Haber Ekonomi


Haberler > Otomotiv-Lastik Başlıkları

Brisa, 2015 yılı ilk altı ayında yaklaşık 823 milyon TL’lik gelir elde etti

Güncelleme :12.08.2015

 Bridgestone, Lassa, Bandag ve Dayton markaları ile Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, 2015 yılının ilk yarısında net dönem kârının 62,5 milyon TL’ye ve satış gelirlerinin %5 artış ile yaklaşık 823milyon TL’ye ulaştığını açıkladı. 

 

Brisa, Ocak-Haziran 2015 dönemini kapsayan 2015 yılı ilk yarı yılında, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla tüm kanallarda toplam satışlarında adetsel olarak %8 ve ciroda %5 artış kaydetti. 2015 yılı ilk yarısında şirketin faaliyet kârıda 100 milyon TL ve net kârlılığı 62,5 milyon TL olarak gerçekleşti.

2014 yılı ikinci çeyrek sonuçlarıyla karşılaştırıldığında, 2015 yılı ikinci çeyrek döneminde, Brisa tüm kanallardaki toplam satış performansı, adet bazında %10 ve ciro bazında %9 büyüme kaydetti. Brüt kârlılık ise geçen yılın aynı dönemine göre 2 puan arttı.

Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman, 2015 yılı ilk yarıyıl sonuçlarını şöyle değerlendirdi:

“2015 yılında Brisa olarak güçlü performansımızı sürdürüyoruz. Bir önceki yılın aynı dönemine göre yurtiçi satış adetlerimizi%13 artırırken, tüm kanallardaki satış adetlerimizi%8 artırdık. Net satışlarımızda ise %5 oranında artış kaydettik. Faaliyet kârımız 100 milyon TL’ye ulaştı. Türkiye lastik pazarı 2015 yılının ilk 6 aylık döneminde geçen yıla göre %17,4 oranında büyüme kaydetti ve yaklaşık 10,6 milyon adede ulaştı. Büyüme oranı binek ve hafif ticari araç lastiklerinde daha yüksek, ağır ticari araç lastik pazarında ise daha sınırlı gerçekleşti. 2015’in ilk yarısında bir önceki yılın aynı dönemine göre %0,7 daralma gerçekleşen Avrupa lastik pazarında ise, Lassa satışlarımızla %12 oranında artış kaydettik. Lassa’nın yılın ilk 6 ayındaki bu önemli performansını daha da yukarıya taşıyacak ve markamızı uluslararası pazarlarda güçlendirecek önemli yatırımlarımızı da hayata geçirmeye başladık. Haziran ayında FC Barcelona ve Lassa markamız arasında bir işbirliğine imza atarak, kulübün önümüzdeki 4 sene için “Global Resmi Lastik Sponsoru” olduk. Bu anlaşma ile Lassa, bir spor kulübünün global çapta isim sponsorluğunu üstlenen ilk Türk markası oldu.”

Brisa bugün; Lassa, Bridgestone, Bandag, Dayton, Kinesis ve Energizer ürünlerinin yanı sıra OtoPratik, ProPratik, Lastiğim, lastik.com.tr, Probox, Bridgestone Box, Profleet, Mobilfix, Filofix gibi yenilikçi satış kanalları ve hizmetleriyle de hem bireysel hem kurumsal müşterilerinin yolculukları boyunca tüm ihtiyaçlarını karşılamayı sürdürüyor.

Bu haber 3004 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Sabiha Gökçen hafta sonu rekor tazeledi... 16.07.2025
Türkiye ile BAE arasında Enerji de dahil 7 ortak anlaşma imzalandı... 16.07.2025
Yavru Leylek, ÇEDAŞ Ekiplerinin Desteğiyle Yuvasına Döndü... 16.07.2025
Güneşin Üretim Üssü ELİN Enerji, “Fortune 500”de Parladı!... 16.07.2025
ATP GreenX ile Aksa Elektrik’ten Sürdürülebilirlik Odaklı İş Birliği... 16.07.2025
OSRAM, BATTERYjumpstart 1000 ile saniyeler içinde aküleri çalıştırıyor... 16.07.2025
Rusya petrol ve doğal gaz üretiminin azaldığını açıkladı... 16.07.2025
SEDAŞ’tan Kartepe’ye 2025 Vizyonuyla 250 Milyon TL’lik Enerji Yatırımı... 16.07.2025
Rüzgar türbini kanatları için "erken uyarı cihazı" geliştiren iki genç mühendis ihracata başladı... 16.07.2025
Pakistan’dan EPDK’ya İş Birliği Ziyareti…... 16.07.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.