Haber Ekonomi


Haberler > Elektrik Başlıkları

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Davos’ta küresel iş dünyasına seslendi

Güncelleme :20.01.2016

Sabancı: “hissedarlar ve yönetim ekibinin yakın çalışması, kritik başarı ölçümlerine uzun vadenin konması ve stratejik planlamada uzun dönemli bakış açısı için önemli”
 
“Yönetişimde ortak ve çabuk karar alabilmek artık teknolojiyle mümkün”

 “Araştırmalar kadının üst yönetimde daha çok söz sahibi olduğu şirketlerin uzun vadeli bakış açısında daha başarılı olduğunu gösteriyor”

 

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Davos’ta gerçekleşen Dünya Ekonomik Forumu Yıllık Toplantıları kapsamında,  ‘Uzun Dönemli Zorunluluklar’ başlıklı panele konuşmacı olarak katıldı.  Sabancı panelde  ekonomik belirsizliklerin yönetimleri çok fazla kısa vadeli kararlar almaya zorladığının; araştırmalara göre halka açık üç şirketten birinin beş yıl içinde kapandığının altını çizerken; yönetişim modellerini gözden geçirilmesinin, ölçümlerin ve stratejik planlamanın uzun vadede yapılması gerektiğini vurguladı.

Sabancı, konuşmasında “şirketlerin uzun vadede ayakta kalabilmesi  için kritik başarı faktörlerinde uzun vadeye yer verilmeli, stratejik planlamada uzun vade odağı olmalı.  Her ne kadar kısa vadeye zorlama olsa da, bugünün performansından vazgeçmeden daha uzun vadeli bakmayı unutmamalıyız. Aile kontrolü ve sahiplik kültürü uzun vadeli bakışını destekliyor. Yönetişimde ortak ve çabuk karar alabilmek artık teknolojiyle mümkün” dedi.

Güler Sabancı’nın paneldeki konuşması şöyle:

“Bostan Consulting Group tarafından yakın dönemde yapılan araştırma gösteriyor ki, 5 yıl içinde halka açık şirketlerin kapanma oranları oldukça yüksek. Halka açık 3 şirketten 1’i kapanıyor. Bizim Sabancı’da yaptığımız hissedarlar ile yönetim ekibi arasındaki mesafeyi iyi belirlemek. Bu mesafenin yakın olmasına çabalıyoruz. Bunun başarıya ulaşması, öncelikle çok esnek ve çevik bir yönetim sistemi gerektiriyor.
İkinci önemli konu ise, Kritik Başarı Göstergeleri. Yönetimin onları uzun dönem yönlendirecek, uzun vadeli düşünmeye zorlayacak Kritik Başarı Göstergeleri’ne (KPI) ihtiyacı var.
Sabancı’da olan üçüncü konu ise uzun dönemli stratejik planlama döngümüz. Şirketlerimizin yönetim ekiplerini, bundan on yıl sonrasına odaklanmaya teşvik ediyoruz. Sahip olduğumuz teknolojik olanaklarla farklı senaryolara bakmak daha kolay. Ayrıca beş yıllık planlar çalışılıyor. Bunlar da yön gösterici oluyor.
Planlar ve spontan durumlar arasında bir denge olmalı. Duruma göre davranabilecek beceriye sahip bir yönetim takımınız olmalı. Bunu, Türkiye gibi gelişmekte olan bir ülkede kazandığımız tecrübelerden öğrendik. Zaman zaman türbülanslar olabilir. Tabiki bunları dikkate almalı, düşünmeli ve izlemelisiniz. Ancak bunun her gününüzü etkilemesine izin vermemelisiniz. Proaktif olmalısınız. Her ne kadar kısa vadeye zorlama olsa da, bugünün performansından vazgeçmeden daha uzun vadeli bakmayı unutmamalıyız”.
Araştırmaların, kadının üst yönetimde daha çok söz sahibi olduğu şirketlerin uzun vadeli bakış açısında daha başarılı olduğunu gösterdiğini dile getiren Güler Sabancı, bu sözleriyle paneli izleyenlerden büyük alkış aldı.
Leiden Universitesi Ekonomi Profesörü Victor Halberstadt’ın moderatörlüğünü üstlendiği panelin diğer konuşmacıları arasında Dow Chemical Company Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Andrew N. Liveris, McKinsey & Company Başkanı Dominic Barton, BlackRock Inc. Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Laurence Fink, Credit Suisse AG CEO’su Tidjane Thiam  ve CPP Investment Board Başkanı ve CEO’su Mark Wiseman da yer aldı.
 

 

Bu haber 3358 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Elektrikli araç şarj soket sayısı mayısta yüzde 4 arttı... 01.07.2025
Osmangazi Köprüsü 9 yılda 108 milyar liralık tasarruf sağladı... 01.07.2025
TP Petrol Dağıtım A.Ş.'den Yönetimsel Değişiklik Açıklaması... 01.07.2025
Atlas Copco, elektrikli araç batarya montajında zorluklara karşı dozajlama çözümleri sunuyor... 01.07.2025
Binalarda enerji verimliliğinde yeni dönem başladı... 01.07.2025
TotalEnergies İstasyonları ve Akbank’tan chip-para kampanyası... 01.07.2025
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Türkiye’nin en çok ihracat yapan 2’inci şirketi oldu... 01.07.2025
Madencilik, Çevre ve Tarım Arasında Siyaset Üstü Bir Denge Arayışı... 01.07.2025
CALL Energy ile hedef 1.000 MW’lık yatırım... 01.07.2025
GÜRİŞ Holding Son İki Yılda 674 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesine İmza Attı... 01.07.2025
Shell Filo Çözümleri’nden Türkiye’de Bir İlk: Shell Filo Yıkama Kartı... 01.07.2025
ATSO ve CK Enerji Akdeniz Elektrik’ten, Antalya’nın enerjisi için stratejik buluşma... 01.07.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.