Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları
Renault Trucks ve Solvay, Kompozit Malzeme Araştırmalarında İnovasyon Ödülünün sahibi oldu Güncelleme :15.03.2016Kompozit malzemeler sektöründeki en büyük uluslararası organizasyon olan JEC World 2016’da, alanındaki en iyi yenilikler ödüllendirildi. Renault Trucks ve ortağı Solvay, Otomotiv, yapısal malzemeler kategorisinde inovasyon ödülüne layık görüldü. Bu yenilik ödülü, sürücü kabininin önünde yer alan kesintisiz cam elyafı ile güçlendirilmiş kompozit termoplastikten üretilen modül için verildi.
8-10 Mart tarihleri arasında düzenlenen, uluslararası kompozit malzemeler organizasyonu JEC World 2016’da araştırmacılar, mühendisler ve üretici firmalar Paris’te bir araya geldi. Renault Trucks, ortağı Solvay (Fransa) ve tedarikçileri HBW Gubesch (Almanya), SIKA (İsviçre), Böllhoff’un (Fransa) da desteğiyle, sürücü kabinindeki parça için kesintisiz cam elyaf ile güçlendirilen kompozit termoplastikten yapılmış tasarımları ile, İnovasyon Ödülü’ne layık görüldü.
Havacılık gibi bir çok sektörde de kullanılan kompozit materyaller, çelikten daha hafif olmalarının yanı sıra çeliğin sağlamlığını da sunarak gerekli parçaların sayısını azaltıyor. Renault Trucks’ın çalışmaları, termoplastik reçineyi baz alan kompozit maddelere odaklanıyor. Renault Trucks Araştırma Direktörü Marc Lejeune konu ile ilgili açıklamasında; “Bu ödülü kazandığımız için çok mutluyuz çünkü doğru yönde ilerlediğimizin bir kanıtı oldu. Bu araştırmadaki kesintisiz cam elyafı ile desteklenen kompozit malzemelerin kullanımı, boyanmamış kabinleri çelik malzemeye oranla %25 daha hafif tutmamıza olanak tanıyacak. Bu önemli hafifleme de müşterilerimize yakıt ekonomisi ve daha yüksek yük kapasitesi olarak geri dönecek” dedi.
Renault Trucks mühendisleri, kabinlerin ön kısmı için yapısal parçalar geliştirme üzerine odaklanıyorlar. Marc Lejeune; “Bu parçalar oldukça önemli bir ağırlığı taşıyor ve gösterge paneli gibi çekicinin bir çok parçası da oraya bağlı. Dolayısıyla oldukça yüksek bir kuvvete maruz kalıyorlar” dedi. Bu nedenle parçanın tek başına tasarımından ayrı olarak mühendisler, parçaların üretiminden önce çarpışma testinde, geri tepme, elastikiyet ve dayanıklılık testleri üzerinde çalışıyorlar.
Marc Lejeune açıklamasında; "Şu anda çalışmalarımız araştırma aşamasında. Üretim yapmak için daha birçok aşamadan geçmemiz gerekse de kesintisiz cam elyafı ile kompozit malzemeler, sağladıkları ağırlık tasarrufu açısından araştırmalarımızda ideal çözüme ulaştığımızı gösteriyor” dedi.
Bu haber 2948 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar |
Zorlu Holding’ten açıklama... 02.03.2025 |
2024 yılını güçlü bir performansla kapatan Naturelgaz, temettü kararını açıkladı ... 01.03.2025 |
Petrol Ofisi, “İste Olsun” mottosunda bayileri ile Antalya’da bir araya geldi ... 01.03.2025 |
AB, elektrikli araç talebini artırmak için harekete geçiyor... 01.03.2025 |
ODAŞ, DEİK Webinar’ında Özbekistan yatırımını anlattı... 28.02.2025 |
2024’ün Hızlı Büyüyen Markası Aytemiz, Bayileriyle Bir Araya Gelerek “Güçlü Gelecek, Birlikte Gelecek” Dedi ... 28.02.2025 |
TORA olarak, tüm Türkiye'de Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) montajlarımıza devam ediyoruz!... 28.02.2025 |
Karsan İtalya’nın Campania Bölgesinde Toplu Ulaşımı Elektriklendirecek!... 28.02.2025 |
Ford Türkiye’den Sıra Dışı Ford Evreninde Sıra Dışı Bir Etkinlik... 28.02.2025 |
Türkiye’nin Elektrikli Araç Fuarı “Go Green Türkiye” Mayıs’ta Kapılarını Açıyor! ... 28.02.2025 |
En Yakıt Seyahat Özgürlüğünü İstanbul-İzmir Otoyolu'na Taşıdı... 28.02.2025 |
Volvo Trucks, Sürdürülebilirliği Bir Yaşam Biçimi Olarak Değerlendiriyor!... 28.02.2025 |
Shell, Madeni Yağlar Stratejilerini Türkiye’deki Distribütörleriyle Paylaştı... 28.02.2025 |
Türkiye'nin petrol ithalatı geçen yıl aralıkta yüzde 3,4 azaldı... 28.02.2025 |
LPG ithalatı geçen yıl aralıkta yıllık bazda yüzde 29,9 azaldı... 28.02.2025 |
Doğal gazda mart tarifesinde değişikliğe gidilmedi... 28.02.2025 |
ZF’den otobüs ve raylı sistemler için yenilikçi çözümler... 28.02.2025 |
|
|