Haber Ekonomi


Haberler > Elektrik Başlıkları

İstanbul’da kış bastırmadan BEDAŞ’ın 1.289 personeli sahaya indi

Güncelleme :23.11.2016

İstanbul’da kış yüzünü göstermeden Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş. soğuk havalarda enerji sisteminde artan yük ve olası arızalara karşı önlemini aldı. Yer altı ve yerüstü hatların yüzde 76’sının taraması tamamlandı. 1.289 çalışan olası arızalara anında müdahale etmek üzere sahada görevlendirildi. BEDAŞ Genel Müdürü Mehmet İslamoğlu, “Sert hava koşulları nedeniyle yaşanabilecek arızalara karşı ekiplerimiz aralıksız görev yapıyor” diye konuştu.

İstanbul Avrupa Yakası’nda 4.7 milyon aboneye hizmet veren Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş. (BEDAŞ) kış bastırmadan tüketim artışı nedeniyle artan yük ve olası arızalara karşı tedbirini aldı. BEDAŞ, 1.289 çalışanını arızalara anında müdahale etmek üzere 7/24 çalışma prensibi ile sahada görevlendirirken, kış şartlarına özel koruyucu malzemeleri artırdı. Kış hazırlıkları kapsamında yer altı ve yerüstü hatların yüzde 76’sının taraması tamamlanırken, önleyici bakım çalışmaları kapsamında 13 bin 319 trafo merkezinde de termal kamera ve kısmı deşarj cihazlar ile rutin taramaların yapılmasına devam ediliyor. BEDAŞ, tarama işlemlerine paralel olarak dağıtım şebekesinin yüzde 70’inde de bakım çalışmalarını tamamladı. Yapılan bakım çalışmaları ile 2016 yılı başından itibaren trafo arızalarında yüzde 75 iyileşme sağlandı.

KIŞ AYLARINDA SİSTEMİN YÜKÜ ARTIYOR

Kış aylarında ilkbahara kıyasla yüzde 26’lık yük artışı yaşandığını söyleyen BEDAŞ Genel Müdürü Mehmet İslamoğlu, “Hava koşulları nedeniyle yaşanabilecek arızalara karşı ekiplerimiz aralıksız görev yapıyor. Kış şartlarına karşı aldığımız önlemlerin yanı sıra, tüketicilerimize kesintisiz dağıtım hizmeti vermek için planlı bakım çalışmalarımız ve yatırımlarımız da sürüyor. Türkiye’nin en büyük dağıtım şirketi olarak, İstanbul’un Avrupa yakasındaki 22 bölgede, 3.573 km² alanda, yaklaşık 4,7 milyon aboneye, 25 milyar kWh elektrik dağıtımı yapıyoruz. 1.289 saha çalışanımız ve 129 aracımız arızalara anında müdahale ederek müşteri memnuniyetimizi sağlıyor” dedi.

ŞEBEKEYE 1.2 MİLYAR LİRALIK YATIRIM YAPILACAK

Yıl geneline bakıldığında arızaların yüzde 30’unun kış aylarında olduğuna dikkat çeken İslamoğlu açıklamasında şu bilgileri de verdi: “Kış koşulları ile birlikte altyapının eskimesi, deformasyonu ve aşırı tüketimi sonucu oluşabilecek arızalara yönelik hazırlıklarımızı yaptık. Havai hatların yoğun olduğu bölgelerde, hava şartlarına hassas olmaları nedeniyle arıza risk oranı daha yüksek. Bu nedenle, BEDAŞ mülkiyetindeki tüm transformatörlerin yüklerinin gerçek zamanlı olarak uzaktan izlenmesini de sağladık. Yatırım çalışmaları ile ekonomik ömrünü tamamlamış ve kapasite artışı gerektiren tesislerde iyileştirme çalışmaları yaptık. İyileştirme çalışmalarının yanı sıra, arızaların en hızlı şekilde tespit edilebilmesi için en son teknolojilere (SCADA, ERP, OMS, DMS) de yatırımlarımızı yapıyoruz. 2011-2015 yıllarında 625,5 milyon TL yatırım yapan BEDAŞ, önümüzdeki beş yılda da 1,5 milyar TL yatırım yapacak. Bu yatırımın 1 milyar 230 milyon TL’si doğrudan şebeke yatırımı olacak. BEDAŞ’ın 2016 yatırım bütçesi de 341 milyon TL olarak belirlendi. Bunun yüzde 69’unu, yani 235 milyon TL’lik kısmını şebeke yatırımı oluşturuyor.”

METEOROLOJİDEN GELEN UYARILARA GÖRE ÖNLEMLER ARTIRILIYOR

Yüzde 77 oran ile Türkiye’nin en yüksek yeraltı hattına sahip dağıtım şirketi olan BEDAŞ’ın 35.300 km’lik yeraltı hattı, oluşabilecek arızaları önceden tespit eden ileri teknoloji cihazlar (VLF, PD) ile test ediliyor. BEDAŞ, rutin bakım çalışmaları ve kış hazırlıklarının yanısıra meteorolojiden gelen olası fırtına, yoğun kar yağışı gibi uyarılar doğrultusunda da bir dizi önlem alıyor. Sert hava koşullarına dair uyarı yapılması halinde BEDAŞ, kış şartlarına özel olarak kullanılan koruyucu malzemeleri (kimyasal izolasyon malzemesi, izole klemens, trafo bara koruma malzemesi, iletken koruyucu malzemesi vb.) artırarak oluşabilecek çevresel etkileri azaltırken planlı yatırım ve bakım çalışmaları kapsamında yaptığı kesintileri azaltıyor ya da askıya alıyor. BEDAŞ, bu bakım çalışmalarında görev alan ekipleri arıza çalışmalarına destek vermeleri için de yönlendiriyor.

 

 

Bu haber 3588 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Elektrikli araç şarj soket sayısı mayısta yüzde 4 arttı... 01.07.2025
Osmangazi Köprüsü 9 yılda 108 milyar liralık tasarruf sağladı... 01.07.2025
TP Petrol Dağıtım A.Ş.'den Yönetimsel Değişiklik Açıklaması... 01.07.2025
Atlas Copco, elektrikli araç batarya montajında zorluklara karşı dozajlama çözümleri sunuyor... 01.07.2025
Binalarda enerji verimliliğinde yeni dönem başladı... 01.07.2025
TotalEnergies İstasyonları ve Akbank’tan chip-para kampanyası... 01.07.2025
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Türkiye’nin en çok ihracat yapan 2’inci şirketi oldu... 01.07.2025
Madencilik, Çevre ve Tarım Arasında Siyaset Üstü Bir Denge Arayışı... 01.07.2025
CALL Energy ile hedef 1.000 MW’lık yatırım... 01.07.2025
GÜRİŞ Holding Son İki Yılda 674 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesine İmza Attı... 01.07.2025
Shell Filo Çözümleri’nden Türkiye’de Bir İlk: Shell Filo Yıkama Kartı... 01.07.2025
ATSO ve CK Enerji Akdeniz Elektrik’ten, Antalya’nın enerjisi için stratejik buluşma... 01.07.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.