Haber Ekonomi


Haberler > Elektrik Başlıkları

SEDAŞ, sayaç değişimlerinde sayaç bedeli almıyor

Güncelleme :18.08.2014

SEDAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Sami Güven, 10 yıllık damga süresi dolan sayaçların kalibrasyon işlemine tabii tutulmasının yasal bir zorunluluk olduğunu belirtti. 

SEDAŞ, 6446 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu’nda yapılan düzenleme sonucunda tüketicilerine daha kaliteli hizmet sağlamak adına, sayaç değişim ve bakım işlemlerini ücretsiz olarak yapıyor.  10 yıllık damga süresi dolan elektrik sayaçları SEDAŞ tarafından yenisi ile ücretsiz olarak değiştirilecek. SEDAŞ, 2014 ve 2015 yılı sonuna kadar toplamda 500 bin sayacı elektronik sayaç olarak değiştirmeyi hedefliyor.

10 YILLIK BAKANLIK DAMGA SÜRESİ DOLAN SAYAÇLAR

Konuyla ilgili açıklama yapan SEDAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Sami Güven, 10 yıllık damga süresi dolan sayaçların kalibrasyon işlemine tabii tutulmasının yasal bir zorunluluk olduğunu belirtti. Güven, “Yaptığımız sayaç değişim işlemlerinden dolayı tüketicilerin faturalarına herhangi bir bedel yansıtmıyoruz. Dağıtım şirketlerine yasal olarak tanınan yetki ve görev gereği sökülen sayaçlar ekiplerimizce teslim alınıyor. 10 yıllık damga süresi dolan elektrik sayaçları SEDAŞ tarafından yenisi ile ücretsiz olarak değiştirilecektir. Yapılan işlemler tutanak altına alınmaktadır. Ayrıca tüketicilerin kullanmakta olduğu elektrik tarifesinde değişiklik olmayacaktır” dedi.

ÖLÇÜLER VE AYAR KANUNU GEREĞİ

Bekir Sami Güven damga ve muayene süresi dolan sayaçlarla ilgili olarak da tüketicileri uyardı. 10 yıllık damga ve muayene süresi dolan elektrik sayacının kullanımına devam edilmesi durumunda 3516 sayılı Ölçüler ve Ayar Kanunu gereği tüketicilerin maddi, adli cezai yaptırımlarla karşılaşabileceğini belirten Güven, bu nedenle mutlaka SEDAŞ ekiplerine yardımcı olmalarının menfaatleri gereği olduğunun altını çizdi. 

SAYAÇ DEĞİŞİMİ TARİFEYİ DEĞİŞTİRMİYOR 

Güven, Mekanik sayacı değiştirilerek ölçü devresine elektronik sayaç takılan tüketicilerin enerji kullanımlarının  3 zamanlı tarife üzerinden faturalandırılmayacağını, ancak sayaç değişimi ile tüketicilerin  3 zamanlı (Gece, Gündüz, Puant) tarifeden de yararlanma şansı yakaladıklarını belirterek, “3 zamanlı tarifeden faydalanmak isteyenler, mutlaka Müşteri Hizmetleri Merkezine başvurarak,  tarife değişikliği talebinde bulunmaları gerekiyor” dedi.

Bu haber 3580 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Elektrikli araç şarj soket sayısı mayısta yüzde 4 arttı... 01.07.2025
Osmangazi Köprüsü 9 yılda 108 milyar liralık tasarruf sağladı... 01.07.2025
TP Petrol Dağıtım A.Ş.'den Yönetimsel Değişiklik Açıklaması... 01.07.2025
Atlas Copco, elektrikli araç batarya montajında zorluklara karşı dozajlama çözümleri sunuyor... 01.07.2025
Binalarda enerji verimliliğinde yeni dönem başladı... 01.07.2025
TotalEnergies İstasyonları ve Akbank’tan chip-para kampanyası... 01.07.2025
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Türkiye’nin en çok ihracat yapan 2’inci şirketi oldu... 01.07.2025
Madencilik, Çevre ve Tarım Arasında Siyaset Üstü Bir Denge Arayışı... 01.07.2025
CALL Energy ile hedef 1.000 MW’lık yatırım... 01.07.2025
GÜRİŞ Holding Son İki Yılda 674 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesine İmza Attı... 01.07.2025
Shell Filo Çözümleri’nden Türkiye’de Bir İlk: Shell Filo Yıkama Kartı... 01.07.2025
ATSO ve CK Enerji Akdeniz Elektrik’ten, Antalya’nın enerjisi için stratejik buluşma... 01.07.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.