Haberler > Akaryakıt Başlıkları
OPET bir kez daha ‘Türkiye’nin Süpermarkası’ seçildi Güncelleme :25.07.2015 Dünyada 87 ülkede düzenlenen ve Türkiye’de de iki yılda bir gerçekleşen "Türkiye’nin Süper Markaları" listesine giren tek akaryakıt şirketi OPET, ikinci kez “Süper Marka” …
İngiltere merkezli marka değerlendirme kuruluşu Superbrands; iş ve iletişim dünyasından seçkin isimlerden oluşan Türkiye Seçici Kurul üyeleri ve The Nielsen Company’nin yaptığı araştırma sonucunda 159 marka ‘2014 Türkiye Süpermarkaları’ olmaya hak kazandı. Bu markalar arasında yer alan OPET, “Türkiye’nin Süper Markaları" listesine giren tek akaryakıt şirketi oldu. Araştırmada OPET, ikinci kez aynı unvanı aldı.
Süper marka seçiminde şirketin büyüklüğünün yanı sıra, teknolojisi, yatırımları, iş gücü kalitesi, yaratıcılığı, markalaşmaya yaptığı yatırım ve marka devamlılığı, sosyal sorumluluk projelerine katkısı, çevre duyarlılığı, etik değerlere uyma ve vergi sıralamasındaki yeri gibi kriterler dikkate alınıyor. Marka yönetimi ve pazarlaması konusunda uluslararası bağımsız bir otorite olan Superbrands, marka yönetimi konusunda üstün başarı gösteren firmaların dünya çapında seçimini ve tanınmasını sağlıyor.
Türkiye’nin Süpermarkaları nasıl seçiliyor ?
Kriterlere uygun 1089 markayı kapsayan bir liste üzerinden Türkiye Seçici Kurul üyeleri, listedeki her markaya Süpermarka tanımını temel alarak, ilk anda akıllarına gelen 1 ile 20 arasında bir not verdi. Oylama sonunda her markaya verilen puanlar toplandı ve barajı aşan markalar belirlendi. Seçici Kurul tarafından belirlenen 300 marka, Nielsen tarafından İstanbul, Ankara ve İzmir illerinde, 18-56 yaş arası tüm SES gruplarından (kadın-erkek)1600 kişi ile yüz yüze anket yöntemi kullanılarak değerlendirildi.
The Nielsen Company
1923 yılında, çağdaş pazarlama araştırma sektörünün kurucuları arasında yer alan Arthur C. Nielsen Sr. tarafından Amerika’da kurulan The Nielsen Company, tüketici odaklı pazarlama ve medya araştırmalarında pek çok yeniliği beraberinde getirdi; rakiplerin performans analizi, pazarlama ve satış programlarının satış ve kâr üzerindeki etkisi, objektif bilgiler veren güvenilir perakendeci ölçüm tekniğini geliştirdi. Nielsen, pazar araştırmaları konusundaki saygın ve önemli konumunu bugün de tüm dünyada sürdürüyor. Bu haber 2888 kere okunmuştur.
|
|