Haber Ekonomi


Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

DAF, Busworld 2017 fuarında devir düşürücü güç hattı bileşenlerini tanıtıyor

Güncelleme :20.10.2017

•    DAF, otobüs ve şehirler arası otobüsler için devir düşüren motorlar ile uyumlu dingilleri sunuyor
o    %6'ya kadar daha düşük yakıt tüketimi
o    Yolcular için üstün konfor
o    900 dev/dak aralığında maksimum tork
•    PACCAR MX-11 ve MX-13 motorlarda yapılan önemli güncellemeler
o    Daha düşük ağırlık
o    Yeni yanma sistemi, turbo ve yeni valf mekanizması
o    Yeni akıllı yağ, su ve direksiyon pompaları
o    Düşük motor devirlerinde daha fazla tork
o    390 kW/530 hp değerine ulaşan daha yüksek güç
o    Lider motor freni performansı
•    Yüksek verimliliğe sahip yeni arka dingiller
o    Daha hızlı oranlar
o    Daha düşük ağırlık
o    Daha az iç sürtünme

 

Yakıt bakımından çok daha verimli, daha sessiz, daha güçlü ve daha konforlu. DAF Components, Belçika'nın Kortrijk şehrinde düzenlenen Busworld 2017 fuarında otobüsler ve şehirler arası otobüsler için devir düşüren motorlar ile uyumlu dingilleri sunuyor. Yeni geliştirilen PACCAR MX-11 ve MX-13 motorlar, son derece sessiz ve ekstra düşük motor devirlerinde en yüksek düzeyde geri dönüş sağlıyor. DAF aynı zamanda optimize edilen şanzımanlarla birlikte son derece düşük yakıt tüketimi ve eşsiz bir seyahat konforu sunan yeni geliştirilen, son derece hızlı DAF arka dingilleri de sunuyor.
Yakıtın son damlasına kadar maksimum verimle kullanılmasını sağlamak amacıyla güç hatlarını her yönüyle mercek altına alan DAF yeni motor ile yeni arka dingiller için kendisine "Yakıt tüketimini daha nasıl azaltabiliriz?" diye sordu. Nihai hedef minimum maliyetle maksimum kazanç, güvenilirlik ve konfor elde etmekti.

Devir düşürme


Yeni PACCAR MX-11 ve MX-13 motorlarında geliştirme sürecinin başlangıç noktası, yakıt tüketimini ideal bir düzeye getirmek amacıyla devri düşürmek oldu. Yeni nesil PACCAR MX-11 ve MX-13 motorlar, performanstan ödün vermeden 900 dev/dak'da maksimum tork sunabiliyor. Yani MX-11 ve MX-13 motorlar seyir hızında 1050 dev/dak devirle çalışabiliyor.

Yüksek tork


Yeni ulaşılan düşük motor devirlerinde bile yüksek çekiş gücü ve üst düzey sürüş konforu sunmak amacıyla tüm yeni motorlardaki tork değeri motor tipine göre 50 Nm - 200 Nm arasında artırıldı. Hemen hemen her motorun güç değeri 10 kW/14 hp ile 15 kW/20 hp arasında yükseltildi.

Yenilikler


PACCAR MX-11 ve MX-13 motorlarda devir düşürmeye olanak sağlayacak büyük yenilikler yapıldı. Motor bloğu, soğutma, hava girişi, krank mili yatakları ve pistonlar gibi bileşenler her iki motora göre adapte edildi. Yanma işlemi de geliştirildi ve sıkıştırma oranı artırıldı.

Buna ek olarak yeni ve çok daha verimli turbolar kullanılarak motorun düşük devirlerde çok daha fazla tork üretmesi ve yanma işleminin daha verimli olması sağlandı. DAF, maksimum verimliliğe ulaşmak amacıyla sürekli değişken yağ pompasının yanı sıra basınç kaybını azaltan tamamen yeni bir yağ modülü kullanıyor. Bu yeni geliştirilen pompa, yağ basıncının her zaman motorun ihtiyaçlarına göre hassas şekilde ayarlanmasına ve dolayısıyla enerji ve yakıttan tasarruf edilmesine olanak sağlıyor. Aynı ilke yine yakıt tüketimine yardımcı olmak üzere yeni sürekli değişken soğutma suyu ve direksiyon pompalarında da uygulanıyor.

Daha yüksek güç ve tork


Yeni PACCAR MX-11 motor 220 kW/299 hp, 251 kW/341 hp, 270 kW/367 hp, 300 kW/408 hp ve 330 kW/449 hp güç değerlerine sahip. Motor torku en hafif iki güç hattı için 1350 Nm ve 1500 Nm değerinde. En güçlü MX-11 motor modeli, sırasıyla 1900, 2100 ve 2300 Nm değerinde tork üretiyor.
Tasarımı yenilenen PACCAR MX-13 motorun güç değerleri sırasıyla 2300 Nm, 2500 Nm ve 2600 Nm değerlerine ayarlamış tork ile 315 kW/428 hp, 355 kW/483 hp ve 390 kW/530 hp.

DAF motor freni standardı belirliyor


Sadece motorun tahrik torku ve güç değerinin artırılmasıyla yetinilmedi. Hem PACCAR MX-11 hem de PACCAR MX-13 motorda bulunan ve sınıfının lideri olarak ün salmış MX motor freni, kam profilinde yapılan düzeltmenin yanı sıra valf mekanizmasındaki yenilikler sayesinde çok daha güçlü hale geldi. Bu sayede, "tek valf etkinleştirmeli" motor freni artık MX-11 gibi MX-13 motorda da kullanılıyor ve daha düşük motor devrinde daha yüksek frenleme performansı sunuyor. Her iki motor freninin son derece geniş bir devir aralığında maksimum performans sergilediğini belirtmekte de fayda var. Bu şekilde sadece fren aşınması sınırlanmakla kalmıyor, aynı zamanda daha yüksek ortalama devire de ulaşılıyor.
PACCAR MX-11'in fren gücü değeri %10 artışla 340 kW (463 hp) değerine ulaştı. Daha da önemlisi, 1200 ile 1500 dev/dak arasındaki fren torku değeri %20 artırıldı. Bu performans seviyeleri sayesinde DAF Components, 11 litre segmentine yeni bir standart getirdi.
Düşük motor devirlerinde zaten benzersiz bir güç üreten MX-13 motordaki fren artık daha da güçlendirildi. Yeni MX-13 motor freni 1000 ile 1450 dev/dak arasında %20 daha fazla frenleme gücü üretirken, yaklaşık 1200 dev/dak'da neredeyse %30 daha yüksek tepe değerine ulaşıyor. Maksimum frenleme gücü 2100 dev/dak'dan itibaren 360 kW (490 hp) değerine çıkıyor.

Eco Modu


MX-11 ve MX-13 motorlar, maksimum yakıt verimliliği için (otobüs veya şehirler arası otobüs üreticisine danışılarak) Eco Yakıt Moduyla da tedarik edilebiliyor. Bu motor ayarının birincil hedefi, olabilecek en düşük yakıt tüketimi sağlamak. Örneğin, Eco Yakıt Modu vites değişikliklerinin daha önce yapılmasını ve motorun gaz pedalı pozisyonunda daha yumuşak yanıt vermesini sağlıyor. Diğer yandan, yüksek performans sunacak şekilde tasarlanan Eco Performans Modu vites değişikliklerini hafifçe geciktirerek ve daha güçlü yanıt vererek motorun daha yüksek performansta kullanılmasını sağlıyor.

Yeni geliştirilen hız sabitleyici


Hız sabitleyici sistem eğimli arazide de yepyeni bir biçimde çalışıyor. Tahmini Hız Sabitleyici (PCC) bu tip arazilerde sadece torkta hafif bir artış sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda dik eğimlerde daha hızlı tork artışını garanti ederek yakıt verimliliğinden ödün vermeden devri mümkün olduğunca yüksek tutuyor.
Eco Roll ve Tahmini Hız Sabitleyici de optimize edildi. Eskiden kamyonlar bir yokuşun başına gelmeden hemen önce yavaşlardı. Şimdiyse aracın kütlesi ve hızı kinetik enerjinin de yardımıyla aracı eğimden aşağı itecek kadar yeterli olduğunda, vites boşa alınıyor. Bu sayede otobüsün veya şehirler arası otobüsün gidiş mesafeleri önemli ölçüde artırılırken uzun yolda EcoRoll oranı iki katından daha yükseğe çıkıyor.

Geliştirilmiş arka dingiller


Araçta en yüksek performans ve verimi elde edebilmek için tüm güç hattının düzeni önem taşıyor. Bu nedenle, sadece motor tamamen geliştirilmekle kalmadı, DAF Transport Efficiency'nin bir parçası olarak arka dingilde de büyük geliştirmeler yapıldı. İki amaca hizmet eden bu geliştirmeler sayesinde hem devir düşürülerek verimlilik artırılıyor hem de daha yüksek yolcu konforu sağlanıyor. Arka dingilin ağırlığı da oldukça düşürüldü.
Arka dingilin verimi sadece yeni dişli profiller kullanılmasıyla değil, aynı zamanda yeni bir üretim sürecinin hayata geçirilmesiyle artırıldı. Bu sayede dişli geometrisinin hassasiyeti en üst düzeye çıkarılarak dişliler arasındaki sürtünme ile gürültü düzeyi en aza indirgendi. DAF, aynı zamanda diferansiyeldeki sürtünmeyi azaltmak amacıyla her iki arka dingilde düşük viskoziteli yağ kullanıyor.
Son olarak arka dingiller, düşük yakıt tüketimine de katkıda bulunan yeni geliştirilmiş düşük sürtünmeli tekerlek rulmanlarından faydalanıyor.

Düşük CO2 ayak izi üreten sürdürülebilir yakıtlar


Daha düşük CO2 ayak izi üreten sürdürülebilir yakıtlar artık daha fazla yerde kullanılmaya başlıyor. Bu nedenle DAF, PACCAR MX motorlarının HVO (CO2 tasarrufu %80), BTL (%80) ve GTL (%5) araçlarda kullanılabilmesini sağlamıştır. PACCAR MX motorlarına normal dizel yakıtların yanı sıra bu parafin bazlı dizel yakıtlar konabiliyor ve yaklaşık 200.000 kilometreye varan servis aralıkları yine de korunabiliyor.

DAF Components


DAF uzun yıllardır bağımsız otobüs üreticilerinin önemli bir iş ortağı olarak uluslararası otobüs sektöründe lider pozisyonunu koruyor. DAF Components, PACCAR MX-11 ve MX-13 ile arka dingilden oluşan geniş bir Euro 6 motor serisi sunuyor. Tüm PACCAR motorları, düşük yakıt tüketimi, en yüksek düzeyde güvenilirlik ve uzun servis aralıklarıyla en yüksek araç kullanılabilirlik oranı ve kilometre başına maksimum verim sağlayarak öne çıkıyor. Euro 3, Euro 4 ve Euro 5 emisyon standartları için tedarik edilen popüler 9,2 litre PACCAR PR ve 12,9 litre PACCAR MX motorlar da aynı avantajları sunuyor.

Kompakt otobüsler için LF şasi modülü


DAF Components serisinde, 30 ile 40 koltuklu PSV'lerde ideal bir temel oluşturan DAF LF dağıtım kamyonu şasisi de bulunuyor. DAF, bu şasiyi 3,05 - 6,70 metre dingil mesafesinde ve 112 kW/152 hp - 239 kW/320 hp oranlı 4,5 litre PACCAR PX-5 dört silindirli ve 6,7 litre PACCAR PX-7 altı silindirli Euro 6 motorlarla tedarik ediyor. DAF LF şasi modülü, kompakt midi otobüslerden lüks VIP şehirler arası otobüslere kadar yayılan çok sayıda aracın üretimi için ideal.

En yüksek düzeyde verimlilik için tam servis


En yüksek düzeyde verimlilik için bir otobüsün veya şehirler arası otobüsün mümkün olduğunca yolda tutulması önem taşır. PACCAR motorlu otobüsler veya şehirler arası otobüslerin operatörleri, Avrupa genelinde ve ötesinde, 200'ü "DAF Şehirler Arası Otobüs ve Otobüs bayisi" olan 1000'den fazla DAF servis noktasından yardım alabilir. Yolcuların seyahat ettikleri ana güzergahların üzerinde bulunan bu bayiler, otobüslere ve şehirler arası otobüslere özel sistemler için servis sağlayacak donanıma sahiptir. DAF Uluslararası Şehirler Arası Otobüs Servisi de günün 24 saati hizmet sağlamak üzere hazırdır. Ayrıca DAF bayileri seyahat başlamadan önce maksimum güvence için onarım ve bakım sözleşmeleri sunar.

Bu haber 2838 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Alper Kalaycı: “Yerli Enerjiyi İthal Ekipmanla Üretmeyelim”... 04.12.2024
ŞA-RA Enerji’den Konya Çevre Yolunda Güvenliği Artıracak Çelik Otokorkuluk Projesi... 04.12.2024
Aytaç’ın Güneş Enerjisi Santrali, Yıldız Holding’in Yeşil Dönüşümüne Güç Katacak ... 03.12.2024
Brent petrolün varili 72,04 dolar... 03.12.2024
TURKCHEM 13 Bin 897 Sektörel Ziyaretçi Ağırladı... 03.12.2024
Henkel büyüme ivmesini devam ettirdi ... 03.12.2024
ODAŞ’ın Gönüllülük Hareketine Toplumsal Fayda Ödülü... 03.12.2024
Entek Elektrik, 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayınladı... 03.12.2024
YEKA RES-2’nin ikinci santrali işletmeye geçti... 03.12.2024
Eyüp Lojistik YKB. Eyüp Bartık, Gaziantep Üniversitesi’nde Öğrencilerle Buluştu... 03.12.2024
Türkiye EN-VERİM 100 Araştırması Sonuçlandı... 03.12.2024
Enerji depolama yatırımlarının 2025'te hızlanması bekleniyor... 03.12.2024
Mercedes-Benz Otomotiv’in yeni eğitim merkezinden yılda 500’den fazla kişi yararlanacak... 03.12.2024
Renault Trucks E-Tech T, 2025'ten itibaren 600 km menzil ile sunuluyor... 03.12.2024
HESİAD Başkanı Elvan Tuğsuz Güven “2035’e Kadar 11 GW Yeni HES Kurabiliriz!”... 03.12.2024
Türkiye pistlerinin yeni şampiyonları: TEXACO Team AMS ve genç yetenek Zekai Özen... 03.12.2024
“Geleceğe Yeşil Işık Yak” Projesi’nde Yeni Dönem: İlk Durak Nevşehir!... 03.12.2024

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.