Haber Ekonomi
 Facebook  Twitter   06 Şubat 2012
Pazartesi
16:14:44

Haberler > Doğalgaz Başlıkları

Türkiye’de yerel yönetimlerin çevre dostu CNG otobüslere olan talebi artıyor!

Güncelleme :27.02.2014

 Kayseri Büyükşehir Belediyesi, Allison tam otomatik şanzıman donanımlı 16 adet TCV CNG otobüslerini hizmete sunuyor. 

Sıkıştırılmış doğal gaz (CNG) motorları, düşük gaz emisyonları ve azaltılmış yakıt maliyetleri ile dünya çapında ivme kazanıyor. Yerli otobüs üreticisi TCV, Türkiye’de CNG uygulamaları ve teknolojisinin gelişmesini desteklerken, Kayseri Büyükşehir Belediyesi’ne teslimatını yaptığı Allison tam otomatik şanzıman donanımlı ilk 12 metre Karat CNG otobüsler şehir içinde yola çıkıyor.

Türkiye'nin en hızlı büyüyen şehirlerinden Kayseri, nüfus bakımından yedinci büyük il olarak ön plana çıkıyor. Bu nedenle giderek artan trafik ile birlikte Kayseri Büyükşehir Belediyesi, araba bağımlılığını engelleyerek bireysel ulaşımın azaltmaya yönelik olan, toplu ulaşımı teşvik eden ve çevre dostu çözümler geliştiren projelere yatırım yapıyor. Kayseri’de yapılan çalışmalar, CNG otobüslerin, hızlı, çevre dostu, ekonomik, konforlu ve güvenli ulaştırma sisteminin tüm gereksinimlerini karşılayarak tercih edilen bir toplu taşımacılık seçeneği olduğunu gösteriyor.

Kayseri Büyükşehir Belediyesi’nin toplu taşıma hizmetlerinde en önemli etkenin insanlara odaklanmak olduğu bilinciyle öncülük ettiğinin altını çizen TCV Genel Koordinatörü O.İlker Yılmaz konu ile ilgili açıklamasında; “Toplu taşımacılıkta, CNG otobüsler gibi çevre dostu çözümler, insana ve çevreye saygı gösteriyor. Allison tam otomatik şanzıman donanımlı Karat CNG otobüslerimiz, dizel alternatiflere kıyasla yüzde 50’ye kadar daha az yakıt emisyonu sağlıyor ve mükemmel bir performans sunuyor. Böylece, Karat otobüslerimiz hem daha yeşil bir teknoloji, hem de otobüs işletmecileri ve yolcular için daha ekonomik bir seçenek sunuyor,” diyor.

TCV Karat 12 metrelik otobüslerdeki güç ünitesi, MAN’ın 206kW’lık sıkıştırılmış doğalgazlı (CNG) motoru ve Allison T310R tam otomatik şanzımanı içeriyor. Allison’ın Kesintisiz Güç Teknolojisi™ motora sürekli güç aktarıyor ve aracın sarsıntısız bir şekilde hızlanmasını sağlıyor. Manüel veya otomatikleştirilmiş manüel şanzımanların aksine, Allison Otomatikler, kuru debriyaj yerine bir tork konvertörü kullanıyor. Yoğun şehir bölgelerindeki sürekli dur-kalk gerektiren otobüs güzergâhlarında büyük avantaj sunan bu gelişmiş teknoloji, araç çalıştığında motorda tork artışını sağlıyor ve yürüyen aksamdaki istenmeyen titreşimleri engelliyor.

“CNG otobüslerimizi, Allison şanzıman donanımı ile sunarak müşterilerimizin hem verimlilik hem de tasarruf beklentilerini en iyi şekilde karşılıyoruz,“ diyen İlker Yılmaz; “Allison şanzımanlar, güvenli, konforlu ve kolay bir sürüş sunarken, bakım maliyetlerinin ve yakıt tüketiminin düşürülmesinde katkı sağlıyor. Ayrıca Allison’ın küçük ama kompakt yapısı, hafifliği ve bileşenlerin modüler sistemi, aktarma organı yerleşimi açısından büyük avantaj sağlamakta ve rakiplerine göre fark yaratmaktadır,” diyerek ekliyor.

Bu haber 2472 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
ZF Aftermarket, ZF Oto Sanayi Günleri’nde Ustalarla Buluştu... 11.11.2019
TTS Lojistik, Intermodal’de Tırsan Dedi... 11.11.2019
Pirelli, Beşinci P Zero World Amiral Mağazasını Melbourne’da açarak küresel kapsamını büyütüyor ... 11.11.2019
Karsan, Industria Italiana Autobus için ihraç ettiği araçlarda Continental’in ContiPressureCheck teknolojisini kullanıyor... 11.11.2019
Ford Otosan, ticari araç ailesinin en yeni üyeleri ve ITOY ödüllü F-MAX ile SANTEK Fuarı’ndaydı... 11.11.2019
İran'da 53 milyar varil petrol rezervi keşfedildi... 11.11.2019
Mercedes-Benz Türk, 25 adetlik Mercedes-Benz Actros teslimatı gerçekleştirdi ... 11.11.2019
TANAP'tan Türkiye'ye gelen gaz 3 milyar metreküpü geçti... 11.11.2019


Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.