Haberler > Akaryakıt Başlıkları
Kadoil YKB. Yardımcısı Yasin Kadooğlu: Kadoil’i tercih edilen markalar arasında üst sıralara taşımayı başardık Güncelleme :31.08.201811 yıl gibi kısa bir zaman önce sıfır bayi ve sıfır satış ile faaliyetlerine başlayan Kadoil’in bugün sektörün güvenilir markaları arasında yerini aldığını belirten Yasin Kadooğlu, başarılarımızın arkasında 40 yıllık ticari geçmiş, tecrübe, itibar ve çok değerli bayilerimizin desteği vardır dedi.
Türkiye akaryakıt sektöründe 11 yıldır başarılı bir şekilde faaliyetlerini sürdüren Kadoil’in 550’yi aşan bayisi ile tüm Türkiye’de müşterilerine ayrıcalıklı hizmet sunduğunu belirten Kadoil Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yasin Kadooğlu, sorularımızı cevaplandırdı:
• Kadoil’in piyasadaki konumundan ve faaliyetlerinden bahseder misiniz?
Yüzde yüz yerli sermaye ile kurulan Kadoil, 11 yıldır Türkiye'de başarı ile faaliyet gösteriyor. Bugün itibarı ile Kadoil, 550’yi aşan bayisi ile tüm Türkiye’de müşterilerine ayrıcalıklı hizmet vermektedir. Türkiye çapında günde ortalama 50 bin müşteriye istasyonlarımız aracılığı ile ürün ve hizmetlerimizi sunuyoruz. Kadoil, kısa zaman içerisinde Kadooğlu Holding’in gücü ile birlikte ilk 10 akaryakıt dağıtım firması arasına girmiştir. 11 yıl gibi kısa bir zaman önce sıfır bayi ve sıfır satış ile başlayan Kadoil, sektörün güvenilir markaları arasına girmeyi başardı. Başarılarımızın arkasında 40 yıllık ticari geçmiş, tecrübe, itibar, ve çok değerli bayilerimizin desteği var.
Kadooğlu Holding, 1977 yılında kömür ticareti ile başladığı yolculuğuna yıllar içerisinde ülkenin ihtiyaç ve konjektörü doğrultusunda ticari faaliyetlerini farklı iş kollarında da devam ettirme kararı ile şekillenmiştir. Kadooğlu Holding, ileriye dönük vizyonuyla akaryakıttan gıdaya, gayrimenkulden enerjiye, dış ticaretten Türkiye’nin en büyük tesislerine kadar gerçekleştirdiği, çok büyük yatırımlarla sürekli büyümeye ve ülke ekonomisine katkı sağlamaya devam etmektedir.
2016 yılında LPG otogaz lisansını alan Kadoil, bu sektörde Kadogaz markası ile en hızlı büyüyen markalar arasında yerini almıştır. Petrol ürünlerinin uluslararası ticaret ve ülke içinde dağıtım amacı ile inşa edilen Akdeniz Dolum Tesisleri ise Mersin’de 70 bin metrekarelik alan üzerinde 141 bin metreküplük depolama kapasitesine sahiptir. Ayrıca Türkiye’nin en büyük deniz platformuna sahip olan tesis, kıyıya 5 km uzaklıkta,12 metre draftta, 80.000 DWT kapasitesi ile aynı anda 2 gemiye hizmet verebilmektedir. Tesis için yapmış olduğumuz önemli yatırımlarla uluslararası standartlara uygun ürün kalitesi ve fiyat bileşeni ile hizmet vererek bu tesisler ile aynı zamanda uluslararası petrol ticaretine, yakıt ikmallerine, bölgenin ihtiyaçları ile birlikte diğer iş alanlarına cevap verebilecek hizmetleri sunuyoruz. Tesis kapasitesininin 30.000 m³’ünü bölgesel ve yurtiçi taleplerin karşılanması için 111.000 m³’ünü de uluslararası petrol pazarına açılmak ve yabancı petrol firmalarına Türkiye’de yeni iş imkânları yaratmak amacı ile A tipi antrepo olarak kullanıyoruz.
2018’de istasyon sayımızı ve pazar payımızı arttırırken aynı zamanda tüketici nezdinde Kadoil’i tercih edilen markalar arasında üst sıralara taşımaya başardık. Tüketicilerimizin hayatını kolaylaştırmak için akaryakıt sektöründeki tüm gelişmeleri takip ederek müşteri ve bayilerimize katkı sağlayacak teknolojik proje ve ürünler geliştirdik. Gelişen yeni teknoloji ve değişen sektör ihtiyaçlarını sunduğu bütün hizmet alanlarında ön planda tutan Kadoil, şirket filolarına yönelik son teknoloji ile geliştirilmiş taşıt tanıma sistemi Kadomatik’i tüketicilerin hizmetine sundu. Öte yandan, müşterilerimizin beklentilerini çok yakından takip ederek onlara yüksek teknolojili ve en iyi akaryakıtları sunarak layık olmak istiyoruz. Tasarrufta yüksek performans sağlayan yeni nesil katkılı ürünümüz EcoMax Euro Dizel’i tüketicilerle buluşturduk. Madeni yağ markamız Kadoil Oil Master ile de madeni yağ sektöründe müşterilerimize hizmet veriyoruz. Kadoil Oil Master ile madeni yağ sektöründe hızlı bir büyüme gerçekleştirdik. Kadoil Oil Master, tüm istasyonlarımızda müşterilerimizle buluşuyor. Öte yandan, Kadoil AdBlue ürünümüz ve donanımlı araç yıkama hizmetlerimizle de tüketicilerimize kaliteli hizmet sunuyoruz.
Kadoil olarak hızlı ve sürekli gelişim için yatırıma önem vererek petrol ürünlerinin uluslararası ticaret ve ülke içinde dağıtımı amacıyla depolanması ve daha kaliteli bir hizmet vermek anlayışı doğrultusunda 70.000 m² alan üzerinde 141.000 m³ petrol ürününü depolama kapasiteli Akdeniz Dolum Tesislerimiz bulunuyor.
2018’in ilk yarısı şirketiniz açısından nasıl geçti? Yılın kalan yarısı için hedefleriniz neler?
Kadoil olarak, önemli başarılarla geride bıraktığımız bir yılın ödüllerini almanın mutluluğunu yaşıyoruz. 2018’in ilk yarısına baktığımızda 2018’i hedeflediğimiz noktada kapatmayı öngörüyoruz. 2018 yılının 1. ve 2. çeyreğinde yeni istasyonlar açarak yurt genelinde tüketicilerimizle her noktada buluşacağımız stratejik alanlarda istasyonlarımızı konumlandırdık. 550’den fazla bayimizle karşılıklı güvene dayalı ilişkilerimizi geliştirerek bayilerimizle birlikte büyüdük.
2018’de istasyon sayımızı ve pazar payımızı arttırırken tüketici nezdinde Kadoil’i tercih edilen markalar arasında üst sıralara taşımayı başardık. Önümüzdeki dönemde yeni istasyon yatırımlarımızı sürdürerek ışık hızında hizmet sunmaya devam edeceğiz. Kadoil olarak 2018 yılı için gerçek verilere dayalı hedefler koyduk, bu hedefler doğrultusunda, Akaryakıt ve LPG dağıtımından, taşıt tanıma sistemlerine, istasyon eğitimlerinden, pazarlama ve iletişim süreçlerine kadar gerçekleştirdiğimiz ve gerçekleştireceğimiz büyük projeler ve yatırımlar var. Her daim büyümeyi ilke edinen vizyonumuz ve taşıdığımız sağlam değerler var. Bu değerler doğrultusunda sağlam ve güvenilir adımlarla tüm kalite ve hizmet alanlarında daha üst noktalara gelmeyi hedeflemekteyiz.
Satış ve pazarlama politikamızla 2018’de hedeflediğimiz büyüme rakamına ulaşmayı amaçlıyoruz. 2018 yılının ilk yarısını bizim için gelecek dönemlerimizi planlayacağımız bir hazırlık dönemi olarak değerlendirerek, yapacağımız yeni büyük yatırımlara karar vererek, bayilerimizle önümüzdeki döneme hazırlıklarımızı tamamlamış fizibilite çalışmalarını sonlandırmış olacağız. Ekiplerimiz ile beraber çok sayıda alternatifi değerlendiriyoruz.
Kadoil denildiğinde her uygulamasının örnek alındığı bir şirket olmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda inovasyon, Ar-Ge ve dijitalleşme programlarını devreye alarak, sektörümüzde ilkleri gerçekleştirerek tüketicilere eşsiz hizmet deneyimi sunmayı amaçlıyoruz. 2018 yılındaki elimizi güçlendirecek bir yapı olacak. 2018’de temel hedefimiz Kadoil ve Kadogaz’ı daha da büyütmek. Bunun dışında ikinci olarak taşıt tanıma sistemi olan Kadomatik yine 2017’de aktif hale getirdiğimiz bir operasyon. Hızlı bir şekilde tüm bayilerimizi Kadomatik ile tanıştırmak istiyoruz. 2018’in sonunda Kadomatik ve Ecomax Eurodiesel ile birlikte sektörde daha kalıcı olabileceğimizi hem endüstriye hem toptana hem de nakliyecilere hitap edebileceğimizi, bayilerimizin elini sahada ve piyasada biraz daha güçlendirebileceğimizi düşünüyoruz.
Madeni yağ markamız Kadoil Oil Master’ın da sektörde marka bilinirliğini arttıracak çalışmalar yürüterek bayilerimize kazanç sağlayacak sonuçlar elde etmek istiyoruz. Yenilikçi ve gelişime açık bakış açımızla sürekli ilerleme halinde olacağımıza emin olabilirsiniz. Tabii ki planlarımız bunlarla da bitmiyor; çevre konusunda oldukça duyarlı bir şirket olarak başka projelerimizi de çok yakında sizlerle paylaşacağız. Gelecek yıldan itibaren de geleceğimizi şekillendirecek yatırımları gerçekleştirmek üzere çalışmalara başlayacağız.
Müşteri memnuniyetini arttırmak için ne gibi çalışmalarınız var?
Müşterilerimizin markamızla doğrudan tanışma fırsatı bulduğu istasyonlarımızda hizmet konusunda kusursuz memnuniyet anlayışımızla tüm müşterilerimizin üstün hizmetle tanışacağı bir yapı ile hareket ediyoruz. Müşterimizi iyi tanıyabilmek ve beklentilerini gözeterek memnuniyeti korumak ve geliştirmek yolunda ilerliyoruz. Akaryakıt ve hizmet kalitemizi en üst seviyede tutarak müşterilerimizin istasyonlarımızdan güler yüzlü, mutlu ayrılmaları için istasyon çalışanlarımıza belirli dönemlerde eğitimler veriyoruz Yakıt alışverişi dışında müşterilerimizin dinlenip alışveriş yapabilecekleri, yemek yiyebilecekleri, sıcak ve soğuk içecekler bulabilecekleri alanlar haline dönüştürüldü. Bu alanlarda ücretsiz sıcak içecek sunuyoruz.
Müşterilerimiz istasyonlarımıza, kaliteli akaryakıt ve güler yüzlü servis, hijyenik tuvaletler ve hepsinden önemlisi çalışanlarımızdan güler yüzlü, kalpten bir hizmet alacağını bilerek geliyor. Zaman zaman müşterilerimizle anketler gerçekleştirerek müşterilerimizin beklenti ve önerilerine çözüm üretiyoruz. Bu proaktif yaklaşım müşterilerimizden güzel geri bildirim almamızı ve alışveriş alışkanlıklarını takip etmemizi sağlıyor. Müşterilerimizi memnun etmek için kampanya odaklı çok sayıda iş birliği gerçekleştiriyoruz. Bunlara bir bütün olarak baktığınızda müşteri memnuniyeti, aidiyet ve bağlılık yaratıyoruz. Her daim büyümeyi ilke edinen vizyonumuz ve taşıdığımız sağlam değerler var. Bu değerler doğrultusunda sağlam ve güvenilir adımlarla kalite ve hizmet alanlarında daha üst noktalara gelmeyi hedeflemekteyiz. İnovasyon ve Ar-Ge çalışmalarına yönelik yatırımlarımız devam ediyor. Müşteri odaklı çözümlerle büyümek, müşterilere inovatif, özel hizmet ve çözümler sunmak için teknolojik ürünler geliştirmeye de önem veriyoruz.
Müşteri memnuniyeti kadar önemli bir diğer konu da bayi memnuniyeti. Bayi memnuniyeti için neler yapıyorsunuz? Bayilerinizle ilişkileriniz nasıl?
Kadoil, çoğalan iş ortakları ve büyüyen yapısı ile 550’yi aşan bir bayi ağına sahip. Bayi memnuniyetindeki iddiamızı “Güvense Güven, Büyümekse Büyümek’’ sloganı ile sürdürürken, Kadoil markasının bilinirliğini arttıracak çalışmalar yürütmeye devam ediyoruz. Biz bayilikten geldiğimiz için bayilerle çok iyi anlaşıyoruz. Bunu da yeniden anlaşma yaptığımız yani sözleşmesi biten ve bizimle devam etmek isteyen bayilerden görebiliyoruz. 10 yıldır beraber olduğumuz bayilerimiz var. Akaryakıt ve LPG dağıtımından, taşıt tanıma sistemine, istasyon eğitimlerinden, pazarlama ve iletişim süreçlerine kadar gerçekleştirdiğimiz ve gerçekleştireceğimiz büyük projeler ve yatırımlar var. Her daim büyümeyi ilke edinen vizyonumuz ve taşıdığımız sağlam değerler var. Bu değerler doğrultusunda sağlam ve güvenilir adımlarla bayilerimizin memnuniyetini daha üst noktalara taşımayı hedefliyoruz.
Bayilerimize ek kazanç sağlayacak hizmetlerle koşulsuz memnuniyet anlayışımızla tüm bayilerimize çözüm üreten ve kazanç sağlayan bir yapı ile hareket ediyoruz. Çünkü bayilerimizin sorunu bizim sorunumuz, bayilerimizin başarısı bizim başarımız oluyor. Yönetim Kurulu Başkanımız bir sözü var: “Giriş kapımız çok dar ama o kapıdan içeri girdikten sonra salonumuz çok ferahtır.” Dolayısı ile bayi bir kez o dar kapıdan girdikten sonra salon o kadar ferah ki çok rahat ediyorlar. Biz en başında tartışmamızı, anlaşmamızı yapıp sözlerimizi veririz. Bunları sözleşmeye döktükten sonra da var gücümüzle birbirimize nasıl faydamız olabilir, ne tür destek verebiliriz diye düşünür çalışmalarımıza öyle başlarız. Bazen de bayiler projeler ile geliyor ve biz bunları karşılıklı konuşarak hızlı bir şekilde karar alma mekanizması sağlayabiliyoruz.
Kendi işlettiğiniz istasyonlarınız var mı? Varsa bu istasyonlardaki faaliyetlerinizi anlatır mısınız?
Öncelikle; Kadoil, bayinin sahibi olup işlettiği yani bayi modeli istasyonlar ağıyla işliyor. İşletmesini bizim gerçekleştirdiğimiz istasyonlarımız da mevcut. Bu istasyonlarda sadakat programları doğrultusunda kampanyalar ve özel günlerde çekilişler gerçekleştiriyoruz. Bizim işlettiğimiz istasyonlarda koordinasyonu daha hızlı gerçekleştirdiğimiz için bir çok farklı kampanyayı müşterilerimizin hizmetine sunabiliyoruz. Kadoil yönetimi olarak sektörün bayi odaklı pazar olduğuna ve bayilerimizle birlikte büyümeye inanıyoruz. Bayilikten geldiğimizden dolayı uzun yıllardan beri bazı büyükşehirlerinin merkezi noktalarında şirket mülkü istasyonlarımız yani bizim işlettiğimiz istasyonlarımız bulunuyor. Türkiye’de faaliyet gösteren diğer büyük ulusal ve uluslararası markaların da şirket mülkü istasyon modeli ile de hizmet verdiğini biliyoruz. Ancak, Türkiye’de akaryakıt sektörü bayi modeli ağırlıklı ve bu modelle ilerleyeceği çok net. Bundan dolayı Kadoil olarak önceliğimiz, ilerisi için bayi ağırlıklı model üzerinde genişlemek.
Kadogaz ve madeni yağ konusundaki faaliyetlerinizden bahseder misiniz? Bu alanlarda büyümeyi ve yeni yatırımlar yapmayı düşünüyor musunuz?
2016’da lisansımızı aldıktan sonra KadoGAZ markamızla sektöre hızlı bir giriş yaparak ciddi yatırımlar yaptık. LPG Otogaz sektöründe önde gelen markalar arasında yer alan KadoGAZ markamızla tüketicilere hizmet veriyoruz. Sektörde yeni olmamıza rağmen Kadoil’in marka gücü ve bilinirliği sayesinde ilk yıllarımızda hızlı bir büyüme gerçekleştirirek 100’ü aşan bayi sayısına ulaştık. Bugün Türkiye genelinde 150 KadoGAZ bayimizle stratejik noktalarda konumlandırılmış istasyonlarımız bulunuyor. LPG otogaz artık istasyonların vaz geçilmez bir parçası haline geldi. Gerek Lojistik araç filosu, gerek servis hizmetleri gerekse satış ekibi olarak sahamızı çok hızlı bir şekilde hazırladık, ürün tedarik hizmetini hızlı bir şekilde sorunsuz gerçekleştiriyoruz. 2018 yılının sonuna kadar bayilerimizin büyük bir çoğunluğunu KadoGAZ markası altında toplayarak hizmet ağımızı genişletmiş olacağız. LPG’de en önemli konulardan biri lojistik hizmeti olup bu konuda Kadogaz olarak hem insan hem araç bazında çok iyi yatırımlar yaptık. Yıllardır edinmiş olduğumuz lojistik tecrübemizle, bayilerimize LPG tedarik konusunda kusursuz hizmet sunuyoruz. KadoGAZ olarak hedefimiz ise bütün Kadogaz istasyonlarında kendi LPG markamız ile hizmet vermektedir. Bununla birlikte hem Marmara hem de Akdeniz Bölgesi’nde 2 adet LPG tesisi kurma hazırlığımız ve fizibilite çalışmalarımız devam ediyor.
Madeni yağ sektöründe rekabetçi ortamın yüksek olduğu bir dönem. Madeni yağ sektörüne giriş yaptığımız da sektörü ve rakipleri iyi analiz ederek ürünlerimizi son teknolojileri kullanarak geliştirdik. Kadoil Oil Master adı altında ürün yelpazemiz çok geniş ve ürün çeşitliliğimizin fazla olması nedeniyle markamız tüketiciler tarafından çok sık tercih ediliyor. Kadoil Oil Master markamızı yurtdışında tüketicilerle buluşturarak marka bilinirliği ve farkındalığını uluslararası pazarda yer edinmesini sağlıyoruz. Madeni yağ markamız olan Kadoil Oil Master pazarda büyük bir güce sahip, bayilerimizle birlikte pazar payımızı daha yükselterek satışlarımızı arttırmayı amaçlıyoruz.. Bunun için marka bilinirliğimizi arttırarak sonucunda bayilerimizle el ele madeni yağ sektöründe en iyi olmayı hedefliyoruz.
Akaryakıtta olduğu kadar akaryakıt dışı hizmetlerde de yoğun rekabetin yaşandığı bir dönemdeyiz. Kadoil, istasyonlarında tüketiciye akaryakıt dışında ne gibi hizmetler sunuyor? İstasyonlarınızda bu hizmetleriniz için iş birliği yaptığınız markalar var mı?
Yurt genelindeki tüm Kadoil istasyonlarında akaryakıt dışı hizmetlerle de yenilikçi yaklaşımlarımız ve etkili kampanyalarımız ile müşterilerimize hizmet veriyoruz. İstasyonlarımızda yakıt dışında kaliteli ürün ve hizmetlerin yanı sıra hizmet çeşitliliğini de ön planda tutarak müşterilerimizin ihtiyaçlarına en doğru çözümleri sunmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda, Türkiye'de prestijli markalarla yaptığımız iş birliği ile tüketicilerin akaryakıt alırken aynı zamanda Kadoil istasyon marketlerinde alışverişlerini yapmalarına da olanak sağlıyoruz. Müşterilerimizim memnuniyetini sürekli yüksek tutmak için akaryakıt istasyonlarımız, yakıt alışverişi dışında müşterilerimizin dinlenip alışveriş yapabilecekleri, yemek yiyebilecekleri, sıcak ve soğuk içecekler bulabilecekleri alanlar haline dönüştürüldü. Yeni market ve tuvalet konseptimiz ile müşterilerimizi ihtiyaç duydukları tüm hizmetlerle buluşturarak istasyonlarımızda daha fazla vakit geçirmelerini sağlıyoruz. Son olarak, markamızı taşıyan her istasyonda müşterilerimize akaryakıttan daha fazlasını sunmak, insanlar için en güvenilir ve güçlü yol arkadaşı olmak, Kadoil olarak başlıca amacımız.
Bayilerinize gazetemiz aracılığı ile neler söylemek istersiniz?
‘’Bayileri Yaşat ki Kadoil Yaşasın’’ felsefesinden hiçbir zaman ödün vermedik. Hep dile getirdiğimiz bir söz vardır; karşılıklı güven ve samimiyetin olmadığı bir yerde sürdürülebilir bir ilişki ve başarı olması mümkün değildir. Karşılıklı güven, samimiyet ve şeffaflık olduktan sonra beraber büyüyebiliriz. Bayileri ile beraber aynı yolda yürümeyen firmaların başarılı olması mümkün değil. Dolayısı ile biz bayimize her koşulda açık ve net oluyoruz. Beraber oturalım proje üretelim birbirimizin sıkıntılarını dinleyip fayda sağlayabilelim istiyoruz. Ailemize katılan bayilerimizle karşılıklı güven sayesinde uzun yıllar işbirliğimize devam etmeyi hedefliyoruz. . Bu bağlamda bayi modeline son derece inanıyor ve bayilerimizle birlikte büyüyerek ticari ilişkilerimizi sağlam ve güvenilir bir temele dayalı sürdürmeye devam edeceğiz. Her zaman dile getirdiğimiz gibi, ‘Güvense Güven Büyümekse Büyümek’ biz bu düşünce ile bayilerimizle yola çıktık ve böyle büyüyebileceğimize inanıyoruz.
Bu haber 4463 kere okunmuştur.
|
|