Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

CNR Avrasya Boat Show’un en iddialı motoru, MAN standında

Güncelleme :12.02.2016

250 yılı aşkın köklü geçmişi ile dünyanın mühendislik ve üretim devi MAN, birçok alanda fark yaratan yeni nesil V12–1900 motorunun Türkiye tanıtımını “9.Uluslararası Deniz Araçları Ekipmanları ve Aksesuarları Fuarı – CNR Avrasya Boat Show’da 5. Hall 5–B13 numaralı standında gerçekleştiriyor.
MAN motorlarının kompakt yapı, mükemmel dizayn gibi geleneksel özelliklerinin yanı sıra sahip olduğu ileri teknoloji ve üstün performans nitelikleri ile segmentinde çıtayı en yükseğe taşıyan V12–1900, 1.900 beygirlik yüksek gücüne karşın, hafifliği ve yakıt kriterleriyle de beklentilerin üzerine çıkıyor.
 

İlk dizel motorun patentini almasından bu yana öncülük misyonunu koruyan MAN, üstün nitelikleri ve ileri teknolojisi ile faaliyet gösterdiği her alanda yeniliklere imza atmaya devam ediyor. “MAN Engines” çatısı altında 258 – 1.900 beygir aralığındaki güçlerde zengin motor çeşitliliği ile seçkin alternatifler sunan MAN, CNR Avrasya Boat Show 2016 – 9. Uluslararası Deniz Araçları Ekipmanları ve Aksesuarları Fuarı’nda yine ilginin odağında yer aldı. Kulvarında fark yaratan V12–1900’ün Türkiye’de ilk kez sergilendiği MAN standında, yeni jenerasyon yine sınıfında iddialı sıra 6 silindirli yat motoru i6’nın iki versiyonu da tanıtıldı.

MAN’ın 12 silindir yat motoru V12–1900 şimdi 1900 beygir gücünde


MAN’ın 100 fit üzeri yat aplikasyonları için geliştirilen 12 silindirli yeni V motoru V12–1900; 2.300 devirde 1.900 HP güç üretiyor. Geleneksel kompakt yapısı ve yepyeni tasarımı ile kendi sınıfında benzersiz 4 zamanlı dizel motor, MAN mühendisleri tarafından 30 metre ve üzeri lüks yatlar için özel olarak tasarlandı. Yeni V12–1900 için enjeksiyon ile soğutma sistemi yeniden dizayn edildi, blok parçaları optimize edilerek MAN V12–1800’e göre 100 beygirlik bir güç artışı yakalandı. Bu artış sağlanırken yakıt tüketimi de optimum noktada; küçük kardeşi 1800 HP gibi 190 g/kWh seviyesinde tutuldu.

2.139 mm uzunluk, 1,153 mm genişlik ve 1,265 mm yükseklik ile montaj ölçülerinde büyük avantajlar barındıran yeni V12–1900, makine dairesinde daha fazla çalışma alanı ve serbestlik bırakan kompakt dizaynı ile yat üreticileri ve sahiplerinin büyük beğenisini kazanıyor.
V12–1900’ün bir başka çok avantajlı özelliği ise; 1.900 beygirlik gücüne karşın, toplamda 2.365 kg’lık kuru ağırlık ile sahip olduğu hafifliği… Yeni V12–1900, her 1,24 kg. ağırlıktan 1 HP güç çıkarabilmesi ile de kendi alanında rakipsiz konumda.
Yeni V12–1900; 1.200 devirde ulaştığı 6.220 Nm’lik sabit maksimum tork değerini 2.100 devre kadar muhafaza ediyor. 24,2 litre hacimli yeni V12–1900, düşük devirlerden yüksek devirlere kadar olan geniş bir aralıkta yüksek güç üretme performansına sahip. Bu sayede V12–1900, bir taraftan güçlü ivmelenmesi ile rakiplerine göre önemli bir avantaj yakalarken diğer taraftan sıra dışı manevralara imkan sağlayarak keyifli sürüş ayrıcalıkları da yaratıyor.
Yeni V12–1900 tüm bu özellikleriyle MAN motor portföyü içerisinde en güçlü motor unvanını da taşıyor.  

MAN’ın yeni jenerasyon sıra 6 silindirli yat motoru: i6


MAN’ın en son jenerasyon sıra 6 silindirli motoru i6; 1.800 bar basınçta modern “common rail” enjeksiyon sistemi, geliştirilmiş ve performansı kanıtlanmış motor komponentleri ve gösterişli dizaynı ile fark yaratıyor.
Yeni i6, lüks yatlar, 55 fite (17 m) kadar trowler ve süratli balıkçı tekneleri için tasarlandı. Yeni i6, pazara sunulduğu 2007 yılından bu yana on-road ve off-road aplikasyonlarında başarı ile test edildi. 12.4 litre hacmindeki yeni i6, özellikle hafif hizmet sınıfı için i6–730 (537 kW/730 HP) ve i6–800 (588 kW/800 HP) olmak üzeri iki farklı güç sınıfında üretiliyor.
D2876 seri motorlardan üretilen eski R6–730 ve R6–800’lerin yerini alan yeni i6–730 ve i6–800, D2676 motoru baz alınarak marin aplikasyonlarına yönelik geliştirilmiş olup 1.800 bar basınca kadar modern “common rail” enjeksiyon sistemi ile donatılmıştır. Yeni i6, optimize edilmiş motor odası yanması sayesinde; bir taraftan düşük yakıt tüketimi ile ön plana çıkarken, diğer taraftan düşük titreşimi ile de yat sahiplerine konforlu seyir imkanı sağlıyor.
Yeni i6 tüm MAN motorlarının ortak özelliği olan geniş aralıkta sabit tork özelliğine de sahip: 537 kW gücündeki i6–730 1.300 ila 2.100 devir aralığında 2.450 Nm tork değeri üretirken; 588 kW gücündeki i6–800 de 1.400 ila 2.000 devir aralığında 2.700 Nm sabit tork değeri sağlamaktadır. Her iki motor tipinde de düşük devirlerde yüksek tork değerine ulaşan yeni i6, güçlü ivmelenmesi ile planing’e kadar geçen süreyi kısaltarak, yüksek hızlara çok daha kısa sürelerde ulaşılabilmesine olanak sağlıyor.


1.200 kg kuru ağırlığı ile yeni i6’da, her 1 kg ağırlıktan elde edilen güç değeri de geliştirildi.
Geliştirilmiş yağ karter dizaynı ile de ön plana çıkan yeni i6, son derece kompakt 1.800 mm uzunluk, 922 mm genişlik ve 1.103 mm yüksekliği ile gemi inşa mühendislerinin yaratacağı eserlere ilham kaynağı sağlayacak nitelikleri de barındırıyor.
MAN geliştirdiği yeni motorları ile lüks tekne üreticilerine 6 silindirli sıra motorların yanı sıra V8 ve V12 motorları ile 730 HP ile 1900 HP arasında çok geniş bir motor yelpazesi sunmuş oluyor. MAN, uluslararası emisyon standartlarına uyumu sürekli kılabilmek için Environmental Protection Agency (EPA) ve International Maritime Organization (IMO) ile düzenli olarak bilgi alışverişinde bulunuyor. Tüm yeni jenerasyon common rail motorlar, EPA Tier 3 emisyon standartlarına uygun şekilde üretiliyor.
Yeni nesil MAN motorlarında, altın ya da krom kaplama silindir kapakları da opsiyonel olarak müşterilerin beğenisine sunuluyor.
Tüm MAN hafif hizmet motorları %20’si tam yük olmak üzere yıllık 1.000 çalışma saati esasına göre dizayn ediliyor. MAN montaj sonrası nihai kontrol ve işletmeye alma gibi hizmetleri ile de, müşterilerine ilave katkılar sağlıyor. Ayrıca sipariş sırasında, motorların garanti sürelerinin 5 yıla kadar uzatma imkanı da sunulabiliyor.
 

 

Bu haber 3266 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Mercedes-Benz Türk, Dünya Şoförler Günü’nü Kutladı!... 11.12.2024
TPAO personel yönetmeliğinde değişikliğe gidildi... 11.12.2024
ABB, Engineering Software Steyr'e (ESS) yatırım yapıyor... 11.12.2024
#TekEldenUTTS İstasyon TİM ve TTO Montajları Hız Kesmeden Devam Ediyor!... 11.12.2024
Brisa’nın hızlı bakım servis zinciri Otopratik’ler, UTTS montajı yetkisi aldı... 11.12.2024
TPAO, yurt dışında 6 ülkede 15 proje yürütüyor... 11.12.2024
Türkiye’de Elektrikli Araç Devrimi Hızlanıyor... 11.12.2024
Petrol Ofisi, Tokat’ta ilk bp istasyonunun dönüşümünü gerçekleştirdi ... 11.12.2024
Frigo Nevnak’ın filosu Renault Trucks T520 ile verimliliğini artırıyor... 11.12.2024
Sanayi Sektörü, GES Yatırımları ile AB’nin ‘Sınırda Karbon Engeli’nin Mali Yükümlülüklerini Azaltabilir... 11.12.2024
Metalog’da verimlilikten taviz yok, 29 yeni Tırsan yatırımı... 11.12.2024
SEDAŞ’tan, Adapazarı’nın elektrik altyapısına 166 milyon TL yatırım... 11.12.2024
Elektrikli araçların konutlarda gerekli altyapı olmadan şarj edilmesi risk oluşturuyor... 11.12.2024
Petrol devlerinin karı bu yılın ocak-eylül döneminde yüzde 15,1 düştü... 11.12.2024
OPEC'in petrol üretimi kasım ayında günlük 104 bin varil arttı... 11.12.2024
ABD, 2025 için petrol fiyatı tahminini aşağı yönlü revize etti... 11.12.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.