Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

C2 ‘yi bırak belgesize bak..!

Güncelleme :14.05.2014

 

İntermodal taşımacılığın karayolu taşımacılığının alternatifi olamdığını belirten Ali Çiçekli, zira gerek intermodal,gerekse multimodal taşımacılık veyahut denizyolu,havayolu,demiryolu taşımacılığı da ayrı ayrı tercih edildiğinde her seçilen mod için taşımanın başlangıcı,tamamlanması ve/veya sürdürülmesi ancak karayolu taşımacılığı ile mümkündür.Durum böyle iken karayolu taşımacılarını intermodal taşımacılığa karşıymış gibi lanse etmek doğru ve gerçekçi değildir dedi.

 Utikad Başkanı Turgut Erkeskin’in  C2 Yetki Belgeli taşımacılarla ilgili yaptığı açıklamada gerçeği yansıtmayan bazı yanlışların bulunduğunu belirten  Ögr. Grv. Ali Çiçekli’nin konuya ilişkin yaptığı açıklama aynen şöyle:

 Kısa adı UTİKAD olan Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenler Derneği  Yönetim Kurulu Başkanı  Sayın Turgut  Erkeskin’in Mersin’de ve bir çok platformda yaptığı açıklamaların bir kısmı gerçeği  yansıtmadığı gibi kamuoyunu yanlış bilgilendirme ve yönlendirmeye yönelik olarak düşünülebilir. Kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi amacıyla  oradaki bazı beyanatlara açıklama getirmek zarureti doğmuştur. 

Utikad Başkanı ,Karayolu taşımacılarının intermodal taşımacılıktan korktuğunu ve bu nedenle bu taşıma şekline karşı çıktıkları anlamı çıkabilecek beyanında bulunmuştur.Kendisine hatırlatmak isteriz ki, ülkemizi intermodal taşımacılıkla ilk olarak tanıştıran uluslararası karayolu taşımacıları ve onların meslek örgütü olan Uluslararası Nakliyeciler Derneği(UND) dir.Bundan tam 20 yıl önce 1994 yılında uluslararası nakliyeciler bir araya gelerek UND Roro’yu kurmuş ve halen çalışmaktadır.Yine 3 yıl önce Suriye’deki iç savaş nedeniyle gidilemeyen Ortadoğu ve Körfez Ülkelerine de UND ve Bakanlıklarımız bir araya gelerek Mısır’a bir Roro hattı ihdas edilmiş ve taşımalar bu hat vasıtasıyla sürdürülmektedir.

İntermodal taşımacılık karayolu taşımacılığının alternatifi değildir.Zira gerek intermodal,gerekse multimodal taşımacılık veyahut denizyolu,havayolu,demiryolu taşımacılığı da ayrı ayrı tercih edildiğinde her seçilen mod için taşımanın başlangıcı,tamamlanması ve/veya sürdürülmesi ancak karayolu taşımacılığı ile mümkündür.Durum böyle iken karayolu taşımacılarını intermodal taşımacılığa karşıymış gibi lanse etmek doğru ve gerçekçi değildir.

Sayın Başkan Erkeskin açıklamalarının bir bölümünde ise C2 Yetki belgeli taşımacıların faaliyet alanı dışına çıkarak kendi üyelerinin faaliyet sahasına girdiğini ima etmiştir.Öncelikle Sayın Başkan’ın esas olarak hangi taşımacıları temsil ettiğini sormak gerekir.Zira Utikad Tüzüğünün 6.maddesi a fıkrasına göre ‘’…taşımacılık ve lojistik alanında ticari faaliyeti bulunan gerçek ve tüzel kişiler derneğin asil üyeleridir..’’ denmektedir.Utikad’ın halihazırda kayıtlı 389 üyesi bulunmaktadır.Bu üyelerin 21 tanesi C2 ,6 tanesi L2 ve 104 tanesi R2 olmak üzere toplam yalnızca 131 üye Kanun’da belirtilen ‘Taşımacı ve Lojistikçi’ sıfatına haizdir.30 üye ise G2 ve H2 Belgelerine sahip olup bu belgelere göre taşımacı sıfatına haiz olmadıkları gibi taşıma faturası da düzenleyemezler.Ama bundan daha da ürkütücü ve düşündürücü olanı UTİKAD’ın 228 üyesinin hiçbir Yetki Belgesi bulunmamaktadır!

Ülkemiz uluslararası taşımacılığını eskiden beri sırtlayıp getiren 2000’den fazla C2 Yetki Belgeli taşımacı gerçeğini görmezden gelerek tüm taşımacılık organizasyonu ve ticaretini 104 adet R2 Yetki belgeli üyesinin tekeline bırakma niyetinde olan UTİKAD’ın bu çıkışı ticari etikle olmadığı gibi ülke gerçekleriyle de bağdaşmamaktadır.Sayın Başkan taşımacılıktaki haksız rekabeti önlemek istiyorsa öncelikle 228’i kendi asli üyesi olan ve ülkemizde sayıları binlerle tahmin edilen belgesiz firmaların bu haksız faaliyetini engelleme yada bu firmaları taşımacı ve/veya lojistikçi sıfatı taşıyacak gereklilikleri yerine getirmenin yollarını aramalıdır.

Taşımacı sıfatı bile taşımayanları, kendi tüzüğüne de aykırı olarak, asil üyesi yapan Utikad ; milyonlarca liralık yatırım yapıp istihdam yaratan ve Taşıma Kanununun öngördüğü mesleki yeterlilik,mesleki saygınlık ve mali yeterlilik şartlarının tümünü yerine getirerek taşıma faaliyetini sürdüren 2000’i aşkın C2 Yetki belgeli firmalarla uğraşmak yerine dönüp öncelikle kendi evinin içini  temizlemelidir.

Son söz olarak; haksız rekabet yaratan ve mesleğimizin kamuoyunda menfi şekilde algılanmasına sebep olup  sektörde Belgesiz olarak  faaliyet gösteren kişi ve kuruluşlara karşı gelin hep birlikte mücadele edelim.

                                               

Bu haber 3178 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Mercedes-Benz Türk, Dünya Şoförler Günü’nü Kutladı!... 11.12.2024
TPAO personel yönetmeliğinde değişikliğe gidildi... 11.12.2024
ABB, Engineering Software Steyr'e (ESS) yatırım yapıyor... 11.12.2024
#TekEldenUTTS İstasyon TİM ve TTO Montajları Hız Kesmeden Devam Ediyor!... 11.12.2024
Brisa’nın hızlı bakım servis zinciri Otopratik’ler, UTTS montajı yetkisi aldı... 11.12.2024
TPAO, yurt dışında 6 ülkede 15 proje yürütüyor... 11.12.2024
Türkiye’de Elektrikli Araç Devrimi Hızlanıyor... 11.12.2024
Petrol Ofisi, Tokat’ta ilk bp istasyonunun dönüşümünü gerçekleştirdi ... 11.12.2024
Frigo Nevnak’ın filosu Renault Trucks T520 ile verimliliğini artırıyor... 11.12.2024
Sanayi Sektörü, GES Yatırımları ile AB’nin ‘Sınırda Karbon Engeli’nin Mali Yükümlülüklerini Azaltabilir... 11.12.2024
Metalog’da verimlilikten taviz yok, 29 yeni Tırsan yatırımı... 11.12.2024
SEDAŞ’tan, Adapazarı’nın elektrik altyapısına 166 milyon TL yatırım... 11.12.2024
Elektrikli araçların konutlarda gerekli altyapı olmadan şarj edilmesi risk oluşturuyor... 11.12.2024
Petrol devlerinin karı bu yılın ocak-eylül döneminde yüzde 15,1 düştü... 11.12.2024
OPEC'in petrol üretimi kasım ayında günlük 104 bin varil arttı... 11.12.2024
ABD, 2025 için petrol fiyatı tahminini aşağı yönlü revize etti... 11.12.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.