Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Yeni Renault Trucks T: Düşük Tüketim, Yüksek Taşıma Kapasitesi

Güncelleme :24.03.2016

Renault Trucks T, lansmanının ardından üç sene olmadan kullanıcıları için daha da az işletim maliyetleri sağlamak üzere 2016 versiyonu ile sunuluyor. T serisinin 2016 versiyonu, şaside ve güç aktarma organlarındaki yenilikler ile hem yakıt tüketimini ekstra %2 oranında azaltıyor hem de taşıma kapasitesini 114 kg arttırıyor. Bu yeniliklerin yanı sıra GPS ile öngörülü bir sürüş kontrol sistemi olan Optivision da kullanıcılara sunuluyor.

 

2013 yılında lansmanı yapılan Renault Trucks T, 2015’te Uluslararası En iyi Çekici (International Truck of the Year 2015) seçilmişti. Renault Trucks, T serisi ile sağladığı verimliliği bir üst seviyeye çıkarmayı hedefleyerek şimdi 2016 versiyonunu pazara sunuyor. T 2016 versiyonu ile Renault Trucks, sunduğu nakliye çözümlerini daha da genişletiyor. İyileştirilmiş yük kapasitesi, daha etkili çalışan motorlar ve yakıt tüketiminde en son yeniliklerden faydalanan hizmetler ile Renault Trucks, kazançlı çözümler için yeni bir adım daha atıyor.

Renault Trucks Uzun Yol Araçlar Müdürü Sophie Rivière konu ile ilgili olarak; “Müşterilerden aldığımız geri bildirimler, bize T’nin yakıt verimliliği ve sürüş kalitesi bakımından olağanüstü bir performans sunduğunu gösteriyor. 2016 versiyonu ile müşterilerimizin işletim maliyetlerinde daha tasarruflu olmalarını sağlamak için üç noktaya odaklandık: yakıt tüketimini azaltmak için araç aerodinamiklerinin iyileştirilmesi, taşıma kapasitesinin arttırılması için ağırlığın azaltılması ve GPS navigasyon sistemi ile çevre dostu sürüşün teşvik edilmesi” dedi.

Yüzde 2 ekstra tasarruf

Aerodinamiklerin iyileştirilmesi sonucunda T 2016, tamponun altında opsiyonel bir spoyler sunuyor. Sophie Rivière açıklamasında; “Bu spoyler, aracın altından geçen hava akımını daha iyi yönlendirerek, yakıt tüketimini arttırma potansiyeline sahip olan aerodinami bozulmasını azaltıyor. Dahası, yeni T metal yapı içermeyen daha hafif bir tavan deflektörü sunarak aracın havayı daha iyi delebilmesini sağlıyor” diyor. Bu versiyona bağlı olarak müşteriler, şu anki araca kıyasla ekstra %2 tasarruf daha elde edebiliyor.

114 kg ekstra yük taşıma kapasitesi
Şaside ise ağırlıkta tasarruf büyük bir öncelik haline geldi. Birkaç bileşen tekrardan tasarlanarak veya daha hafif hale getirilerek, müşterinin taşıma kapasitesi arttırıldı. Yeni tahrik şaftı ve havalı süspansiyondaki iyileştirmeler aracın ağırlığını birkaç kilo daha azalttı. Sophie Rivière konu hakkında; “Ağırlığa olan yaklaşımımız, aerodinamikler için benimsediğimiz yaklaşım ile büyük benzerlik gösteriyor. Ağırlığın azaltılmasında adım adım ilerlenerek önemli bir genel sonuç elde edildi. Müşterilere 114 kg gibi bir ekstra yük taşıma kapasitesi sunulması ile çalışmalarımız sonuçlarını verdi” diyor.

DTI 11 ve DTI 13 motorlar da iyileştirmeden geçirilerek yanma performansı arttırıldı ve dolayısıyla yakıt tüketimi de azaldı. Tüm motorlar, 31 Aralık 2016 tarihinde zorunlu hale gelecek olan Euro 6c standartları ile uyumlu olarak sunuluyor.

Çekicide yapılan iyileştirmelere ek olarak Renault Trucks, yakıt tüketimini azaltmak amacıyla bazı hizmet paketleri de sunuyor. Bu hizmetler, GPS ile bağlantılı çalışan öngörülü bir sürüş kontrol sistemi olan Optivision’u da içeriyor. Bu özellik ile vites geçişleri, ivmelenme ve aracın hız stratejisi, takip edilen yol ile uyumlu olacak şekilde ayarlanabiliyor. Sophie Rivière açıklamasında; “Örneğin; yokuş aşağı bir yola geldiğinizde sistem, çekicinin ataletini azami derecede kullanıyor. Yokuşun en doruk noktasına ulaştığınızda ise ardından yokuş aşağı bir yolun geldiğini bildiği için sistem, en yüksek ve en ekonomik viteste kalıyor” dedi. Sistem, her yolculukta takip edilen rotayı sadece bir çekicide değil, aynı yolu izlemiş olan tüm Optivision’lu araçlarda kaydediyor. Böylelikle çekici o rotayı ilk defa izlese bile, eğer söz konusu rota geçmişte başka bir Optivision’la donatılmış araç tarafından kullanıldıysa sistem, bunu algılıyor ve yakıt ekonomisi sunuyor. Fuel Eco paketini (güç önleme modu, ekonomik cruise kontrollü Optiroll serbest sürüş modu kontrolü, devreden çıkarılabilir hava kompresörü, değişken akışlı direksiyon pompası ve otomatik motor durdurma) Optivison ile birleştiren Fuel Eco+ paketi ile nakliyeciler, bu çekicilerin yakıt tüketiminde %5’e varan oranda tasarruf sağlayabiliyor.
 

 

Bu haber 2928 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Alper Kalaycı: “Yerli Enerjiyi İthal Ekipmanla Üretmeyelim”... 04.12.2024
ŞA-RA Enerji’den Konya Çevre Yolunda Güvenliği Artıracak Çelik Otokorkuluk Projesi... 04.12.2024
Aytaç’ın Güneş Enerjisi Santrali, Yıldız Holding’in Yeşil Dönüşümüne Güç Katacak ... 03.12.2024
Brent petrolün varili 72,04 dolar... 03.12.2024
TURKCHEM 13 Bin 897 Sektörel Ziyaretçi Ağırladı... 03.12.2024
Henkel büyüme ivmesini devam ettirdi ... 03.12.2024
ODAŞ’ın Gönüllülük Hareketine Toplumsal Fayda Ödülü... 03.12.2024
Entek Elektrik, 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayınladı... 03.12.2024
YEKA RES-2’nin ikinci santrali işletmeye geçti... 03.12.2024
Eyüp Lojistik YKB. Eyüp Bartık, Gaziantep Üniversitesi’nde Öğrencilerle Buluştu... 03.12.2024
Türkiye EN-VERİM 100 Araştırması Sonuçlandı... 03.12.2024
Enerji depolama yatırımlarının 2025'te hızlanması bekleniyor... 03.12.2024
Mercedes-Benz Otomotiv’in yeni eğitim merkezinden yılda 500’den fazla kişi yararlanacak... 03.12.2024
Renault Trucks E-Tech T, 2025'ten itibaren 600 km menzil ile sunuluyor... 03.12.2024
HESİAD Başkanı Elvan Tuğsuz Güven “2035’e Kadar 11 GW Yeni HES Kurabiliriz!”... 03.12.2024
Türkiye pistlerinin yeni şampiyonları: TEXACO Team AMS ve genç yetenek Zekai Özen... 03.12.2024
“Geleceğe Yeşil Işık Yak” Projesi’nde Yeni Dönem: İlk Durak Nevşehir!... 03.12.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.