Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

UND’nin Geleneksel İftar Yemeği Haliç’te Gerçekleşti; UND Başkanı Nuhoğlu Hayalini Açıkladı

Güncelleme :17.07.2014

Uluslararası Nakliyeciler Derneği'nin (UND) verdiği geleneksel iftar yemeği, yoğun bir katılımla gerçekleşti. İftar programında konuşan UND Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu “Tek hayalim var;  Türkiye’den çıkan araçlar 36 saat sonra Münih’e varacak;  dedi.

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Haliç Kongre Merkezi'nde düzenlediği iftar yemeği ile Ramazan coşkusunu tüm üyeleri ve sektör temsilcileri ile paylaştı. Geleneksel olarak düzenlenen İftar yemeğine sektörün her kesiminden yoğun bir katılım gerçekleşti.  Davete Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı, İktisadi Kalkınma Başkanı ile beraber kamu temsilcileri katıldı.

 İftar programında konuşan Uluslararası Nakliyeciler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, Türkiye'nin birlik ve beraberliğe ihtiyaç duyulan günlerden geçtiğini belirterek “  Bu sene 40. yılımızı kutluyoruz.  Kurulduğundan bu yana Türkiye çok mesafe kat etti. Son zamanlarda hayal edemeyeceğimiz boyuttaki işleri, batıdaki ülkelerin yapamadıklarını bizler gerçekleştirdik ve 40 yıllık geçmişimizde çok koca bir tarih sığdırdık. Uluslararası Nakliyeciler Derneği dediğimizde aslında Uluslararası Nakliyeciler sektörünün tarihini konuşuyoruz.  Lojistik sektörü de bu tarihle başladı. Türkiye’nin 500 milyon dolarlık ihracat hedefini yerine getirmek üzere kolları sıvadık.   2013 yılında tarihinde ilk defa Türkiye Kalkınma Bakanlığı,10. kalkınma planını hazırlarken lojistiği kalkınma planının temel taşlarından biri haline getirdi ve 2018 yılındaki 88 milyar dolarlık ihracat hedefini belirledi ve bunun içinde Türkiye’nin lojistik performans endeksini masaya yatırdı ve yol haritasını çıkarttı.  Bugün bu durumu gördüğümüz için hem mutluyuz hem sevinçliyiz hem de gururluyuz. 

 Tek hayalim var; buradan çıkan araçlar 36 saat sonra Münih’e varacak…

 İftar davetinde lojistik sektörünün özellikle Avrupa’da çektiği sıkıntıları dile getiren Nuhoğlu; lojistik sektörüyle ilgili hedeflerini açıkladı:

 “Özellikle son iki- üç yıldır çektiğimiz sıkıntıların ve mücadelenin farkındayız. Bugün, Türk mallarının Avrupa’ya taşınmasının önüne engel koymak ve malların transferini engellemek üzere önümüze konan kotalar, yüksek geçiş paraları ve vize sorunları gibi süreçlerin bilincindeyiz.  Nasıl bu sorunlarla yıllarca mücadele ettiysek bugünde yarında mücadele etmeye devam edeceğiz. Son bir yılda Avrupa’daki her kuruma Türkiye’ye yapılan bu haksızlığı anlattık; anlatmaya devam edeceğiz ve gelecekte de yıllarca süren bu mağduriyetimizi ortadan kaldıracağız. Tek hayalim var; buradan çıkan araçlar 36 saat sonra Münih’e varacak;  Türkiye’den yola çıkan şoför arkadaşlar Bulgar veya Romen şoförler hangi haklarla çalışıyorsa aynı şekilde ve aynı haklarla çalışacak. Önümüzdeki yıl 41. yılımızı kutlayacağız ve yeni hedeflerimizle mücadelemize devam edeceğiz.  Bu geçen süreçte Türkiye İhracatçılar Meclisi ve İstanbul Kalkınma Vakfı her konuda her mücadelemizde bizim yanımızda oldular. Bugün kamuda da uluslararası arenada da onarın desteği sayesinde birçok engeli aşar duruma geldik.”

Çetin Nuhoğlu’nun konuşmasının ardından sahneye davet edilen İktisadi Kalkınma Vakfı Başkanı Ömer Cihad Vardan da konuşmasına “Ramazan bizler için karşılıklı sevgi, saygı, paylaşma ve birlik beraberliğin ön plana çıktığı bir dönemdir" sözleriyle başlayarak şunları söyledi: “ Biz iş dünyasının temsilcileri olarak malları üretiyoruz, imal etmeye çalışıyoruz; satmaya gayret ediyoruz ama bu malları istediğimiz noktalara ulaştıramazsak yapmaya çalıştıklarımızın hiçbir kıymeti yok. Bu yüzden asıl teşekkürü sizler hak ediyorsunuz. 1965 yılında kurulmuş olan derneğimizin çalışma alanı Türkiye’nin AB’ye giriş sürecinde iş dünyasının sıkıntılarını duyurabilmek; bunlara çözüm bulabilmek; Türkiye’yi Avrupa’ya; Avrupa’yı da Türkiye’ye tanıtmaya çalışmaktır. Yaklaşık 50 yıldır bu uğurda çalışıyoruz”.

Malların serbest dolaşımı hakkında haksız rekabete de değinen Vardan:

Malların serbest dolaşımı konusunda inanılmaz bir haksız rekabet içindeyiz. İhracatımızın yaklaşık yarısını Avrupa’ya gönderiyoruz. Avrupalı dostlarımız kendi mallarını satmak için ülkemize rahatlıkla girebiliyorlar; fakat biz aynı kolaylıkla bu malları yurtdışına gönderemiyoruz. Onun için bu çalışma alanlarımızdan bir tanesi olarak vize konusunu ve serbest ticaret anlaşmalarını ele aldık.  16 Aralık 2013’te imzalanan geri kabul anlaşması ile birlikte vize muafiyeti sürecinin de başlamış olması aslında bizim için yeni bir adım oldu. Bu anlaşma meclisimiz tarafında da kabul edildi. Vize muafiyeti sürecinin de tamamlanarak şoförlerimizin ve iş adamlarımızın vize probleminin en yakın zamanda kaldırılmasını arzu ediyoruz.

 UND’nin gerçekleştirdiği İftar davetinde İKV başkanından sonra sahneye konuşma yapmak için davet edilen Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi; iftar yemeklerinin birlik ve beraberliği pekiştirdiğini savunurken haziran ayındaki ihracat rakamları ile birlikte  Irak ile olan ihracat sorununa da değindi:

“Haziran ayında ihracatımız, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 6,6 artışla, 12,5 milyar dolar oldu. Yılın ilk yarısında ise ihracatımız yüzde 7,3 artarak 80 milyar dolara ulaştı. Haziran ayında AB’ye ihracatımız yüzde 15 artarken, Kuzey Amerika’ya yüzde 12 ve Ortadoğu’ya yüzde 2 ihracat artışı yakaladık. En fazla ihracat yaptığımız 30 ülke arasında en yüksek ihracat artışını yüzde 94 ile Suriye’ye yakaladık. Diğer taraftan sizlerin de çok yakından takip ettiği üzere Rusya, Ukrayna, Irak, Libya ile Ortadoğu ülkelerinde yaşanan konjonktürel sorunlar ihracatımıza da yansıyor. Haziran ayında Libya’ya ihracatımız yüzde 25, Ukrayna’ya ihracatımız yüzde 20 ve Rusya’ya ihracatımız yüzde 4 düşüş gösterdi. Yıllık 12 milyar dolarlık ihracat yaptığımız ikinci büyük ihraç pazarımız Irak’a ihracatımızda birtakım sıkıntılar yaşıyoruz. Şu aşamada sadece alternatif Kerkük yolu üzerinden sınırlı miktarda ticaret yapılabiliyor. Irak’a ihracatımızda yaşanan sıkıntıları alternatif rotalarla aşacağımızı düşünüyoruz. Irak’ta oluşan ihracat kaybımızın da geçici olduğuna inanıyoruz.  Bu kayıpları da hem yeni pazarlarla hem de güçlenen mevcut pazarlarımızla telafi edebileceğimize inanıyoruz. Tüm bu çalışmalarla, ihracatımızın katma değerini yükseltmek en öncelikli hedefimiz. Yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen, açtığımız yeni yollarla ve inovatif çalışmalarımızla ülkemizin ihracat gelişimine büyük katkı sağlayacağız. Lojistik sektörümüz de ihracatımızın en önemli paydaşı dolayısıyla 2023 hedeflerine lojistik sektörümüzün bize vereceği büyük destek ile ulaşacağımıza inanıyoruz.”

Geleneksel IRU Ödülleri sahiplerini buldu; Onur ödülü Mehmet Soysal’a…

Konuşmaların sonunda IRU Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği Sürücü Onur Nişanı ödülleri 10 firma arasından 36 sürücüye verildi. UND’nin Geleneksel İftar Yemeği kapsamında gerçekleştirilen ödül töreninde ayrıca, IRU Onur Nişanı kazanan sürücüler arasında seçilen Erhanlar Uluslararası Nakliyat sürücüsü Mehmet Soysal da 2500 TL değerindeki “Yılın Sürücüsü” özel ödülünü aldı. Mehmet Soysal, 2009 yılında Almanya’da açtığı dava sonucunda Türk şoförlere uygulanan vize kısıtlamalarının  Türkiye-AB hukukuna aykırı olduğunu kabul ettirdi. Ancak açtığı tüm davaları kazanan Mehmet Soysal, hala AB kapılarında “vize” zorunluluğu ile muhatap kalmaktadır.

Beş kıtadaki 75 ülkeden 170 meslek örgütünü çatısı altında toplayan Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği (IRU) tarafından her yıl, üyesi olan meslek örgütleri tarafından aday gösterilen ve uluslararası eşya taşımacılığı alanında faaliyet gösteren binlerce profesyonel sürücü arasından uygun bulunanlara, IRU Onur Nişanı (IRU Diploma of Honour) ödülü veriliyor. Araçları güvenli şekilde kullanmak, çalışmakta oldukları şirketlere ve meslek kurallarına bağlılık göstermek suretiyle lojistik sektörünün onurunu yücelten, imajını güçlendiren, aynı zamanda sektörün başarısını dünya çapında tescil eden profesyonel sürücüler IRU tarafından her yıl geleneksel olarak Onur Nişanı ile ödüllendiriliyor.

Bu haber 3907 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Mercedes-Benz Türk, Dünya Şoförler Günü’nü Kutladı!... 11.12.2024
TPAO personel yönetmeliğinde değişikliğe gidildi... 11.12.2024
ABB, Engineering Software Steyr'e (ESS) yatırım yapıyor... 11.12.2024
#TekEldenUTTS İstasyon TİM ve TTO Montajları Hız Kesmeden Devam Ediyor!... 11.12.2024
Brisa’nın hızlı bakım servis zinciri Otopratik’ler, UTTS montajı yetkisi aldı... 11.12.2024
TPAO, yurt dışında 6 ülkede 15 proje yürütüyor... 11.12.2024
Türkiye’de Elektrikli Araç Devrimi Hızlanıyor... 11.12.2024
Petrol Ofisi, Tokat’ta ilk bp istasyonunun dönüşümünü gerçekleştirdi ... 11.12.2024
Frigo Nevnak’ın filosu Renault Trucks T520 ile verimliliğini artırıyor... 11.12.2024
Sanayi Sektörü, GES Yatırımları ile AB’nin ‘Sınırda Karbon Engeli’nin Mali Yükümlülüklerini Azaltabilir... 11.12.2024
Metalog’da verimlilikten taviz yok, 29 yeni Tırsan yatırımı... 11.12.2024
SEDAŞ’tan, Adapazarı’nın elektrik altyapısına 166 milyon TL yatırım... 11.12.2024
Elektrikli araçların konutlarda gerekli altyapı olmadan şarj edilmesi risk oluşturuyor... 11.12.2024
Petrol devlerinin karı bu yılın ocak-eylül döneminde yüzde 15,1 düştü... 11.12.2024
OPEC'in petrol üretimi kasım ayında günlük 104 bin varil arttı... 11.12.2024
ABD, 2025 için petrol fiyatı tahminini aşağı yönlü revize etti... 11.12.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.