücut hareketle birlikte titrer. Bu, ergonomide RSI, yani ‘Tekrarlanan Zorlama Yaralanması’ adı verilen duruma yol açar. Bu, tenisçi dirseği örneğindeki gibi bir kas aşınmasıdır.”

Kamyon sürücülerinin sırtı veya boynu tutulduğunda meydana gelen tam olarak budur; vücut yukarı ve aşağı hareket ederken sabit oturmak zorundadır. Sürücüler, direksiyon simidini belirli bir yükle kontrol ediyorlar ve yük arttıkça yaralanma riskleri de artıyor.

Henrik Gustafsson'un sırt ağrısının, klasik bir mesleki yaralanma olduğu ortaya çıktı. Bu yüzden babası ile birlikte yeni bir araç alırken seçim yapmakta zorlanmadılar: Volvo Dinamik Direksiyon'lu yeni bir Volvo FH aldılar.

Henrik Gustafsson, “Önceden aracımı dar ve dolambaçlı yollarda gergin bir şekilde sürerdim. Volvo Dinamik Direksiyon sayesinde engebeli yollarda sürüş sırasında normalde direksiyonu sallayacak bir kuvvet geldiğinde dahi direksiyon sabit kalıyor. Bu kuvvet sistem tarafından karşılandığından, sürücü olarak kendimi daha rahat hissederek oturabiliyorum. Artık aracımı çok farklı bir pozisyonda sürüyorum” diyor.

Volvo Dinamik Direksiyon nasıl çalışır

Volvo Dinamik Direksiyon, bir direksiyon şaftının direksiyon dişlisine bağlandığı klasik bir mekanik direksiyon sistemi temel alınarak tasarlandı. Hidrolik servo ünitesi, sürücünün kamyonun tekerleklerini döndürmesine yardımcı olan bir güç üretiyor. Volvo Dinamik Direksiyon'da buna elektronik olarak kontrol edilen ve direksiyon şaftına bağlanan bir elektrik motoru ekleniyor. Bu elektrik motoru, aracın hidrolik direksiyonu ile birlikte çalışıyor ve elektronik kontrol ünitesi tarafından saniyede binlerce kez ayarlanıyor. Elektrik motoru, düşük hızlarda ekstra güç sağlarken, yüksek hızlarda ise direksiyonu otomatik olarak düzenliyor ve yan rüzgarlar veya yol yüzeyindeki tümsekler gibi unsurların neden olduğu, direksiyona etki eden düzensizlikleri telafi ediyor.

Bilgiler – Sürücü Kimliği

Volvo Kamyon Sürücü Kimliği anketi, Avrupa'dan 160 kamyon sürücüsünün katılımıyla 2011 ve 2012 yıllarında gerçekleştirildi. Katılanların yarısından fazlası sırt, omuz ve boyun ağrısıyla ilgili sorunlar yaşadığını belirtti. Ankette, katılımcıların çoğunluğunu uzun yol sürücüsü olan erkekler oluşturdu.

Bilgiler – Taşımacılık sektöründe iş güvenliği ve sağlığı

OSHA tarafından 2011 yılında gerçekleştirilen Taşımacılık Sektöründe İş Güvenliği ve Sağlığı Çalışması'na göre, Avrupa'da taşımacılık sektöründeki kadınların yüzde 54'ünde, erkeklerinse yüzde 37'sinde kas-iskelet sorunları var. Bu sorunlar genellikle kamyon sürücülerinin sırt, omuz ve boyun bölgelerinde yoğunlaşıyor. Ankete göre Almanya'daki taşımacılık sektörü işçilerinin yüzede 43'ünde bel tutulması olduğu bildirildi. Genellikle mekanik titreşimle bağlantılı olan sırt sorunları, Belçika'daki taşımacılık sektörü işçileri arasında en yaygın mesleki yaralanması. 2000 ile 2005 yılları arasında bildirilen verilere göre İspanya'daki taşımacılık sektörü işçileri arasında işle ilgili yaralanmaların yüzde 90'ı kaslar veya iskeletle ilgili.

Bu haber 3738 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Mercedes-Benz Türk, Dünya Şoförler Günü’nü Kutladı!... 11.12.2024
TPAO personel yönetmeliğinde değişikliğe gidildi... 11.12.2024
ABB, Engineering Software Steyr'e (ESS) yatırım yapıyor... 11.12.2024
#TekEldenUTTS İstasyon TİM ve TTO Montajları Hız Kesmeden Devam Ediyor!... 11.12.2024
Brisa’nın hızlı bakım servis zinciri Otopratik’ler, UTTS montajı yetkisi aldı... 11.12.2024
TPAO, yurt dışında 6 ülkede 15 proje yürütüyor... 11.12.2024
Türkiye’de Elektrikli Araç Devrimi Hızlanıyor... 11.12.2024
Petrol Ofisi, Tokat’ta ilk bp istasyonunun dönüşümünü gerçekleştirdi ... 11.12.2024
Frigo Nevnak’ın filosu Renault Trucks T520 ile verimliliğini artırıyor... 11.12.2024
Sanayi Sektörü, GES Yatırımları ile AB’nin ‘Sınırda Karbon Engeli’nin Mali Yükümlülüklerini Azaltabilir... 11.12.2024
Metalog’da verimlilikten taviz yok, 29 yeni Tırsan yatırımı... 11.12.2024
SEDAŞ’tan, Adapazarı’nın elektrik altyapısına 166 milyon TL yatırım... 11.12.2024
Elektrikli araçların konutlarda gerekli altyapı olmadan şarj edilmesi risk oluşturuyor... 11.12.2024
Petrol devlerinin karı bu yılın ocak-eylül döneminde yüzde 15,1 düştü... 11.12.2024
OPEC'in petrol üretimi kasım ayında günlük 104 bin varil arttı... 11.12.2024
ABD, 2025 için petrol fiyatı tahminini aşağı yönlü revize etti... 11.12.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.