Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

Kurumsal Sosyal Sorumluluk’un Öncüsü Nurten Öztürk’e “Yaşam Boyu Onur Ödülü”

Güncelleme :10.11.2016

MediaCat ve Advertising Age işbirliğiyle Türkiye’de bu yıl 4’üncüsü düzenlenen..Kurumsal Sosyal Sorumluluk’un Öncüsü Nurten Öztürk’e “Yaşam Boyu Onur Ödülü” verildi

Türkiye’de ‘Kurumsal Sosyal Sorumluluk’ konusunda öncü kimliğiyle tanınan ve ‘OPET Bilinçli Toplum Projeleri’nin lideri OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, iş dünyasında elde ettikleri başarılarla adından söz ettiren kadınları bir araya getiren ‘Women to Watch’ platformu tarafından sürdürülebilir sosyal sorumluluk projeleri ile fark yarattığı için “Yaşam Boyu Onur Ödülü”ne layık bulundu.
 
MediaCat ve Advertising Age işbirliğiyle Türkiye’de bu yıl 4’üncüsü düzenlenen ‘Women to Watch – Fark Yaratan Kadınlar 2016’ Ödül Töreni, 9 Kasım tarihinde Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleşiyor. Organizasyon kapsamında her biri alanında bir marka haline gelen ‘OPET Bilinçli Toplum Projeleri’nin lideri OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, sosyal sorumluluk projeleri ile fark yarattığı için “Yaşam Boyu Onur Ödülü”ne layık bulundu. Organizasyon komitesi tarafından Öztürk’ün liderliğini üstlendiği başarılı ve istikrarlı sosyal sorumluluk projeleriyle topluma örnek olması, ana görevi dışında projeler yaratıp markasına ait iş gücünü kanalize ederek toplumda fark yaratması ve topluma cesaret aşılaması nedeniyle bu ödüle layık görüldüğünü belirtildi.
 
 
Ödülünü Gazeteci Vahap Munyar’dan alan OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, törende yaptığı konuşmada, toplumsal fayda yaratmanın en önemli görevleri arasında olduğunu söyledi. OPET’in kurum kültürü doğrultusunda sosyal sorumluluk projelerine odaklandıklarını belirten Öztürk, bu ödüle layık görülmekten duyduğu onur ve gururu dile getirdi ve şöyle devam etti: “Her şeyden önce bu ülkenin ve insanının en iyiyi hak ettiğine inanıyorum ve bir birey olarak ülkeme, insanımıza emek verenlere, bize değer verenlere karşı görev ve sorumluluklarımız olduğunu düşünüyorum. . Ticari faaliyet gösteren bir şirket olmamıza rağmen içinde bulunduğum hiçbir işte ticari düşünmedim. İmza attığım tüm sosyal sorumluluk projeleri toplumu kucaklayan, ihtiyaçların çözümüne yönelik, insanların yaşamını kolaylaştıran hem geçmişe, hem şu ana hem de geleceğe yönelik projeler oldu. Ve bugüne kadar birçok ödüle layık görüldüm. Ancak bugün burada şahsımı sonsuz onurlandırdığınız bu ödül, boşa geçmemiş bir ömür demek benim için... Bundan sonraki yaşamımda, bu ödülü hak etmek için daha da çok çalışacağım.
 
 
“BU DÜNYADA BİR İZ BIRAKABİLECEĞİM İÇİN MUTLULUK DUYUYORUM”
 
 
Öztürk, konuşmasının devamında liderliğini üstlendiği sosyal sorumluluk projelerine ilişkin şu bilgileri verdi: “3 yıldır paydaşlarımızla birlikte yürüttüğümüz ‘Trafik Dedektifleri Projesi’ ile Türkiye’nin 81 ilindeki okullarda 2 milyon 500 bini aşkın öğrenciyi ‘trafik güvenliği’ konusunda eğittik ve aileleriyle birlikte trafik bilinci aşıladık. Bu yıl projemizi genişleterek, kazalara karşı emniyet kemerinin önemini hatırlatmak için “Yaşam Kemeri” projemizi başlattık. Hedefimiz, bugün yüzde 47 olan kemer kullanma oranını, bir yıl içinde yüzde 70’lere çıkarılabilmek. 16 yıldır yürüttüğümüz ‘Temiz Tuvalet Kampanyası’ ile Türkiye’de hijyen bilincini yerleştirmek için çalıştık. Kendi istasyonlarımızdan başlayarak, tuvalet temizliği ve hijyenini yaygınlaştırdık ve kalıcı hale getirmeyi başardık. ‘Tarihe Saygı Projesi’ ile Gelibolu Yarımadası’nın doğal dokusunu koruyarak, çağdaş bir görünüme kavuşması için, bölgeye yarışır bir düzenleme yaptık. Bilinçli toplum yaratma hedefiyle, Anadolu’daki köylerin kendi kendine yetmesi, tarihi, coğrafi ve kültürel potansiyelinin değerlendirilmesi, eğitim düzeyinin yükseltilmesi ve çevre bilincinin gelişmesi için ‘Örnek Köy’ler oluşturduk. ‘Yeşil Yol Projesi’ ile de istasyon giriş ve çıkışlarında, bulvarlarda, karayolları üzerinde yaklaşık 700 bin adet bitki dikimi yaparak; istasyonlarımızı ve çevresini, şehir merkezlerindeki park ve bulvarları yeşillendirdik, OPET ormanları kurduk. Birey olarak, kurum ve kuruluşlar olarak, toplum olarak üzerimize düşen görev ve sorumlulukların bilinciyle OPET adına kurgulayıp, uygulamaya koyduğum tüm sosyal sorumluluk projeleri toplumsal sorunlara ve ihtiyaçlara cevap verir niteliktedir. Sahip olduğumuz değerleri koruyup, geliştirerek çağın ötesine geçmek varken bir yerlerde takılıp kalmanın hüznünü duyarım. Bu nedenle sürekli geleceğe dönük projeler geliştirmeye ve bu dünyada iz bırakmaya çalışıyorum. Çünkü her insanın dünyaya gelirken bir amacı ve yaratacakları olduğunu düşünüyorum.”
 
 
WOMEN TO WATCH HAKKINDA:
 
 
Dünyanın en büyük marka ve pazarlama yayını Advertising Age tarafından 1997 yılından bu yana düzenlenen Women to Watch; marka, pazarlama, reklam ve medya dünyası başta olmak üzere iş dünyasındaki fark yaratan kadınları onurlandırmak ve başarılarına bir kez daha dikkat çekmek üzere yapılan bir ödül organizasyonu. Amacı, iş dünyasında yaratıcılıkları ve yarattıkları fark vesilesiyle öne çıkan kadınlardan meydana gelen global bir network oluşturmak. Bu seremoni ABD ve Türkiye’nin yanı sıra Çin, Brezilya, İngiltere, Kolombiya ve Arjantin’de de düzenleniyor. Women to Watch listesinde yer alan isimlerin belirlenmesinde herhangi bir başvuru söz konusu tutulmuyor. Belirlenen kriterler çerçevesinde MediaCat tarafından titiz bir takip ve incelemeyle seçilen isimler Advertising Age yöneticilerine onayı ve değerlendirmesiyle ödüle layık bulunuyor.
 
  OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, bu yıl Türkiye’de dördüncüsü düzenlenen ‘Women to Watch-Fark Yaratan Kadınlar 2016’ kapsamında Türkiye’nin fark yaratan 11 kadın liderinden biri olarak belirlendi. Aynı zamanda ‘Yaşam Boyu Onur Ödülü’ne layık görüldü.
 
  Değerlendirmede ele alınan kriterler ise şöyle:
• Yeni ve heyecan yaratan bir marka/kategori yaratarak ve tutundurarak iş dünyasına zenginlik katmak.

• Attığı adım ve aldığı kararlarla global seviyede liderlik özellikleri sergilemek, uluslararası platformlarda ses getirmek.

• Yaratıcılıklarıyla ve yarattıkları değerlerle medya dünyamıza, reklam ve pazarlama endüstrisine yeni kaynaklar sağlamak.

• Üstlendiği başarılı ve istikrarlı sosyal sorumluluk projeleriyle topluma örnek olmak.

• Ülke genelinde ya da firma/marka özelinde bir krizi başarıyla yönetmek ve/veya yaratıcı çözümlerle aşmak.

• İstanbul'u bir dünya merkezi haline getirerek buradan, şirketlerinin dünyadaki birçok ülkesindeki operasyonlarını başarıyla yürütmek.

• Ana görevi dışında projeler yaratıp/üstlenip şahsi ve markasına ait kaynakları bu projeye kanalize ederek toplumda fark yaratmak, topluma cesaret aşılamak.

• Demografik olarak erkek egemen bir sektörde sivrilmiş olmak.

Bu haber 3389 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Aksigorta’dan Brisa’nın Lassa ve Bridgestone markalarında geçerli 250 TL indirim fırsatı... 26.12.2024
Brent petrolün varil fiyatı 73,26 dolar... 26.12.2024
Enerji piyasalarında uygulanacak idari para cezalarında artış... 26.12.2024
Vestel’in ürettiği şarj istasyonlarında Plug&Charge dönemi başladı... 26.12.2024
Aytemiz Vaay 4. Yılını Dört Dörtlük Bir Kampanya ile Kutluyor!... 26.12.2024
Petrol hakkına müteallik karar... 26.12.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.