Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

TABGİS Başkanı Zülfikari: “Kaçak ve hileli akaryakıt sorunu azaldı”

Güncelleme :11.06.2017

Türkiye Akaryakıt Bayileri Petrol ve Gaz Şirketleri İşveren Sendikası (TABGİS) Yönetim Kurulu Başkanı Ferruh Temel Zülfikar, “Sektörümüzün çok uzun yıllar boyunca mücadele etmek zorunda kaldığı kaçak ve hileli akaryakıt sorunu, EPDK’nın, sektörün ve ilgili kamu kurumlarının ortak çalışmaları neticesinde azaldı” dedi.

TABGİS’in düzenlediği iftarda, sendika üyeleri ve akaryakıt bayileri bir araya geldi. Zülfikar, burada yaptığı konuşmada, Şırnak’ta yitirilen silahlı kuvvetlerin çok değerli mihverlerinin ve daha önceki şehitlerin ateşinin tüm halkı derin acılara saldığını belirterek, tüm şehitleri rahmet, minnet ve saygıyla andığını ifade etti.

Temennilerinin, Türkiye’nin birlik ve beraberliğinin daim olması ve hainlerin yüce Türk adaleti önünde hesap vermeleri olduğunu kaydeden Zülfikar, “Bizleri ayakta tutan en önemli olgu devletimizin ve Türk milletinin sarsılmaz iradesinin tüm bu sıkıntıların üstesinden geleceğine olan sonsuz inancımızdır.” dedi.

Zülfikar, sektörün yaşadığı sorunlara da değinerek, akaryakıt sektörünün çok uzun yıllar boyunca mücadele etmek zorunda kaldığı kaçak ve hileli akaryakıt sorununun, EPDK’nın, sektörün ve ilgili kamu kurumlarının ortak çalışmaları neticesinde oldukça azaldığını söyledi.

Devletin ve sektörün uğradığı zararın hala bitmediğini ifade eden Zülfikar, akaryakıtın vergisel boyutta suistimali sonucu buradan alınan yaraların hala kanamaya devam ettiğini, bu yaralardan birinin de maliyetin altında yapılan satışlar olduğunu bidirdi. Zülfikar, gerek LPG gerekse petrol piyasalarında sürekli ve dikkati çeken oranlarda yapılan indirimlerin incelenmesi gerektiğini sözlerine ekledi.

Piyasada faliyet gösteren dağıtıcıların lisanslama sırasında kurumsal yapılarının çok daha iyi kritik edilmesi gerektiğine vurgu yapan Zülfikar, “Sadece 5 bayiden oluşan bir teşkilat ağına sahip olunması yeterli görülüp lisans verilmemelidir. En kısa zamanda bu kriterin en az 50 bayiye yükseltilmesi beklentilerimiz arasındadır.” değerlendirmesinde bulundu.

Zülfikar, sendika olarak üzerinde çalıştıkları en önemli konulardan birinin de istasyon işletmelerinin üzerindeki maliyet yükünün azaltılması olduğuna dikkati çekerek şöyle devam etti: “Her fırsatta dile getirdiğimiz üzere en azından enflasyon oranıyla örtüşen bir grafikte olması gereken kar marjlarının istasyonların idamesinde yeterli olabilmesi için, bayilerin yüksek maliyetli kalemlerini azaltmak için çalışmalarımıza daha fazla ağırlık vermeye başlayacağız.” dedi.

Bayilerinin üzerindeki maliyet yükünün azaltılması, hareket alanlarını rahatlatılarak ticaret kaygılarını ortadan kaldıracak tüm çalışmaların titizlikle takip edildiğine dikkati çeken Zülfikar, bu yolda sadece kamu kurumlarıyla değil, iş birliği içinde oldukları tüm muhataplarıyla karşılıklı diyalog ve ortak hareketle sorunların üstesinden geleceklerine inandıklarını söyledi.

Zülfikar, ana dağıtım şirketlerinden de önemli bir beklentilerinin olduğunu belirterek şunları kaydetti: “Bayi arkadaşlarımızın genel giderleri içerisinde en fazla maliyet unsuru oluşturan kalemlerden birisi elektronik işlemler üzerinden yapılan satışlardır. Bu satışların maliyetinin paylaşımı konusunda bayinin omuzlarına gün geçtikçe daha fazla yük binmiştir. ve artık taşınamayacak hale gelmiştir. Günden güne yaygınlaşan ve tüketicininde son derce memnun olduğu elektronik satışların mutfağında yaşadığımız bu önemli sorunu en kısa zamanda çözüme kavuşturacak tedbirlerin alınmasını istiyor ve bekliyoruz.” diye konuştu.

Maliyetler içindeki en önemli kalemlerden birinin kredi kartı ile yapılan satışlardan kaynaklandığını belirten Zülfikar, kredi kartının en fazla kullanıldığı sektörlerden birisinin de akaryakıt sektörü olduğunu vurguladı.

Zülfikar, TABGİS olarak, kredi kart komisyon oranlarının özel teşebbüsler tarafından değil düzenleme ve denetleme yetkisi olan otorite kurumlar tarafından belirlenemsi gerektiğini düşündüklerini ifade ederek, bu konuda rekabet kurumu ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumuna (BDDK) başvurularını yaptıklarını ifade etti.

 

 

Bu haber 3107 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
UND Başkanı Şerafettin Aras: “Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum” ... 15.10.2025
Küresel elektrikli araç satışlarında eylülde 2 milyon eşiği aşılarak rekor kırıldı... 15.10.2025
FIAT Küresel Ürün Gamının İlk Modeli “Grande Panda” Türkiye’de... 15.10.2025
Enerji ve Sanayi sektörleri III. Yeşil Enerji Zirvesi’nde buluştu... 15.10.2025
Enerjisa Üretim Agrivoltaik Tarım Uygulamaları ile 5 Ton Hasat Yaptı... 15.10.2025
Rosatom, Çin ile Kuzey Denizi Rotası Üzerindeki İşbirliğini Geliştiriyor... 15.10.2025
Castrol Ford Team Türkiye, Ali Türkkan ile WRC’de Şampiyonluk Yarışına Çıkıyor... 15.10.2025
ABB, ETUK 2025’te Enerjinin Geleceğini Şekillendiren Çözümleriyle Yerini Alacak ... 15.10.2025
2026’da 350 Adet Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Açacak... 15.10.2025
“Aklın yolu” elektrikli araçları EN YAKIT’a çıkarıyor... 15.10.2025
CHARGE Europe 2025, SOCAR Türkiye Ev Sahipliğinde İstanbul’da Gerçekleşti... 15.10.2025
MAN Lion’s Coach E, “2026 Yılının Sürdürülebilir Otobüsü” seçildi... 15.10.2025
EPDK, enerji piyasalarında şeffaflığa ilişkin yönetmelik taslağını görüşe açtı... 15.10.2025
Raylı sistemlerin enerji geleceği ASPİLSAN'da konuşuldu... 15.10.2025
Chery Marka Kullanıcı Zirvesi, Marka Gecesi ve Küresel Kullanıcı Hikayeleriyle Güçleniyor! ... 15.10.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.