Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

EPGİS’ten TESK’e sert tepki: “Akaryakıt sektörünü batıracaksınız!”

Güncelleme :18.05.2017

Enerji Petrol Gaz İkmal İstasyonları İşveren Sendikası’nın (EPGİS) Başkanı Fesih Aktaş, akaryakıtta tavan fiyat uygulamasına dönülmesini isteyen TESK Başkanı Bendevi Palandöken'e bu sözlerle yanıt verdi: "Şahsınız ya da danışmanlarınızın, fiyatların sadece uluslararası ham petrol fiyatlarına göre belirlendiğini düşünmesi, bu fiyatlarda indirim olduğunda pompa fiyatında da indirim olması gerektiğini düşünmeniz, konuya ne kadar uzak olduğunuzu göstermektedir. Eğer akaryakıt fiyatlarından şikayetçi iseniz, sorunun gerçekten çözülmesi için, fiyatlar üstündeki ağır ÖTV ve ÖTV den dahi alınan KDV’nin indirilmesi talebinde bulunabilirsiniz.”

 

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Başkanı Bendevi Palandöken’in akaryakıtta tavan fiyat uygulamasına dönülmesiyle ilgili açıklaması, iki yüz binden fazla insana istihdam sağlayan akaryakıt sektöründe infial meydana getirdi. Türkiye’de akaryakıt fiyatlarının EPDK tarafından uygulanan metodoloji çerçevesinde; ürün fiyatı (rafineri çıkış veya ithal ürün fiyatı) + ÖTV + dağıtıcı + bayi kârı ile Katma Değer Vergisi’nin toplamından meydana geldiğini hatırlatan  EPGİS Başkanı Fesih Aktaş’ın yaptığı açıklamada şu görüşlere yer verildi:

Sayın Palandöken “Akaryakıt fiyatlarında meydana gelen artışlara ilişkin olarak 17 Mayıs 2017  tarihinde yaptığınız basın açıklamasını sizin açıklama klasiğiniz olduğu halde yine de şaşırarak okumuş bulunmaktayım.

Açıklamanızda Fiyat artışlarının gereksizliğinden dem vurup olayı TAVAN fiyat uygulamasına bağlamış bulunmaktasınız. Ülkemizdeki fiyat oluşum mekanizmasının nasıl çalıştığını anlamamakta ısrarcılığınız, tüm Türkiye’yi şaşırtmaktadır. Veya belki de anlamamak işinize gelmektedir.
Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, akaryakıt fiyatlarının oluşumunda akaryakıt bayilerinin en küçük bir iradesi, katkısı, müdahalesi ya da söz hakkı bulunmamaktadır.
Ülkemizdeki pompa satış fiyatları, EPDK tarafından uygulanan fiyat metodolojisi çerçevesinde; ürün fiyatı (rafineri veya ithal ürün fiyatı),  ÖTV, dağıtıcı + bayi kârı ile Katma Değer Vergisi’nin toplamından meydana gelmektedir.
Rafineri fiyatı, ham petrol ve döviz kuruna bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. ÖTV ise maktu yani sabit bir rakamdan oluşmaktadır. Dağıtım şirketi ve bayi kârı da EPDK tarafından sınırlandırılmış bir kârdır. KDV ise fiyatı oluşturan bu dört unsurun toplamı üzerinden yüzde 18 olarak hesaplanarak toplama ilave edilmektedir. Ve unutulmamalıdır ki dağıtıcı ile bayiinin karı evvelki yıl sabitlenmiştir enflasyonlar artmış girdi maliyetlerimiz artmış olmasına rağmen bizim kar marjımız yıllardır sabit durmaktadır. Eğer siz esnaf temsilcisi iseniz bizim artırılmayan kar marjlarımızın en azından enflasyon ölçüsünde artırılması için ufak da olsa bir söylemde bulunun. Bulunun ki bizde sektörümüze olan bakışınızı net görelim.


Şahsınız ya da danışmanlarınızın, fiyatların sadece uluslararası ham petrol fiyatlarına göre belirlendiğini düşünmesi, bu fiyatlarda indirim olduğunda pompa fiyatında da indirim olması gerektiğini düşünmeniz, konuya ne kadar uzak olduğunuzu göstermektedir. Dağıtım şirketlerinin ve bayilerin, satış fiyatlarına herhangi katkı ya da müdahalesinin olmadığı yasal mevzuatta çok açık olmasına rağmen TAVAN FİYAT istemiş olmanız, bir sektörü batırmayı amaçladığınızın göstergesidir.


Sık sık bu konuyu gündeme getirerek akaryakıt fiyatıyla ilgili yaptığınız popülist açıklamalar, binlerce sektör temsilcisini derin yaralamaktadır. Bizim, sizin faaliyet gösterdiğiniz sektörlerle ilgili bir açıklama yapma gereği duymamış olmamız, bu sektörlerin oyuncularının ekmek kapılarına olan saygımızdandır.


Size tavsiyemiz, iştigal konularınız arasında yer alan sektörlerin sorunlarına eğilmenizdir. Eğer akaryakıt fiyatlarından şikayetçi iseniz, sorunun gerçekten çözülmesi için, fiyatlar üstündeki ağır ÖTV ve ÖTV den dahi alınan KDV’nin indirilmesi talebinde bulunabilirsiniz.

 

Bu haber 3270 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
UND Başkanı Şerafettin Aras: “Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum” ... 15.10.2025
Küresel elektrikli araç satışlarında eylülde 2 milyon eşiği aşılarak rekor kırıldı... 15.10.2025
FIAT Küresel Ürün Gamının İlk Modeli “Grande Panda” Türkiye’de... 15.10.2025
Enerji ve Sanayi sektörleri III. Yeşil Enerji Zirvesi’nde buluştu... 15.10.2025
Enerjisa Üretim Agrivoltaik Tarım Uygulamaları ile 5 Ton Hasat Yaptı... 15.10.2025
Rosatom, Çin ile Kuzey Denizi Rotası Üzerindeki İşbirliğini Geliştiriyor... 15.10.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Ali Türkkan ile WRC’de Şampiyonluk Yarışına Çıkıyor... 15.10.2025
ABB, ETUK 2025’te Enerjinin Geleceğini Şekillendiren Çözümleriyle Yerini Alacak ... 15.10.2025
2026’da 350 Adet Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Açacak... 15.10.2025
“Aklın yolu” elektrikli araçları EN YAKIT’a çıkarıyor... 15.10.2025
CHARGE Europe 2025, SOCAR Türkiye Ev Sahipliğinde İstanbul’da Gerçekleşti... 15.10.2025
MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi... 15.10.2025
EPDK, enerji piyasalarında şeffaflığa ilişkin yönetmelik taslağını görüşe açtı... 15.10.2025
Raylı sistemlerin enerji geleceği ASPİLSAN'da konuşuldu... 15.10.2025
Chery Marka Kullanıcı Zirvesi, Marka Gecesi ve Küresel Kullanıcı Hikayeleriyle Güçleniyor! ... 15.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.