Haberler > Akaryakıt Başlıkları
Demirören Holding, Total bayileri ve çalışanlarıyla yeni döneme ilişkin hedeflerini paylaştı Güncelleme :09.06.2016Total’in Türkiye’deki akaryakıt operasyonlarını devralan Demirören Holding, Total bayileri ve çalışanlarıyla bir araya gelerek yeni döneme ilişkin hedeflerini paylaştı. Düzenlenen toplantıya, Demirören Ailesi ve holding yöneticileri katıldı
Dünyanın 5’inci büyük petrol şirketi olan Total’in Türkiye’deki akaryakıt istasyonlarının yanı sıra ticari satış, tedarik ve lojistik varlıklarının tamamını satın alan Demirören Holding, satış sürecinin tamamlanmasının ardından ilk kez bayiler ve Total çalışanlarıyla bir araya geldi.
Demirören Ailesi ve Demirören Holding yöneticilerinin Total bayileriyle bir araya geldiği tanışma toplantısı 3 Haziran’da İstanbul Ceylan Intercontinental Oteli’nde gerçekleştirildi. Etkinliğe Demirören Holding Yönetim Kurulu Başkanı Erdoğan Demirören, Demirören Holding Yönetim Kurulu Başkan YardımcısıYıldırım Demirören Demirören Holding Yönetim Kurulu Üyesi Meltem Demirören Oktay bizzat katıldı.
‘Ailemize hoş geldiniz’
Demirören Holding Yönetim Kurulu Başkanı Erdoğan Demirören, Bayi Tanışma Toplantısı için özel olarak hazırlanan ve Demirören Holding’in başarılarla dolu 60 yıllık hikâyesinin anlatıldığı kurumsal filmin gösterilmesinin ardından tüm katılımcılara hitaben hoş geldiniz konuşması yaptı.
Konuşmasında öncelikle aile üyelerini bayilere tanıtan Erdoğan Demirören, aile kavramının önemine vurgu yaparak Total bayilerinin de artık ailelerinin bir parçası olduğunu ve gelecekte birlikte elde edecekleri başarılardan duyduğu heyecanı ifade etti. Hayatı boyunca çalışanlarına bir telefon uzaklığında olduğunu vurgulayan Erdoğan Demirören, isteyen her bayinin, istediği zaman kendisine ulaşabileceğine de dikkat çekti.
‘Prensiplerden şaşmadık’
Demirören Holding Başkan Yardımcısı Yıldırım Demirören ise, yaptığı konuşmada grubun devam etmekte olan faaliyetleri ve ileriye dönük hedefleri hakkında bilgiler verdi. Yüzde 100 yerli sermayeli bir aile şirketi olduklarını ifade eden Yıldırım Demirören, tamamen yerli sermayeli olmaktan her zaman gurur duyduklarını, çünkü bu ülkenin insanlarının potansiyeline her zaman inandıklarını ve yıllar boyunca şartlar ne olursa olsun bu prensiplerinden şaşmadan yollarına devam ettiklerini belirtti.
Yıldırım Demirören, nisan ayında gerçekleştirdikleri 250 milyon euro’luk satın alımla Türkiye ekonomisinde 2015-2016 döneminin en büyük üçüncü alımını gerçekleştirdiklerinin altını çizerken, bunu bayilere, şirketin çalışanlarına, üst yönetim kadrolarına ve bu ülkenin ekonomisine duydukları güvenle yaptıklarını söyledi.
Pazardaki payını yukarı taşıyacak
Demirören Holding’in devralmasından sonra hedeflerini daha da ileriye taşıyan Total Türkiye, perakende satışlarda yüzde 6.1 olan pazar payını, yıl sonuna kadar 6.3’e çıkarmayı, 2017 sonuna kadar da yüzde 1 artırmayı hedefliyor.
1992 yılından bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren Total Türkiye, halen 452 istasyonluk dağıtım ağını 2017 yılı sonuna kadar 550’ye çıkarmak amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. Şirket, Rekabet Kurumu kararları uyarınca sözleşmesi biten 101 bayisiyle yeniden anlaşma sağlarken, 53 adet de istasyon transferi gerçekleştirdi. Total İstasyonlar Direktörü Mustafa Akgül'ün verdiği bilgiye göre zorlu piyasa koşulları ve fiyat rekabetine rağmen Total Türkiye, 2015 yılında istasyon başına satış ortalamasını yüzde 8 artırmayı başardı. Bu yıl da şirket, aynı oranı yakalamayı hedefliyor.
Geçen yıl, 2014 yılına kıyasla akaryakıt satışlarında yüzde 20, otogaz satışlarındaysa yüzde 7 büyüme kaydeden Total Türkiye, 2016 yılının ilk 4 ayında da, geçen yılın aynı dönemine göre akaryakıt satışlarını yüzde 10, otogaz satışlarını ise yüzde 7 büyüttü.
Bununla birlikte Total Türkiye, pazarlama sektörünün önde gelen yayın organlarından biri tarafından “2015’te akaryakıt kategorisinde marka algısını en çok yükselten kurum” seçildi.
Yatırımların devamı gelecek
Total İstasyonlar Direktörü Mustafa Akgül, etkinlikte yaptığı konuşmada, şirketin mevcut durumundan ve yürümekte olan projelerden bahsetti. Müşterilere sundukları ve araçtan inmeksizin ödeme yapma kolaylığı getiren “Mobil Ödeme sistemi”, istasyonlarda yer alan kaliteli ve güvenli alışveriş imkanı sağlayan “Bonjour” marketleri gibi hizmetleri anlatan Akgül, bunların yanı sıra doğa dostu deterjanlar kullanan ve yüzde 80 su geri dönüşüm sistemine sahip “Total Wash” araç yıkama alanlarıyla da bugüne kadar çok olumlu geri dönüşler aldıklarını ifade etti.
Türkiye’deki ilk sürekli banka işbirliği olan, akaryakıt alımında yüzde 5 indirim sağlayan “TEB Total Kart”ın çok başarılı bir uygulama olduğunu söyleyen Akgül, sadakat programları olan “Club Total” kartıyla da yılda 15 kampanya yaptıklarını, yaklaşık 1 milyon 280 bin üyeye ulaştıklarını hatırlatırken, bu sayının her geçen gün artmaya devam ettiğini belirtti.
Son dönemde gerçekleştirdikleri bayi transfer ve sıfırdan inşa yanı sıra 2016 ile 2017 yıllarına ilişkin planlama ve hedefleri paylaşan Akgül, “Demirören Holding’in gücüyle 2017 yılı sonuna kadar istasyon sayısını 550’ye çıkarmayı, pazar payında ilk 4’e, müşteri memnuniyetinde de ilk 3’e girmeyi, satışları yüzde 25 artırmayı hedefliyoruz” dedi.
‘Akademili çalışan’ fabrikası
“Total Akademi” aracılığıyla 2015 yılı da dahil olmak üzere bugüne kadar 152’si yönetici, 3 bin 214’ü saha personeli olmak üzere toplam 3 bin 366 istasyon çalışanına koçluk yapan ve bilgilendiren Total Türkiye, ayrıca kaliteli ürünleri farklı hizmet anlayışıyla buluşturmak amacıyla “Kalite Kulübü” uygulamasını da sürdürüyor.
Kalite Kulübü çerçevesinde Total, her sorumluluk ve görev tanımına göre ayrı ayrı hazırlanan eğitim modüllerini, tüm Türkiye’yi dolaşarak sürekli güncellenmiş eğitim kitleriyle Total çalışanlarına sunuyor. Tüm bu çalışmaların sonucunda, istasyonlarda müşterilere sunulan hizmetler, ayrıca “Gizli Müşteri Memnuniyeti Anketi” gibi uygulamalarla kontrol edilmekte. Total, 2013 yılında sektöründe ISO 10002 “Müşteri Memnuniyeti - Müşteri Şikâyetlerinin Ele Alınması” sertifikalarını aynı anda alan ilk ve tek firma oldu.
Bu haber 4987 kere okunmuştur.
|
|