Haber Ekonomi


Haberler > Akaryakıt Başlıkları

Aytemiz’den Hijyeni, Konforu ve Tasarrufu Kodlayan Dijital Dönüşüm Atağı

Güncelleme :07.12.2020

 Aytemiz, yüksek teknoloji yatırımları kapsamında mobil uygulamasını geliştirerek müşterilerine yeni bireysel elektronik ödeme sistemi sundu. Yakıt alım miktarının belirlenmesinden fiş/fatura alım sürecine kadar her aşamasını araç camını dahi açmadan temassız ve dijital olarak yapma olanağı sağlayan yeni sistemi ‘Vaay ile’, filo araçlarının yaşadığı avantajları ilk defa bireylere de sunuyor. Bireysel araç sahiplerinin sisteme dahil olarak yüzde %5’e varan indirimlerle yakıt alışverişi yapabileceği, alışverişlerinin veri analitiğine de sahip olabilecekleri yeni ödeme sistemi, özellikle pandemi döneminde oluşan beklentiler doğrultusunda geliştirildi. “Sadece araç tanıma, insan da tanı” mottosuyla uygulanmaya başlayan sistem ile şaşırtan bir dijital dönüşüm projesine daha imza atan Aytemiz, ilk aşamada 100 bin’in üzerinde tüketicinin bu avantajlardan yararlanmasını hedefliyor.

Rekabette hizmet ile farklılaşmaya inanarak dijitalleşmeye odaklanan Aytemiz, teknoloji yatırımlarını aralıksız sürdürüyor. Aytemiz bu yatırımları kapsamında akaryakıt alışverişlerinde yeni ödeme seçeneğini tüketici beklentilerine göre şekillendirdi. Verimlilik artışı sağlamak ve müşteri ihtiyaçlarına hızlı cevap verebilmek amacıyla mobil uygulamasına entegre ettiği yeni ödeme sistemiVaay ile araç  camları dahi açılmadan talep edilen yakıt miktarı pompaya iletilip, ödeme sonrası, fiş/faturayı dijital olarak alma fırsatı sunuluyor. Vaay’ın bir diğer avantajı ise dijital yakıt alışverişi tercih eden tüketicilerin 365 gün yüzde 5’e varan indirimlerden yararlanabilmesi olacak. Türkiye genelinde tüm Aytemiz istasyonlarında kullanılabilecek bu sistemde tüm kredi kartları kullanılabilecek.

“Hijyeni, konforu ve ekonomiyi kodladık”

Mobil cihazların ve finansal teknolojilerin getirdiği nakitsiz ödeme kolaylığını, tüketiciler için fonksiyonel bir platformda sunduklarını belirten Aytemiz Genel Müdürü Erol Varlık, “Yeni ödeme sistemimiz ‘Vaay’ ile hijyeni, konforu ve ekonomiyi kodladık. Dijitalleşmeye, veri analizine önem veren bir marka olarak geçirmekte olduğumuz özel süreçte bu yöndeki çalışmalarımıza daha da hız kazandırdık. Günümüz tüketicileri artık yenilikçi, yaratıcı ve sorumlu markaları tercih ederken kendilerine sağlanan fonksiyonel faydaya daha da fazla önem veriyorlar. Bununla birlikte dijitalleşme ve data analizi ile müşterilerinizi daha iyi tanıyor olmanız artık alışveriş dünyasının olmazsa olmazı. Bu doğrultuda markamızı, çalışanlarımızı ve bayilerimizi ‘yakın geleceğe damga vuracak yeni normal şartlara’ herkesten önce hazırlamak için, yüksek teknoloji gerektiren ve tüketicilere fayda sağlayan projeler geliştirmeye ve uygulamaya devam edeceğiz” dedi.

Mobil ödemeler, temassız ödemeler, dijital cüzdanlar, kimlik doğrulama teknolojileri gibi günlük hayatımızı kolaylaştıran inovasyonların her geçen gün arttığına dikkat çeken Varlık, “Pandemi ve artan işlem hızı beklentisinin bileşkesi önümüzdeki dönemde de önemini artarak devam ettirecek. Bunun en çarpıcı örneği olarak 2020'nin ilk yarısında gerçekleşen temassız işlemadetlerinin, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre 3 kat artarak 563 milyona ulaşmasını gösterebiliriz. Aytemiz özelinde ise yılın ilk altı ayında müşterilerimizin ödeme tercihlerini incelediğimizde ister araçtan ödeme olsun ister temassız mobil ödeme olsun tüketici alışkanlıklarında ciddi bir değişim olduğunu gözlemliyoruz. Biz de tam bu doğrultuda teknolojinin sağladığı imkânlar, değişen para kavramı, vazgeçilmez dönüşümün yarattığı yeni çözümler sonucunda, tüketici araştırmaları, değişen müşteri beklentileri ve ihtiyaçlarını dikkatlice analiz ederek ‘Vaay’ projesini hayata geçirdik” şeklinde sözlerini sürdürdü.

“Sadece taşıt tanıma, insan da tanı”

Dijital yakıt alışverişini tercih eden tüketicilere hız ve avantajın konforunu sunmak istediklerini belirten Aytemiz Genel Müdürü Erol Varlık, tüketici analizleri ile kişiselleştirilmiş hizmet ve ürünler sunma hedefinde olduklarını söyledi. ‘Vaay’ ile sektördeki ilk B2C elektronik satış sistemini hayata geçirdiklerini ve bu sistemi BES - Bireysel Elektronik Satış olarak adlandırdıklarını belirten Varlık, 20 milyona yakın bireysel araç sürücüsünü hedeflediklerini de ekledi.

Erol Varlık sözlerine şöyle devam etti; “Biz, Aytemiz olarak her zaman fark yaratmayı sevdik. Sektörümüzde hep filo araçlarına sağlanan avantajlar dikkat çekti. Oysaki bireysel araç kullanıcılarının sayısının filo aracı kullananların neredeyse 50 katı olduğunu görmek gerekir. Bu noktada da, bireysel araç kullanıcılarını önceleyen bir tanıma sistemi olmadığını dikkate alarak “Sadece taşıttanıma, insan da tanı” dedik. Filo araçlarına sunulan tüm faydaları son tüketiciye de sunmaya karar verdik. Araçlarla birlikte bireyi de hedef aldık. Vaay sistemi ile tüm sürücüler yakıt alışverişlerinin geçmişlerini takip edebilecek, aylık yakıt alım kotasını belirleyebilecek, tüm işlemlerini telefonu üzerinden yapabilecek ve kendisine özel sağlanan 365 gün indirimden faydalanabilecekler.”

7 Aralık 2020 tarihi itibari ile kullanıma sunulacak olan ‘Vaay’ ödeme sisteminin nakit kullanımından hızla uzaklaşan, istasyondaki tüm işlemlerini mobil cihazları ile mesafeli bir şekilde gerçekleştirmeye çalışan mevcut ve potansiyel tüketiciler için büyük bir boşluğu dolduracağına inandığını belirten Erol Varlık, “Yüksek teknoloji açılımlı olan ve bireyleri özgürleştiren bu projenin müşterilerimizden alacağımızı düşündüğümüz “Vaay” reaksiyonuna ithafen isminin de ‘Vaay’ olmasına karar verdik. Bu projenin tüketicimizin beklentilerini karşılayacağını şimdiden öngörebiliyoruz” dedi.

 Vaay uygulamasının pratik bir şekilde kullanılabildiğini aktaran Aytemiz Genel Müdürü Erol Varlık “Aracından çıkmadan ve kimseyle temas etmeden akaryakıt almak isteyen bir tüketici için, Aytemiz aplikasyonu üzerinden oluşturacağı bir kodun, istasyonlarımızda satış görevlisine gösterilmesi yeterli olacak. Yakıt faturası da taşıt tanıma sistemindeki gibi kendisine dijital ortamda ulaştırılacak. Sektörümüzde ve özellikle de pandemi döneminde, tüketicilerin hayatlarını kolaylaştıran böyle yüksek bir teknolojinin kullanımının çok önemli bir adım olduğunu düşünüyoruz. İşlerimize sımsıkı sarılmaya, birliğe, beraberliğe ve çok çalışmaya ihtiyacımız olduğu bu gibi zorlu dönemlerde yapılan yenilikçi ve yaratıcı çalışmaların başarıya ulaşacağına inancımız tamdır” dedi.

Bu haber 9259 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Danimarkalı rüzgar enerjisi şirketi, Türkiye'de büyümeye olumlu bakıyor... 22.10.2021
KKTC Benzinciler Birliği: K-PET ve AL-PET akaryakıt satışını durdurdu... 22.10.2021
Türkiye Petrolleri ve Koalay.com İş Birliği ile Artık Sigorta İşlemleri TP Mobil Üzerinden Yapılabiliyor... 22.10.2021
Zorlu Enerji, Karadağ’da Elektirikli Araç Şarj İstasyonu Ağı Kuruyor ... 22.10.2021
IVECO’dan Ankara’da Daily kamyonet ve kamyon teslimatı... 21.10.2021
Pegasus, 2050'ye kadar sıfır karbon emisyonu taahhüdünde bulundu... 21.10.2021
Dinçer Lojistik, Startup’ları Demo Day’de yarışmaya çağırıyor... 21.10.2021
Türkiye ve Nijerya enerji, hidrokarbon ve madencilik alanlarında 3 mutabakat imzaladı... 21.10.2021
Avrupa'nın gaz depolama seviyeleri Ocak-Eylül döneminde %20'nin üzerinde düşüyor... 21.10.2021
Wallbox Şarj Çözümleri Türk Otomotiv Sektörüyle Buluşmaya Devam Ediyor! ... 21.10.2021
PÜİS’te Yeni Görev Bölümü Yapıldı... 21.10.2021
Elektrikli araçların küresel pazar payının 2025 yılına kadar %29'a ulaşması bekleniyor... 21.10.2021

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.