Haberler > Akaryakıt Başlıkları
LUKOIL Üst Yönetimi Çırağan Sohbetinde Bayilere Kulak Verdi Güncelleme :09.11.2015Eşsiz boğaz manzarası eşliğinde ve yazdan kalma sonbahar gününde LUKOIL bayileriyle dostane bir sohbet düzenledi
Özel bir gündem belirlenmeksizin, şirket üst yönetimi ve bir grup kanaat önderi bayinin samimi bir ortamda sohbeti şeklinde düzenlenen kahvaltılı toplantı 26 kişinin katılımı ile gerçekleşti.
Sohbeti Lukoil Genel Müdürü Alexander Terletskiy teşekkür ederek başlattı
Terletskiy, şöyle devam etti: “Sizleri burada görmekten mutlu olduğumu belirtmek isterim. Geçmiş yıllardan bu yana sizlerle zaten birebir tanışıyorum. Bu sıcak ve samimi toplantı ortamında bir araya geldik. Amacımız ihtiyaçlarımız varsa bunları karşılıklı olarak ortaya koymak ve bundan sonraki süreç içerisinde neyi nasıl yaparsak daha iyi şeyler elde edebiliriz bunu belirlemek.” Terletskiy konuşmasında 2015 yılı değerlendirmesi, Türkiye pazarına Lukoil’in bakışı, kontrat yenilmeleri gibi pek çok konuya kısa kısa yer verdi.
Yeni haberler de vardı
Sohbet pazarlama etkinliklerine geldiğinde tüm katılımcılar bir yıl önce başlatılan ulusal ölçekteki Taraftar Kart kampanyasının sonuçlarından dolayı mutlu olduklarını belirttiler. Sayın Terletskiy, bu kampanyanın iki sonucu olduğu olduğunu, bunların marka bilinirliği ve istasyon satışlarındaki inanılmaz artış olduğunu belirtti. Bir de haber verdi: “Bu kampanyanın ikinci safhasını kısa süre içinde başlatıyoruz. Kampanyaya aktif olarak katılan bayilerimizin büyümesini pazarın büyümesinden daha fazla olduğunu açık bir şekilde gözlemledik. Pazar yüzde 14 -16 olarak büyürken kampanyayı iyi uygulayan bayilerimizin artışı yüzde 25’lerin üzerine çıktı. Bu pozitif sonuçlar bizim Taraftar Kart kampanyamızı devam ettirmemizdeki önemli etkenlerden bir oldu.”
Lukoil, bayilerle doğrudan bilgi alışverişinin gücüne inanıyor
Daha sonra karşılıklı soru, yanıt ve yorumlarla sohbete devam edildi. Konuşulan ve yorumlanan konular arasında dağtıcı ve son kullanıcı fiyatları, ithalat faaliyetleri, alt yapı ve hizmetler, marjlar, tesislerin ortak işletilmesi, kaçak akaryakıt vb gibi çok değişik konulara değinildi. Akaryakıt dışı faaliyetler de sohbette kendine yer buldu.
Sohbetin sonunda, sayın Terletskiy, bunun benzeri sohbetleri sıklıkla ve farklı bayi gruplarıyla yapmayı sürdüreceklerini, çünkü bayilerin görüşlerine çok önem verdiklerini ifade etti.
Bayi görüşleri:
Mümtaz Kulluk/ Konya:
İntifa sürecinde LUKOIL akıllıca davrandı
LUKOIL’in bayileriyle bir araya geldiği bu tür mini toplantıları çok faydalı buluyorum. Başta bu toplantıyı organize eden Alexander Terletskiy ve ekibine çok teşekkür ediyorum. Bu tür toplantılar çok olumlu. Çünkü herkes kendi bölgesindeki sıkıntıları aktarma şansı buluyor. Genel bayi toplantılarında bunları detaylı olarak aktarmak oldukça zor. Ayrıca 2016 yılında hükümetin de kurulmasıyla çok daha iyi şeyler olacağına inanıyorum. Sektörümüz sorunlar yaşıyor ama bu sektörde bu sıkıntıları yenebilecek bayiler ile üreticileri var. Bu sıkıntıların çözüleceğini düşünüyorum. İntifa sürecinde LUKOIL çok akıllıca davrandı ve bu süreci kayıpsız geçiren dağıtım şirketlerinden biri oldu. Kar oranının düşüklüğü sektörün en önemli sorunu ama Türkiye’deki şartlar yerine oturduktan sonra ve EPDK ile görüşerek bunun da karşılıklı müzakerelerle halledileceği kanaatındayım.
Semih Beken/ Antalya:
LUKOIL’in bu toplantısı 2016 yılı çalışmalarına ışık tuttu
Bugün burada olmaktan dolayı mutluyuz. LUKOIL gibi dağıtıcı bir şirketin CEO’sunun böyle bir toplantı düzenliyor olması bizi çok mutlu etti. Alexander Terletskiy ve ekibine biz de çok teşekkür ediyoruz. Bütün bayiler fikirlerini paylaştı. Eminim ki bu paylaşılan fikirlerden birçok proje üretilecektir. Bu mini bayi toplantısının 2016 yılında hedeflenen çalışmaların ve projelerin şekillenmesinde önemli bir rol oynayacağını düşünüyoruz. Bayiler olarak bizler sektörde önemli sorunlar yaşıyoruz. Ben de temsilciliğini yaptığım TABGİS’te de buna dikkat çekmeye çalışıyor ve gündeme getiriyorum. Biz bayiler inancımızı kaybetmedik. Hiçbir bayinin şu andaki kar marjlarıyla ayakta kalması mümkün değildir. Çok az sayıda bayi kalacaktır. Genelde şehir içi istasyonlarda alınan intifa bedellerinden bahsediliyor. Her zaman söylediğimiz şey o intifa bedellerinin başka türlü yatırımlarda kullanılmasıdır. Gördüğümüz üzere LUKOIL de inancını kaybetmemiş. Bu toplantıda yapabileceğimiz şeyleri de belirledik.
İntifa sürecinde LUKOIL aktif olarak hareket etti. Bir bayi dağıtım şirketinin en iyi yüzüdür. Dağıtım şirketlerinin burada dikkat etmesi gereken konu bayinin lokasyonundan ziyade iş yapış şekli ve sunduğu hizmetlerdir. LUKOIL de bu noktalara dikkat ederek davrandı. Kar marjı sektörümüzün en büyük sorunu. Biz bayi olarak restoran gibi bir hizmetimizle akaryakıt vagonunun arkasına vagon ekledik.
Nihat Kürklü/ Tarsus-Mersin:
LUKOIL’in geliştiğini görmek bizleri sevindiriyor
1952’den beri kurulmuş olan şirketimiz 7 yıldır LUKOIL bayisi olarak faaliyet gösteriyor. Bu tür mini toplantılar bayi ve ana dağıtım firması arasındaki mesafeyi azaltıyor. Birbirimize dertlerimizi daha iyi anlatabiliyoruz. LUKOIL’in bu tür toplantıları daha sık yapmasını diliyorum. Sık yapılan bu tür toplantılar çözüm üreterek başarı sağlar. Ayrıca bölgelerin içinde yapabilecek toplantıların da faydalı olduğunu düşünüyorum. Pazar açısından LUKOIL’in sürekli geliştiğini görmek bizleri sevindiriyor. LUKOIL bayiye güven veren bir şirket olarak intifa sürecinde kazançlı çıktı. Bölgemizde haksız rekabet ve kaçakla çok mücadele ediyoruz. Devletin de bu konulara el atması bir bayi olarak bizi rahatlatacak. Genel açıdan baktığımızda dağıtıcı firmaların bayilerin sorunlarını EPDK’ya daha fazla ve etkili bir şekilde iletmesi gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca saha tecrübesi olan bürokratların da görevlendirilmesinin faydalı olacağını düşünüyorum. Masabaşında herşeyin çözülebileceğine inanmıyorum.
Katılımcılar:
Bu haber 3727 kere okunmuştur.
|
|