Haber Ekonomi


Haberler > Ekipman Başlıkları

Yağ Yakıt Ayırıcı Çeşitleri

Güncelleme :02.10.2018

EN858 Hafif Sıvılar için Ayırma Sistemleri Standardı hafif sıvıların atık sudan ağırlık farkı ve/veya birleşme yoluyla ayrıldığı durumdaki ayırma sistemlerine uygulanır.
 

EN858 Hafif Sıvılar için Ayırma Sistemleri Standardı, hafif sıvılar için ayırma sistemlerinin tanımlarını, anma büyüklüklerini, tasarım ilkelerini, performans şartlarını, işaretlenmesini, deneyini ve kalite kontrolünü kapsar. Bu standard, hafif sıvıların atık sudan ağırlık farkı ve/veya birleşme yoluyla ayrıldığı durumdaki ayırma sistemlerine uygulanır.
EN858’e göre üç farklı tipte yağ yakıt ayırıcı tanımlanmıştır.

1- İstasyon Tipi Ayırıcılar


Tam tutucu tip ayırıcılarda olduğu gibi, akaryakıt istasyonu tipi ayırıcılar da maksimum döküntü riskini bertaraf etmek için tasarlanmıştır. Bu tip ayırıcıların en büyük farkı, bir akaryakıt istasyonunda tank dolumu esnasında dökülebilecek, bir tanker bölmesinin hacmine eşit olan 7.600 litre yakıtı tutabilecek hacimde boyutlandırılmış olmasıdır.
Bu ayırıcının tasarımında hem çevre hem de iş güvenliği kriterleri dikkate alınmıştır.


2- Tam Tutucu Tip Ayırıcılar


Drenaj sistemi tarafından yakalanabilen tüm debiyi üzerinden geçirebilen yağ yakıt ayırıcı tipidir. Bu debi değeri normal koşullarda 65 mm/s’lik yağmur yağış şiddetine denk gelmektedir. Tam tutucu tip ayırıcılar tamir atölyeleri, limanlar, havalimanları, dolum terminalleri gibi genellikle yağ yakıt türevlerinin dökülme risklerinin bulunduğu yerlerde kullanılırlar.

3- Bypass Tip Ayırıcılar


Yağ yakıt türevlerinin dökülme riskinin düşük olduğu yerlerde, öncelikli olarak gelen debinin ilk %10’luk kısmını arıtmak için tasarlanmış ayırıcılardır. Bypass ayırıcılar 6,5 mm/s’lik yağmur yağış şiddeti ile oluşan debiyi ayırabilmektedir. Bu değer 99% oranında tüm yağmur yağışlarını karşılayabilecek seviyededir. Bu seviyeden yüksek yağışlarda ayırıcı akışı bypass etmektedir. Bir döküntü sonrasında oluşacak yağmurun döküntüyü ayırıcıya süpüreceği düşünüldüğünde, 6,5 mm/s’lik yağışlarda dahi döküntünün önemli kısmı ayırıcıda tutulmuş olacaktır.


Tüm ayırıcı tipleri EN858’de çıkış suyu kalitesine göre de iki başlıkta sınıflandırılırlar:


Sınıf 1 Ayırıcılar:
Standart koşullar altında, çıkış suyu konsantrasyonu 5 mg/l’den küçük olan ayırıcılardır. Çıkış suyunun dere, nehir, deniz gibi alıcı ortamlara direkt verildiği yerler için tavsiye edilir.


Sınıf 2 Ayırıcılar:
Standart koşullar altında, çıkış suyu konsantrasyonu 100 mg/l’den küçük olan ayırıcılardır. Çıkış suyunun kanalizasyon sistemine verildiği yerler için tavsiye edilir.

https://toracevre.com/yag-yakit-ayirici-tipleri-en858/


 

 

Bu haber 4317 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
CW Enerji’den Tekirdağ’a 9863,6 kWp’lik Arazi GES ... 30.08.2025
ZF, Steer-by-Wire Teknolojisi ile İnovasyona Yön Veriyor... 30.08.2025
Falken, elektrikli araçlara özel geliştirdiği e.ZIEX lastiği ile sınıfında fark yaratıyor... 30.08.2025
Castrol, TransAnatolia 2025’te Bir Kez Daha Limitleri Zorlayan Performansın Yanında ... 30.08.2025
Türkiye'nin petrol ithalatı haziranda yüzde 5,9 arttı... 29.08.2025
Aras Kargo’da Üst Düzey Atama... 29.08.2025
Talay Logistics, Davies Turner ile iş birliğine gitti... 29.08.2025
Enerjisa Üretim’e Stevie Awards’tan Sürdürülebilirlikte Çifte Ödül... 29.08.2025
Toroslar EDAŞ, Gaziantep ve Mersin'de enerji altyapısına yönelik yatırımlarını sürdürüyor... 29.08.2025
Yapay zekayla petrol ve gaz aramalarında yeni dönem... 29.08.2025
Hastalya Antalya ve Hastalya Denizli Bayileri Mercedes-Benz Türk Standartlarında Yenilendi... 29.08.2025
TREDER üyeleri, Kayalar Kimya’yı ziyaret etti... 29.08.2025
En Yakıt, Kullanıcılarına Mil Kazandırmaya Devam Ediyor... 29.08.2025

 

 

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.